Gå til innhold

IBM 60GXP 60 GB harddisk til 1 299

Senitel

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

1299 kr for en rask 60GB harddisk er ikke så værst, MEN jeg ville ikke ha kjøpt disken. 75GXP serien til IBM er en høy feilfrekvens, og det ser ut som 60GXP er likedan. For å nevne så røyk 2 av mine 4 IBM disker (en 60GXP og en 75GXP) etter å ha brukt dem i kort tid. I tillegg så støyer dem en del (i hvertfall de to jeg hadde).

Lenke til kommentar

Hei!

Vel,virker ikkje så veldig dyrt..

Har sjølv ikkje noko erfaring med harddisken..

Virker som om ein del her på forumet har hatt problem med disken mens,ein god del andre ikkje har hatt det..

Sjølv har eg ein 6,4Gb WD og ein 20,4Gb WD harddisk(ar)og er sjølv fornøyd med dei.. :wink:

Lenke til kommentar

Eg har to 60GB IBM 60GXP i RAID 0, har ikkje hatt problem med dei (endå :smile:), har hatt dei i 3-4mnd nå... Har i tillegg 1x 30GB IBM 75GXP som eg heller ikkje har hatt problem med (1 år gammal)

For 1299,- vil eg nok seia at det er eit godt kjøp ja!

Lenke til kommentar

Quote:

On 2001-12-21 08:31, Ardie skrev:

1299 kr for en rask 60GB harddisk er ikke så værst, MEN jeg ville ikke ha kjøpt disken. 75GXP serien til IBM er en høy feilfrekvens, og det ser ut som 60GXP er likedan. For å nevne så røyk 2 av mine 4 IBM disker (en 60GXP og en 75GXP) etter å ha brukt dem i kort tid. I tillegg så støyer dem en del (i hvertfall de to jeg hadde).

Det er galt å si at diskene har høy feilfrekvens. Det er sant at mange disker har vandret heden, men det er kansje ikke så rart når diskene har vært maredsleder i flere år. Jeg har selv et par GXP 60 disker og er meget fornøyd

Lenke til kommentar

Kjører selv 60GXP. Den er ny, så det er kanhende ikke så rart at den ikke har feila. Men, IBM har jo et meget bra rykte på sine disker. Ville vært mye mer forsiktig med WD... Jeg har 2 WD disker. Riktignok ganske gamle, men fire disker jeg har hatt (også WD, alle sammen) har røket. Jeg har hatt en total av 6 WD disker. 5 Quantum og en IBM. Jeg har bare hatt problemer med WD diskene... Sier sitt...

WW

Lenke til kommentar

Quote:

On 2001-12-21 09:54, PIIIpower skrev:

Det er galt å si at diskene har høy feilfrekvens. Det er sant at mange disker har vandret heden, men det er kansje ikke så rart når diskene har vært maredsleder i flere år. Jeg har selv et par GXP 60 disker og er meget fornøyd

Utsagnet blitt bygger ikke på noen dokumentert disk-failure frekvens. MEN den bygger på at jeg har snakket med et par webshoper, og forteller meg at

majoritetene av alle 75GXP harddisken de har solgt har blitt returnet til dem pga av disk failure. Noe som er langt høyere enn de andre seriene og konkurrentene. Det er ikke uten grunn at IBM ble faktisk saksøkt pga disse diskene.

Lenke til kommentar

Det blir solgt mange slike disker, derfor blir det mange klager på de... Komplett sier at det ikke er høy feil prosent på 75GXP diskene da jeg kjøpte den...

Og siden 60GXP er nyere og bedre enn de så vil jeg si at dette er et bra kjøp! :grin:

Jeg har en 60GXP nå... den funker fett :smile:

Lenke til kommentar

Har heller aldri hatt problemer med IBM, har hatt disker av 20GXP, 75GXP og 60GXP. Min personlige WD statistikk er dog mye dårligere, kommer aldri til å kjøpe WD igjen for å si det sånt. Er kanskje nevnt tidligere, men 75GXP er faktisk den mest solgte harddisk-serien noensinne. Dvs man har oppdaget feil som ellers kunne blitt skjøvet under teppet.

Og uten tvil kommer jeg til å bli lykkelig eier av en 120GXP når de kommer på markedet for alvor.

Lenke til kommentar

Har en IBM Deskstar 20GB og en 60GXP, de har funka som fjell, enda jeg har hatt det ganske så varmt inne i kabinettet....

Men den mest hardføre disken jeg noen gang har hatt er en Quantum Fireball 6.4 Gb, kortslutta og greier, laga masse rare lyder, men den funka som fjell etterpå...

T...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...