Gå til innhold

Valg av tastaur til ny pc

Anbefalte innlegg

Nå skal jeg veeeldig snart kjøpe meg ny pc, og lurer på om det er noen tastatur dere vil anbefale. Har sett på Logitech G15, men har sett at det ikke finnes i norsk versjon ennå :( . I den sammenhengen lurer jeg på om noen av dere med G15 syns det er vanskelig å bruke dette tastaturet uten æ,ø,å , eller om det går greit?

Tar gjerne i mot andre anbefaleinger også om dere har noen å komme med, max. pris på 900 kr

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nå skal jeg veeeldig snart kjøpe meg ny pc, og lurer på om det er noen tastatur dere vil anbefale. Har sett på Logitech G15, men har sett at det ikke finnes i norsk versjon ennå :( . I den sammenhengen lurer jeg på om noen av dere med G15 syns det er vanskelig å bruke dette tastaturet uten æ,ø,å , eller om det går greit?

Tar gjerne i mot andre anbefaleinger også om dere har noen å komme med, max. pris på 900 kr

7978077[/snapback]

Saitek Eclipse 1 eller 2, men Eclipse 1 er mye kuler/finere syntes nå jeg :)

Lenke til kommentar

7978077[/snapback]

7978136[/snapback]

Du har ikke tilfeldigvis en link til dette tastaturet? :innocent:

Lenke til kommentar

7978077[/snapback]

7978136[/snapback]

Du har ikke tilfeldigvis en link til dette tastaturet? :innocent:

7978293[/snapback]

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=314215 det er saitek 1

Lenke til kommentar
G15 kommer aldri til å komme på norsk, men hvis du bestiller fra komplett.no så får du det på svensk. (helt likt norsk, men med ö isteden for ø og ä isteden for æ) Sitter her og skriver med det nå faktisk :p

7978870[/snapback]

Det som er ulempen med gaming-tastatur er at det er så ufattelig vanskelig å venne seg

til å skrive de forskjellige tegnene.

Lenke til kommentar

Hei. Sitter selv på G15-tastaturet her også, og det er veldig behagelig å skrive på syns jeg, samtidig som det kan være litt morsomt med multimedia-taster og macro-tastene.

Svensk layout skal vel ikke by på noen problemer, men jeg sitter på et med engelsk layout, da jeg ble fortalt at det skulle ha like mange taster som det norske... Det er altså ikke korrekt. Se på et norsk tastatur, tasten mellom Z og "shift" nede til venstre mangler på det engelske, og jeg kan dermed ikke skrive de tegnene noe særlig lett. Ellers byr det ikke på noe problem med annen layout så sant du ikke er avhengig av å se på tastene for å vite hvor enhver tast er. Sjekk gjerne også på spesialtegn, for eksempel på tall-tastene, og sjekk at de er de samme på svensk og norsk.

Lenke til kommentar

7978077[/snapback]

Det jeg synest er at G15 er ikke noe og satse på siden det ennda ikke er kommet ut med Norsk layout! Så det vil jeg bare si med en gang, har hatt det tastaturet det eneste som gjorde meg glad da jeg satt ved pcen da var lcd skjermen...

Ville heller gått for et billig bZerk blue light tastatur! (men for de som ikke har ps2 på maskin egner det seg lite viss ikke du har en overgang til usb fra ps2 da)

bZerk Blue Light Keyboard

(Dette ser jo ganske nice ut også inkl det er norsk layout)

EDIT: Dette tasturet har også behaglige laptop taster... Robuste knapper med ru over flate! =D Herlig egentlig til en slik billig peng! Dessuten får man ALDRI bruk for macro knappene anyways... Jeg brukte dem så skjeldent at de jeg fikk spindelvev mellom knappene og solgte det videre..

Endret av Johsse
Lenke til kommentar
Jeg vil anbefale Logitech Ultra X

Det har laptop-taster, få ekstrataster, er billig og fungerer bra.

Det koster kun rundt 300 kr og er virkelig verdt det, men hvis du vil ha masse snarvei taster, er dette ikke tastaturet for deg.

7981882[/snapback]

Enig der. Ultra-X er et deilig tastatur.

Jeg har litt lyst på et Speed-Link SL6469,men finner ingen som selger det i Norge ennå.

sl-6469-ibe_3.jpg

Lenke til kommentar

Takker for alle svara der har kommi med! :D Nå gjelder det bare å klare å velge ett av de tastaurene dere har kommet med, noe som jeg ser for meg at ikke vil bli så altfor kjempe lett... Men jeg regner med å ha bestemt meg innen uka, med mindre jeg får litt hjelp :innocent:

Lenke til kommentar
Takker for alle svara der har kommi med! :D Nå gjelder det bare å klare å velge ett av de tastaurene dere har kommet med, noe som jeg ser for meg at ikke vil bli så altfor kjempe lett... Men jeg regner med å ha bestemt meg innen uka, med mindre jeg får litt hjelp  :innocent:

7986131[/snapback]

Satitek FFS :cool:

Lenke til kommentar

Hvis du tviler på om du skal kjøpe G15 p.g.a. svensk layout, er dette noe tull. :ohmy:

Det er helt likt norskt, bare at ø og æ er litt anderledes - på tastaturet + noen andre mikroskopiske ting, som du aldri vil merke. Har hatt G15 i en god stund nå, og er svært fornøyd. Har aldri hatt problemer med layouten og tastene her herlige og myke. Ctrl, Alt, Space og alle de andre "nederste" tastene er som smør å trykke på. Mange praktiske taster som gaming mode - descop mode, stille på lysstyrken, g-knappene, mediaknappene. LCD displayet er veldig praktisk til å f.eks se klokken mens du spiller, og til å skru av/på/spole sanger mens du spiller. G15 er til og med en USB hub, med 2 usb-utganger på baksiden. Perfekt hvis du skal fikse på mp3-en eller legge inn bilder fra kameraet, og ikke gidder å bøye deg ned. :thumbup::w00t:

så..................

:love::love::love: G15 :love::love::love:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...