anerz Skrevet 5. desember 2002 Del Skrevet 5. desember 2002 fikk plutslig opp en feil mld under oppstart av pcen. " Invalid boot.ini file. booting from c:winnt windows could not start because the following file is missing or corrupt: windows rootsystem32hal.dll. Please reinstall a copy of this file" hvordan skal jeg få tilbake denne filen, har xp cden. prøvde å kopier hal.dl_ fra cden til c: men får beskjed "access denied" typisk at sånt skjer når en sitter å leser til eksamen, og trenger å bruke pcen, godt at jeg har 3 andre som kan brukes:) Lenke til kommentar
Rob3rt Skrevet 5. desember 2002 Del Skrevet 5. desember 2002 har du prøvd 'safe mode' aka 'sikkerhetsmodus' ? Får du samme feilen da ? Lenke til kommentar
abene Skrevet 5. desember 2002 Del Skrevet 5. desember 2002 Quote: Den 2002-12-05 20:30, skrev anerz:hvordan skal jeg få tilbake denne filen Her finner du svaret: http://www.windows.no/win_hald.php Lenke til kommentar
anerz Skrevet 5. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2002 har prøvd alle valg der, siste oppsett som fungerte osv... har ikke installert noe nytt på maskinen i det siste, så skjønner ikke helt hva det kan være. Lenke til kommentar
Ac-Cobra Skrevet 5. desember 2002 Del Skrevet 5. desember 2002 Hadde samme nøyaktig samme problemet en gang og prøvde "alle" råd, kopiere, skrive ny mbr ol. kjøre det greiene på xp-plata osv... men det jeg gjorde til slutt var å ta ut hd, og koblet den som slave på sønnen min's maskin. Der editerte jeg boot.ini: [boot loader] timeout=5 default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)WINDOWS [operating systems] multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect Satt hd i min PC igjen-vola-back in buissniss again Hilsen @c-Cobr@ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå