Gå til innhold

Valg av tastaur til ny pc

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vil neppe tro det er noe spesielt god gaming komfort i Bendi tastaturet =P

Det ser heller ut som om tastene er klebelige og myke noe som gjør at svette/våte fingre vil bli et hark =P (rettere sagt "Som katt på is")

Lenke til kommentar

Satt å trykte på ett Logitech G15 tastatur nå, og jeg har Saitek Eclipse 1. Jeg må si at Logitechs g15 er sinsykt mye dårligere en Eclipsen. Grunnen til at jeg synes det er at Logitechs knapper er harde-plastikk-mye-bråk (aka dritt knapper), mens Eclipsen er stilt, pent, ekstremt gode knapper. Samt Logitech har NOEN nyttige funksjoner med sitt g15.

Lenke til kommentar
Nå skal jeg veeeldig snart kjøpe meg ny pc, og lurer på om det er noen tastatur dere vil anbefale. Har sett på Logitech G15, men har sett at det ikke finnes i norsk versjon ennå :( . I den sammenhengen lurer jeg på om noen av dere med G15 syns det er vanskelig å bruke dette tastaturet uten æ,ø,å , eller om det går greit?

Tar gjerne i mot andre anbefaleinger også om dere har noen å komme med, max. pris på 900 kr

7978077[/snapback]

Det jeg synest er at G15 er ikke noe og satse på siden det ennda ikke er kommet ut med Norsk layout! Så det vil jeg bare si med en gang, har hatt det tastaturet det eneste som gjorde meg glad da jeg satt ved pcen da var lcd skjermen...

Ville heller gått for et billig bZerk blue light tastatur! (men for de som ikke har ps2 på maskin egner det seg lite viss ikke du har en overgang til usb fra ps2 da)

bZerk Blue Light Keyboard

(Dette ser jo ganske nice ut også inkl det er norsk layout)

EDIT: Dette tasturet har også behaglige laptop taster... Robuste knapper med ru over flate! =D Herlig egentlig til en slik billig peng! Dessuten får man ALDRI bruk for macro knappene anyways... Jeg brukte dem så skjeldent at de jeg fikk spindelvev mellom knappene og solgte det videre..

7982034[/snapback]

Funker fett det bZerk tastaturet har det selv. Dessuten er det utrolig tynt og lakken er prikken over i'en :yes:

Lenke til kommentar
for all del IKKE kjøp det bZerk tastaturet! kvaliteten er helt forferdelig, knappene henger seg opp, plutselig når du sitter og spiller s¨å får du ikke ned tasten og lign.

gå for saitek eclipse 1/2 du! :)

8064370[/snapback]

Hør på ekspertene :thumbup:

Saitek er kvalitet( er ikke fan boy ut spill) er helt sant, kvalitet til minste detalje :dribble:

Lenke til kommentar
for all del IKKE kjøp det bZerk tastaturet! kvaliteten er helt forferdelig, knappene henger seg opp, plutselig når du sitter og spiller s¨å får du ikke ned tasten og lign.

8064370[/snapback]

Hør på ekspertene :thumbup:

Saitek er kvalitet( er ikke fan boy ut spill) er helt sant, kvalitet til minste detalje :dribble:

8064799[/snapback]

Likte ikke Saitek jeg,men det er smak og behag. Det nye Speed-Link SL-6469-IBE skal være bra til gaming,så jeg venter hvertfall på at det kommer til norge.

Lenke til kommentar

Til og med OEM tastaturene som følger med kontor PC'er fra Dell, HP og Fujitsu-Siemens (som typ koster 100-150kr) er av bedre kvalitet enn Saitek Eclipse. Bare prøv å vippe av f.eks. space-tasten og se hvor tynn og skral plast den er laget av. (Hvis du da tør å gjøre det da, nei, Saitek er jo "kvalitet" så det kan ikke skade å gjøre noe slikt, eller? :p ) Merk også den "knirkende" følelsen når man trykker ned en tast, og når en ikke treffer en tast midt på, hvor mye tyngre de plutselig blir å trykke ned... Saitek Eclipse er oppskrytt og atter oppskrytt :no:

Endret av Krapfoss
Lenke til kommentar

Du er oppskryt :cool:

Saitek har blitt frem ståt som kvalitet i de fleste tester, men seff så tåler det kansje ikke å bli kasta vegg i mellom som kansje du gjør :ohmy:

Edit: Byggekvalitet:

Saitek Eclipse gir inntrykk av å være solid. Selv om materialet er av plastikk, skal det litt vekt til før tastaturet bøyer seg. Støtteføttene for å reise tastaturet opp i bakkant er kraftige, og holder seg på plass selv når tastaturet flyttes rundt omkring.

Dette reflekteres videre i den justerbare armhvileren som, på tross av at den er laget av tynn plastikk, henger godt fast til tastaturkroppen nesten samme hva man gjør.

SE HER + PÅ SAITEK:+ Solid

+ Original fasong

+ Ergonomisk

+ Støysvake taster

-Noen tegn er uskarpe med lyset på

DET fikk 6smile fjes av HW

Endret av NadaX7
Lenke til kommentar

Sånn til info, så har jeg hatt Eclipse en stund selv og baserer meg ikke på tester. Det virker dårlig skrudd sammen og knirker. Årsaken til at tastebelysningen på tegnene er variabel, er at tastene er litt dårlig produsert og derfor er plasten i dem av litt varierende tykkelse og klarhet. Virker som Saitek har dritt i alt som heter kvalitetskontroll. :thumbdown:

Lenke til kommentar
Sånn til info, så har jeg hatt Eclipse en stund selv og baserer meg ikke på tester. Det virker dårlig skrudd sammen og knirker. Årsaken til at tastebelysningen på tegnene er variabel, er at tastene er litt dårlig produsert og derfor er plasten i dem av litt varierende tykkelse og klarhet. Virker som Saitek har dritt i alt som heter kvalitetskontroll.  :thumbdown:

8088866[/snapback]

eller bare du som fikk et defekt tastatur,"knirker":S hvor? aldri hørt noe knirking, og skruene er så godt skrud fast at jeg ikke enda har fått de opp med skru jern:S

Lenke til kommentar

8064370[/snapback]

Har du i det hele tatt tastaturet? Jeg bruker det i skrivende stund og ingen av tastene mine har noensinne hengt seg opp.

greit at du ikke like saitek, men for all del ikke kjøp bZerk, du hører det til og med på navnet at det er noe jalla

:roll: Strukturert å angripe navnet på produsenten til tastaturet, gir virkelig et høyt diskusjonsnivå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...