Sceolan Skrevet 19. februar 2007 Del Skrevet 19. februar 2007 Heisann. Har en PC som kjører som en server bak 2 routere og har behov for å ha noen porter åpne. Den ene routern er koblet rett til internett, med DHCP, og porter er forwarded til PC'en bak den andre routeren. På den andre routeren er firewall disablet, så det skulle ikke være noe som "stopper" der... Men jeg får ikke kjørt f.eks telnet til PC'en bak denne andre routeren. (over LAN går det selvsagt, men ikke over WAN. Hvis jeg bytter ut denne andre routeren med en vanlig switch, så fungerer det fint..., og i og med at denne andre routeren ikke kjører DHCP, firwall disablet osv. så burde jo den også oppføre seg som en vanlig switch... Noen som har forslag? Må være no instilling på den routern som "blokker".... Lenke til kommentar
Shurom Skrevet 19. februar 2007 Del Skrevet 19. februar 2007 hva med å sette opp den andre routeren som switch (eller er det du mener med å slå av firewall). For å bruke routeren som switch setter du kabelen fra den andre routeren over i LAN porten i stedenfor WAN porten Lenke til kommentar
Sceolan Skrevet 19. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2007 hva med å sette opp den andre routeren som switch (eller er det du mener med å slå av firewall). For å bruke routeren som switch setter du kabelen fra den andre routeren over i LAN porten i stedenfor WAN porten 7978695[/snapback] Jeg har merket av for "Assign WAN Port to Switch" slik at den skal fungere som en 5- port switch. Men har likevel testet både LAN port og WAN port, og det er ingen forskjell. Lenke til kommentar
Sceolan Skrevet 19. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2007 Har funnet ut at det funker likevel... Men tingen er at hvis jeg kjører f.eks telnet med WAN ip ifra en lokal pc, så fungerer det ikke. Men prøver jeg å koble meg til utenifra, så fungerer det. Fungerer fint å bruke WAN ip dersom jeg kobler til en vanlig switch. Men da er jo ikke problemet så stort likevel Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå