Gjest member-97590 Skrevet 20. februar 2007 Del Skrevet 20. februar 2007 (endret) Velvel. Ikkje heltetter min smak, liker litt mer "spennende" bilder med litt mer fart i. Ikkje forstå meg feil! Men for all del, bildet var nydelig! Clean! Flott bilde=) Endret 20. februar 2007 av member-97590 Lenke til kommentar
dynamic Skrevet 20. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2007 Det er lov å ha forskjellig smak Lenke til kommentar
Gjest member-97590 Skrevet 20. februar 2007 Del Skrevet 20. februar 2007 Det er lov å ha forskjellig smak 7985401[/snapback] Selfølgelig=D Lenke til kommentar
Upsaker Skrevet 20. februar 2007 Del Skrevet 20. februar 2007 (endret) Prøvde å lage en softbox, men den ble veldig, veldig primitiv. Inni brukte jeg aluminiumsfolie og bakepapir som defuser. og som dere kan se på dette eksempelet funker den også ganske greit. i denne rekkefølgen: uten og med softbox Endret 20. februar 2007 av Jurgis Lenke til kommentar
dynamic Skrevet 20. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2007 Her er en forferdelig collage av min softbox. Den ser rimelig stygg ut, men det var før jeg la på noe papir utenpå. Lenke til kommentar
Superdan Skrevet 20. februar 2007 Del Skrevet 20. februar 2007 Ganske fint og rent bilde Lagt på noe tekst og en logo så hadde du hatt en fin reklame for noe Lenke til kommentar
dynamic Skrevet 21. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2007 (endret) Hvorfor har denne posten blitt flyttet til "fotografering"? Endret 21. februar 2007 av dynamic Lenke til kommentar
Thunderhead Skrevet 21. februar 2007 Del Skrevet 21. februar 2007 Interessant! Har gått med en idé å lage en softboks selv, men har ikke begynt ennå. Har et lite spørsmål, ser i linken til Fred Miranda (her) at man bør ha en ekstra diffusor midt inne i softboksen, hvor stor må boksen være før det er nødvendig og hvor kritisk er dette egentlig? Lenke til kommentar
MissTee Skrevet 24. februar 2007 Del Skrevet 24. februar 2007 Ville bare si at jeg likte bildet ditt veldig godt - kunne godt hatt et slikt på kjøkkenet mitt Lenke til kommentar
dynamic Skrevet 24. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2007 Takk ^^, Oceanborn: Jeg veit egentlig ikke om den ekstra diffusoren. Jeg har det ikke, og min softbox funker utmerket uten synes jeg. Lenke til kommentar
Pingla Skrevet 24. februar 2007 Del Skrevet 24. februar 2007 Hvorfor har denne posten blitt flyttet til "fotografering"?Når ble den flyttet og fra hvor? Lenke til kommentar
dynamic Skrevet 24. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2007 Hvorfor har denne posten blitt flyttet til "fotografering"?Når ble den flyttet og fra hvor? 8016686[/snapback] Den ble flytten den 21/2 fra Bildekritikken. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 Bildekritikken er til for å legge ut bilder som du ønsker kommentert, ikke for tekniske spørsmål. Lenke til kommentar
asdf9321asdf1234 Skrevet 15. april 2007 Del Skrevet 15. april 2007 dynamic: Er du kjent med http://strobist.blogspot.com? Veldig fin side Lenke til kommentar
jangul Skrevet 15. april 2007 Del Skrevet 15. april 2007 (endret) Jeg er overhode ikke kompetent til å komme med noen faglig kritikk av dette. Men noen momenter: bildet må vel først og fremst vurderes ut fra hva som er hensikten med det. Her klarer fotografen å få frem en enkel og stilren fremstilling av et par kopper. Oppstilling og utsnitt gjør at det ikke blir helt banalt, slik det kanskje lett kunne blitt ellers. Softboksen gjør at det ikke blir sjenerende reflekser som tar oppmerksomhet fra motivet. Eksempler på det motsatte kan man f.eks se i denne utmerkede gjennomgangen i linken under. Delikat og tiltalende, etter min mening. Liker også at det er belyst ovenfra. Får en myk og fin skygge under, som gir kontakt med underlaget. Ville sikkert fungere som dekorasjon på en vegg. som det nevnes ligger det kanskje ikke noen historie, eller dypere mening i bildet, men det er neppe intensjonen heller. http://ny.webphotoschool.com/Understanding...rt_1/index.html Endret 15. april 2007 av jangul Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå