Gå til innhold

p4 med c1 step,

Formica

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Alle "nye" prosessorer over 2.53GHz har det. Mindre modeller er det mer tilfeldig (les:flask) som du får en C1.

Skal du være helt sikkert så ta en minst 2.5/400 (hvis du vil ha 400fsb) eller en 2.6/533 (hvis du vil ha 533fsb) - disse, og alle over ble introdusert med C1.

Lenke til kommentar

Heisann dette er tatt opp iforumet tidligere og er linket til en side der alle batchene til Intel er lagt ut. Skal vi se....

http://processorfinder.intel.com/scripts/l...ALL&PkgType=ALL

eller litt kjappere : kjøpSL6EF eller SL6DV

for 2,4 GHZ versjonen...

Jeg har bare min boxed vifte og max temp er 54 grader under prime95 tortur test. (har lyst til å kjøpe heftig vifte for å ta den litt høyere men.. så var kost /ytelse da...)

Lenke til kommentar

Heisann dette er tatt opp iforumet tidligere og er linket til en side der alle batchen til Intel er lagt ut. Skal vi se....

http://processorfinder.intel.com/scripts/l...ALL&PkgType=ALL

eller litt kjappere : kjøpSL6EF eller SL6DV

for 2,4 GHZ versjonen...

Jeg har bare min boxed vifte og max temp er 54 grader under prime95 tortur test. (har lyst til å kjøpe heftig vifte for å ta den litt høyere men.. så var kost /ytelse da...)

Lenke til kommentar

Jo det er alltid slik at når de starter produksjon av CPUer er ca 99% feilvare. En ny CPu er eller kan sammenlignes med å konstruere et helt strømnett for Europa... dvs mye skal klaffe når du slår på bryteren i Bergen så lyser pæra i Athen. Men etterhvert får de jo ting til å klaffe. Med endrede innstillinger på produksjonsprosessen får de stadig mindre feil på CPUene. Dvs de som er produsert sist i en serie er som oftest best. Da de gjør innstillinger på maskinene som produserer CPUene tar et litt tid med fin instillinger før de får alt på plass. c1 stepping er benevnelse på en produksjons prosess som er av litt nyere type enn bO f.eks. Dvs en kan overklokke de beste CPUene i serie endel mer en andre. Jeg har også lest at Malaysia P4 er bedre enn Costa Rica produserte. Men dette er tull (jeg har Costa Rica produsert selv) og denne testen er ikke statistisk signifikant ...da en må teste mange Cpu er for å slå fast noe om dette.

Dette er et problem med de fleste testene som gjøres på hardware, metodene er helt på jordet. Om en spesiell enhet av en varetype blir målt til ytelse x, er det ikke statistisk signifikant fastslått ytelse. Så neste gang du ser en test av noe på nettsted(spesielt når det gjelder overklokking) sjekk metoden ..Ingen steder har oppgitt konfidens intervaller for ytelse så vidt jeg ar sett. Så sites som Slapps.com(uten å henge ut denne gode siten) som må sees på som en kuriositet fremover noe som viser hvordan ytelse generelt er, da ytelse til varen i det generelle tilfelle vil ha en normalfordeling rundt de opplyste specsene som varen har.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...