Sam40 Skrevet 19. februar 2007 Del Skrevet 19. februar 2007 Vår Fiat Punto 98 mod stoppet brått under kjøring i dag. Det var ingen tegn på at noe var galt på forhånd, hverken ulyder eller at motoren dro eller gikk dårlig. Ved giring i rundkjøring stoppet den bare og dett var dett. Bensin på tanken? JA Strøm på batteriet og starteren går? JA Benin kommer fram til Forgasseren? JA Luft? JA Har ikke fått ut pluggene ennå (mangler riktig pluggpipe) men med en annen plugg i en av plugghettene er det gnist på denne pluggen iallefall. Registerreimen er rellativt ny, men klart det kan være noe med den eller kammaksel? Noen råd for å finne ut av dette? Lenke til kommentar
pelsdyret85 Skrevet 19. februar 2007 Del Skrevet 19. februar 2007 Viss registerreima ser fin ut og er på plass så skal det ikkje vere noke gale med den... Og viss starteren går rundt så trur jeg heller ikkje det er noe gale med kamakslingen din i og med at starteren drar i gang motoren.. Men 98 modell med forgasser? Fiat speisal spesial eller? Lenke til kommentar
Sam40 Skrevet 19. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2007 Viss registerreima ser fin ut og er på plass så skal det ikkje vere noke gale med den... Og viss starteren går rundt så trur jeg heller ikkje det er noe gale med kamakslingen din i og med at starteren drar i gang motoren.. Men 98 modell med forgasser? Fiat speisal spesial eller? 7978508[/snapback] Lenke til kommentar
Sam40 Skrevet 19. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2007 Viss registerreima ser fin ut og er på plass så skal det ikkje vere noke gale med den... Og viss starteren går rundt så trur jeg heller ikkje det er noe gale med kamakslingen din i og med at starteren drar i gang motoren.. Men 98 modell med forgasser? Fiat speisal spesial eller? 7978508[/snapback] Ikke så bilteknisk jeg, men det ser da ut som en forgasser for meg da.. Firkantet dingst med spjell nedi et hull under luftfiltret. Fortsatt åpen for gode forslag jeg Lenke til kommentar
Vetlite Skrevet 20. februar 2007 Del Skrevet 20. februar 2007 Mulig du har overslag mellom pluggledningene. Hadde det selv en gang. Det kan hende den starter etter noen minutter eller timer ettersom. Lenke til kommentar
Steina Skrevet 20. februar 2007 Del Skrevet 20. februar 2007 Har skjedd til meg også en 2-3 ganger tror jeg, de siste 4 månedene (altså så lenge jeg har hatt bilen), når jeg peiser på igjennom en sving, så plutselig kjenner jeg at bilen bare triller. Den starter umiddelbart opp igjen da når jeg vrir om tenningen, eller slipper clutchen. Men har på så høy musikk, at jeg hører ikke motoren, så jeg tror har egentlig bare trodd at det er jeg som kvalte den eller noe. Uansett ikke noe galt regner jeg med, siden den starter lettere enn alle andre biler, selv i bråe overganger fra +7 til -20 grader.. Går bra i tomgang også. Det som KAN være da, er hvis motoren var kald? (spørsmål til trådstarter altså). Isåfall er det auto-shocken som gjør det bare =) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå