Badon Skrevet 19. februar 2007 Del Skrevet 19. februar 2007 Hei, jeg går på VK1 Tømrer og er dritt lei hele opplegget. Jeg vurderer å slutte på skolen men jeg mener å huske at en kammerat av meg fikk fritak i studierettningsfagene i fjord så han fortsatte med allmennfaga, så han kunne søkefritak i allmennfaga når han begynnte på GK igjen.. Kan jeg også gjøre det? Altså kan jeg søkefritak i tømrefaga på skolen og søke fritak i allmennfaga når jeg begynner på VK1 om to år? Lenke til kommentar
V-by Skrevet 23. februar 2007 Del Skrevet 23. februar 2007 jepp, det kan du men tror du må ha karakteren 3, eller mere for å få fritak. Men Gym tror jeg du ikke slipper unna. Lenke til kommentar
netliee Skrevet 23. februar 2007 Del Skrevet 23. februar 2007 Det spørs.. nå er jeg ikke helt sikker på om jeg skjønte helt hva du tenkte heller, men det jeg tror jeg fikk med meg.. det var at du vil begynne på noe annet (en annen studieretning eller noe på vg) istedet for det du går nå, og derfor også lurer på om du kan få fritak i de fagene du har hatt hittil? Hvis det er det du spør om, så er nok svaret faktisk nei mest sannsynlig. Kjenner en annen som gikk GK og VK1 på noe han ikke likte og derfor begynte en ny GK nå i høst (høst 06) og søkte om fritak i allmennfagene han hadde hatt (norsk og matte og sånt), men det fikk han ikke pga den nye reformen. Har man gått den gamle reformen, altså reform '94, og begynner på vg på nytt, så går man nå på kunnskapsløftet som er den nye reformen og da går ikke alle skoler eller lærere med på fritak. Nå vet jeg ikke om dette er en generell regel i skoleverket med den nye reformen eller om det er opp til hver enkelt skole å avgjøre.. så dette tror jeg du må høre med eventuelt den skolen du vil begynne den nye linjen på. Lenke til kommentar
Badon Skrevet 24. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2007 Okey, takk for svar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå