Gå til innhold

Fikk brukt hovedkort

SG3001

Anbefalte innlegg

Kjøpte et Asrock 4core dual-vsta, men da jeg skulle installere CPU så var det rester av kjølepasta på plata som skal over prosessoren (Conroe). Og det ser faktisk ut som det har kommet kjølepasta ned i selve socket'en også :nei:

Jeg vil også nevne at det stod ingenting om at det var demo/returnert hovedkort.

Tror ikke jeg tør å installere noe på dette kortet.

Vurderer å bare sende det tilbake og bestille på nytt hos en seriøs webshop.

Noen synspunkter?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om forseglingen på posen var brutt så er det bare å reklamere evt spørre om et avslag i prisen om kortet ellers fungerer. Greit å spørre hva butikken mener før du evt tar kortet i bruk. Om det ikke fungerer kan du uansett returnere det.

Om du får 200-300 i avslag så har du jo nesten gratis kort og begge parter tjener på det. Du må ikke vente, og får et billig kort. Butikken sparer frakt og ekstra arbeid.

Lenke til kommentar
Om forseglingen på posen var brutt så er det bare å reklamere evt spørre om et avslag i prisen om kortet ellers fungerer. Greit å spørre hva butikken mener før du evt tar kortet i bruk. Om det ikke fungerer kan du uansett returnere det.

Om du får 200-300 i avslag så har du jo nesten gratis kort og begge parter tjener på det. Du må ikke vente, og får et billig kort. Butikken sparer frakt og ekstra arbeid.

7978761[/snapback]

Var ikke forsegling på posen.

Og når det er kjølepasta i sokkelen så tviler jeg på at det er ubrukt. Og dette er grunnen til at jeg er veldig i tvil om jeg skal installere kortet for så å finne ut at det ikke funker...

Lenke til kommentar
Tviler ikke på at kortet er brukt!

Kom bare med noen forslag til mulige løsninger. Som begge parter tjener på.

Og jeg ville ha snakket med butikken før jeg tok kortet i bruk.

7978906[/snapback]

Takk for det. Mente ikke å være krass.

Hvis noen kan bekrefte at kjølepasta i sokkelen kan skade andre komponenter så sender jeg kortet i retur og kjøper et annet sted. Vil ikke vente et par uker før jeg evt. får bytta det.

Lenke til kommentar

De eneste gangene jeg forventer å få brukte varer er når jeg kjøper demovarer. Om jeg kjøper nytt, skal det være nytt. Om jeg hadde fått bruktvarer, hadde jeg skrevet og krevd avslag på prisen. Rett skal være rett. Om det så f.eks bare er brukt i 1 dag av en annen person. (som tydeligvis slarvet fælt med påføring av pasta).

Lenke til kommentar
De eneste gangene jeg forventer å få brukte varer er når jeg kjøper demovarer.  Om jeg kjøper nytt, skal det være nytt.  Om jeg hadde fått bruktvarer, hadde jeg skrevet og krevd avslag på prisen. Rett skal være rett.  Om det så f.eks bare er brukt i 1 dag av en annen person. (som tydeligvis slarvet fælt med påføring av pasta).

7978993[/snapback]

Det er sånn jeg tenker også.

Sender nok en mail og hører hva de har å si.

Endret av Svele
Lenke til kommentar

Asetek anbefaler at man kliner inn hele sokkelen i kjølepasta (ikke sølvbasert) som kondenssikring sammen med deres VapoChill faseskift-kjølere.

Ergo skulle jeg tro at (hvit) kjølepasta i sokkelen ikke gjør noen reell skade. Men den funker bra som bevis for at kortet ikke er nytt/ubrukt, og at du ikke har fått den varen du betalte for.

Lenke til kommentar

IKKE se på fargen på kjølepastaen for å bestemme om det er fali eller ikke. Hvis du ikke vet hva det er så gi de beskjed og ikke prøv å montere cpu på det kortet. Er du riktig uheldig er det noe som leder strøm og da vil du karnsje grille kortslutte både hk og cpu.

Har du kjøpt et nytt hk er det det du skal ha, og et rent et er vel ikke for mye å forlange :!:

Lenke til kommentar

Hadde blitt veldig mistenksom hvis jeg hadde mottatt et HK som tydelig hadde rester av kjølepasta. Er dette et retur-kort, og det må også ha vært en eller annen grunn til hvorfor forrigemann sendte kortet tilbake; defekte komponenter? feil-flashing av bios? osv., etc. :hmm:

Jeg hadde bedt om ny vare, det er sikrest. (Går du med på prisavslag så godtar du samtig varen slik den er, med evt. overraskelser) ..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...