Jørnan Skrevet 19. februar 2007 Del Skrevet 19. februar 2007 Er det mulig å bruke en 4,9 volts lader på et 3,6 volts batteri når både lader og batteri/mobiltelefon kommer fra samme produsenten? Syns det er litt rart om jeg ike kan bruke laderen når den passer perfekt til mobiltelefonen (utenom spenningen da) Lenke til kommentar
Gromit Skrevet 19. februar 2007 Del Skrevet 19. februar 2007 Fleste nokialadere er på 5 volt for å ha nok spenning og amperetimer til å drive telefonen samtidig som den lader batteriet. Er en egen spennings- og laderegulator i mobilen som sørger for korrekt lading av batteriet. Lenke til kommentar
Jørnan Skrevet 19. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2007 Så jeg kan med andre ord trygt lade mobiltelefonen med 1,3 volt for mye? Lenke til kommentar
snarius Skrevet 19. februar 2007 Del Skrevet 19. februar 2007 (endret) For å lade batteri trengs det jo litt høgare spenning enn spenninga til batteriet. Kor høg spenning batteriet tålar veit eg ikkje. Endret 19. februar 2007 av Imperivm_Romanvm Lenke til kommentar
UllForEver Skrevet 20. februar 2007 Del Skrevet 20. februar 2007 Jeg har brukt hurtiglader på min gamle Nokia 6610 i mange år. Batteriet et 3.7 Volt og laderen er 5.7 Volt. Dette er akkurat som det skal være; mobilen er gammel men har fremdeles 10-12 dager standby. Lenke til kommentar
Jørnan Skrevet 20. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2007 Telefonen lader og lever enda. Takk for svar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå