vgdev Skrevet 19. februar 2007 Del Skrevet 19. februar 2007 Hei, jar get sitt råeste internett med 26000/3000. Men den trådløse routeren min fungerer som en flaskehals, og jeg får bare halve hastigheten, selv om jeg kobler til med kabel. Jeg må koble direkte fra modemet til Pc-en for å få høyest mulig hastighet. Er det noen der ute som vet om routere eventulet svitsjer som tåler disse hastighetene, uten å halvere dem? Takker hjerteligst på forhånd! Lenke til kommentar
marsboer Skrevet 19. februar 2007 Del Skrevet 19. februar 2007 (endret) Hei, jar get sitt råeste internett med 26000/3000. Men den trådløse routeren min fungerer som en flaskehals, og jeg får bare halve hastigheten, selv om jeg kobler til med kabel. Jeg må koble direkte fra modemet til Pc-en for å få høyest mulig hastighet. Er det noen der ute som vet om routere eventulet svitsjer som tåler disse hastighetene, uten å halvere dem? Takker hjerteligst på forhånd! 7977816[/snapback] Jeg anbefaler at du tar en gammel pc, installerer 2 stk nettverkskort og legger inn pfsense. En opensource firewall/router basert på en oppgradert versjon av m0n0wall, med svært enkel installasjon og kjempefint webgrensesnitt. Jeg gjorde dette selv og satte den trådløse routeren til kun å gi ut trådløst. Fordelene med dette er flere: 1. Routeren låste seg sa du?? Ikke med pfsense... 2. Mye større prosesseringskraft. Takler fint titusenvis av tilkoblinger, mens mange vanlige rutere takler kun noen tusen. Dette kommer man fort opp i ved torrent downloads, noe som vanligvis gjør at en router må resettes etter noen døgn, eller at man får lavere hastighet. 3. Knallbra webgrensesnitt 4. Takler mye større throughput. Den takler fint 40mbit/40mbit internettforbindelsen på jobb. 5. Billig/gratis dersom du har en gammel pc fra før, evt de 500,- de koster å kjøpe en gammel pc brukt. Endret 19. februar 2007 av marsboer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå