Nimitz Skrevet 19. februar 2007 Del Skrevet 19. februar 2007 Sikkert klokt å vente, i alle fall med direkte innbetaling. Dersom 10 stk går på og betaler inn, er det 24 000 rett i lomma på vedkommende...! Skulle vært interessant å visst om noen av leserne her har betalt... Hva gjør en egentlig dersom dette er svindel? Med kontonummeret kan man i alle fall finne ut navn og slikt, og dersom man skulle ha betalt inn, måtte pakken sendes sporbart. I alle fall må man kunne kreve pakkenummer. Kjedelig å få som svar: "Sorry, pakken er sendt og jeg har mistet kvitteringen. Den skulle da være kommet nå? Du får snakke med Posten." Regner ikke med at dette er av interesse for Politiet. Vet jo ikke sikkert om noen har blitt lurt... Lenke til kommentar
Emma22 Skrevet 19. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2007 Sikkert klokt å vente, i alle fall med direkte innbetaling. Dersom 10 stk går på og betaler inn, er det 24 000 rett i lomma på vedkommende...! Skulle vært interessant å visst om noen av leserne her har betalt... Hva gjør en egentlig dersom dette er svindel? Med kontonummeret kan man i alle fall finne ut navn og slikt, og dersom man skulle ha betalt inn, måtte pakken sendes sporbart. I alle fall må man kunne kreve pakkenummer. Kjedelig å få som svar: "Sorry, pakken er sendt og jeg har mistet kvitteringen. Den skulle da være kommet nå? Du får snakke med Posten." Regner ikke med at dette er av interesse for Politiet. Vet jo ikke sikkert om noen har blitt lurt... 7980166[/snapback] Jeg har heldigvis ikke betalt. Selger skriver jo i mailen at kameraet ville sendes som bedriftspakke, for rask levering, så da regnet jeg med pakken vil kunne spores. Lenke til kommentar
Nimitz Skrevet 19. februar 2007 Del Skrevet 19. februar 2007 Tror nok PayEx ville vært tingen her, men i og med at det er umulig å få personen i tale, vil jeg advare. Lignende tilfeller her: http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=48081 Samme fremgangsmåte i alle fall. PS: Sjekk lenkene i diskusjonstråden. Lenke til kommentar
fluxsoda Skrevet 19. februar 2007 Del Skrevet 19. februar 2007 (endret) Har rapportert dette til FINN. Det er sikkert mange som ikke er innom forumet og som går på dette. Ergelig for dem... Har blitt lurt før for et lite beløp, og sjekker ut det jeg kan på nettet først. Dårlig kommunikasjon er et dårlig tegn, det samme er når man ikke kan finne personen i telefonkatalogen eller at denne har hotmail-adresser. I mailen stemmer heller ikke navnene til personen helt. Nei, enkelt sagt: Når man har dårlig magefølelse for slike ting, er det best å holde seg unna! Det kommer flere sjanser. Rasende billige ting er det ofte noe rart med. 7979843[/snapback] Hvis du mailer meg kontonr. skal jeg se om jeg kan få bekreftet om dette kontonr. tilhører selgeren med det navnet hun påstår å hete eller ei. Kan ikke love noe, men skal forhøre meg med en kamerat som jobber i bank. Endret 19. februar 2007 av fluxsoda Lenke til kommentar
antiloop Skrevet 20. februar 2007 Del Skrevet 20. februar 2007 Jeg har også fått tilbud om å kjøpe dette kameraet og har fått samme mail som dere andre! Jeg foreslo et møte for kjøp av nevnte kamera og har ikke hørt noe siden! Lenke til kommentar
Nimitz Skrevet 20. februar 2007 Del Skrevet 20. februar 2007 Fikk svar fra Finn om at annonsen er satt som solgt. Håper ingen ble lurt, men trolig sitter det en fyr en plass med masse penger.... Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 22. februar 2007 Del Skrevet 22. februar 2007 Noe er nok litt fishy ja. Jeg bor i Trondheim, og har ikke fått svar. Har prøvd å ringe telefonnummeret som er oppgitt. Enten er det ingen som svarer, eller så er det opptatt. Finner ikke noe på navnet i Norge eller Bosberg eller noe på det telefonnummeret. Jeg fikk også samme mail. Noe stemmer nok ikke... Tror ikke dere skal satse på noe betaling til denne personen... 7979503[/snapback] Samme her. Ingen kontakt på telefon, sms eller mail. Fikk samme mail som dere, men det er det eneste jeg har hørt. Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 22. februar 2007 Del Skrevet 22. februar 2007 Ble litt trist etter at eg fant ut det hele var "mistenkelig" men heldigvis kom eg over noen som selger samme kamera med 1GB cf kort for 3000kr. Det gjelder å ha øynene åpne og stole på mage følelsen! Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 23. februar 2007 Del Skrevet 23. februar 2007 Ble litt trist etter at eg fant ut det hele var "mistenkelig" men heldigvis kom eg over noen som selger samme kamera med 1GB cf kort for 3000kr. 8004135[/snapback] HVOR!? Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 23. februar 2007 Del Skrevet 23. februar 2007 HVOR!? 8007898[/snapback] Den kjøpte eg av en forumbruker på et annet forum. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå