Gå til innhold

Da takker jeg for all hjelp.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg ville helt klart ha valgt et 640 mb 8800gts fremfor et 320 mb kort. Jeg leste en test på nettet i går der de målte klare forskjeller på 320 og 640 mb i enkelte spill som f.eks. Oblivion.

Det kokte ned til at spill som benyttet seg av store teksturer hadde mer bruk for mye ram på kortet, mens (ofte eldre spill slik som Quake 4) spill som benyttet seg av mindre teksturer ytet bedre med mindre ram.

 

1gb ram blir ofte litt lite.

2gb tror jeg vil være et minimum til oppsettet. f. eks dette OCZ DDR2 PC2-6400 Platinum XTC Dual Channel 2GB (2x1024MB) KIT

til 1700 kr.

 

I lengden tror jeg du vil være mer fornøyd med dette oppsettet da det kan kjøre mer spill bedre + at det bare er 800-900 kr mer enn det andre oppsettet.

 

Personlig skal jeg vente til ATI kommer ut med dx10 kort da jeg tror prisene vil falle ytterligere da. Det ser også ut til at Ram prisene er i ferd med å normalisere seg og kanskje vil falle mer i nærmeste fremtid.

Lenke til kommentar

Flaskehalsen er notert. Regner med det blir en gig brikke til og ny skjerm ganske så 'neste lønning'.

Har liksom ikke ro til å vente lenger nå, hardisken klikker og booter i ny og ne.

alle kondensatorene på hk'n lekker. den ene minne slotten er kortsluttet.Har sett på gfx kort som 7900gt/gs til 1650/1950pro/xt, men lander nok på det xfx kortet jeg har sett på,skjønner at et 320 kan bli snaut,(men føler nå at det gir mer for pengene en f.eks ett 512 1950 pro kort.

 

fra : http://www.hothardware.com/viewarticle.asp...cleid=930&cid=2

 

If you've got a 19" or 20" panel or a monitor capable of resolutions of 1600x1200 and lower, the new 320MB GeForce 8800 GTS would be a perfect fit.

 

Føler jeg er i det segmentet ja.(sitter ennå på en gamel hitachi rør skjerm med max 1280/960)

Uansett blir det bedre en det jeg har i dag, føler at gf4 4800ti og resten av maskinen har gjort det den kan. :D

(fant forresten den gml kvitt. 8/3-02. xp1700/epox/512/80gig/chieftech 350w gf2 ti til ca 6500)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...