Gå til innhold

Kjøpe PSP. Trenger litt tips...

Gjest Slettet-UUbruw

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-UUbruw

Heisen!

Jeg har bestemt meg for å kjøpe meg en håndholdt konsol og trenger noen tips.

Jeg har lyst til å kjøpe meg PSP, da det virker som om dette er en "alt mulig maskin"

Kan dere som har PSP poste noen erfaringer pleezz!?

Hvordan er den å spille på?

Mye bra spill?

Hvordan er MP3 spilleren?

Hvordan er internet browseren?

OSV...

Takk for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

starter med det viktgste foerst.. IKKE OPPGRADER PSP FIRMWARE :p

oki da var det sagt.. det du trenger aa se etter naar du skal handle psp, er eska... for du vil ha en psp som ikke er for stress aa nedgradere..

paa eska skal du se etter en bokstav, den finner du her:

psp_version.jpg

A = 1.5

B = 1.51

C = 1.52

D = 1.52

E = 1.52

F = 2.0

G = 2.01

H = 2.50

I = 2.60

J = 2.70

K = 2.71

L = 2.81 du boer ikke kjoepe en ny psp markert L og oppover..

jo lavere jo bedre. Nyeste firmware er 3.11, oppgraderer du til den kan du ikke bruke psp'en til mer en kanskje 10% av det den egentlig kan..

den magiske firmwaren er 1.5, med den kan man installere en spesiallaget uoffisiell 3.10 OE A' firmware som gir deg mulighet til aa spille dine spillbackups fra minnekortet (som betraktelig kan minske loadetiden) og mulighet for aa konvertere dine ps1 spill slik at du ikke trenger en ps3 for aa spille dem (ja du kan spille ps1 spill paa psp, men har du offisiell sony firmware maa du konvertere dem i en PS3 :thumbdown:

det beste er aa finne seg en brukt psp med 1.5 firmware (bruk prisguide og sunn fornuft for aa finne priser)

ellers boer du sjekke ut PSP-Hacks.com som har gode guides paa forumet og PSPhacking101.com som har Videopodcast om saa godt som alt du kan gjoere med psp'en din

Lykke til

Endret av Changis
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-UUbruw

Takk for tipset:)

Når du sier spillbackups, mener du også nedlastede spill (kremt). Må jeg ha 1.5 eller den uoffesielle FWen får å spille disse? :)

Lenke til kommentar

Hei!

Den uofisielle firmwaren er egentlig en FW 1.50 bare kledd om i FW 3.10. Så du har alle funksjonene som er i 1.50 og samtidig alle de funksjonene som sony har lagt til i senere FW opp til 3.10. Kjekt ikke sant? :cool:

Og FW 3.10OE (open edition) har en innebygget isoloader hvor du kan kjøre backupene dine fra. Så du kan bare kjøre dem fra games menyen i PSPen uten om å måtte gå i andre programmer. Det finnes mange kjekke UMD rippeprogram ute. Det finnes en som ripper filene dine fra PSPen og direkte til Pcen slik at du slipper å ha et stort minnekort mens du driver å ripper. Mens det finnes et program som heter PSP Filer hvor dem har en innebygget UMD ripper. Da bare velger du å rippe hele UMD til en ISO fil på minnekortet. Men da er det anbefalt at du har en minnekort på 2gb fordi en UMD kan romme opptil 1.8GB.

Håper svaret mitt kunne hjelpe deg :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...