pmarius Skrevet 19. februar 2007 Del Skrevet 19. februar 2007 Kjører Vista Home premium. Når jeg forsøker å innstallere Acrobat Reader 8 så får jeg en feilmelding om at Temp-mappen er full. Har forsøkt å tømme de to temp-mappene jeg vet om; C:\Windows\Temp og C:\Users\Brukernavn\AppData\Local\Temp, men til ingen nytte. Samme meldingen kommer opp. Har også forsøkt med både den engelske og norske versjonen av Acrobat, men det hjalp heller ikke. Så det jeg lurer på er om noen vet om en vei for å fikse dette, eller om noen av dere har innstallert tidligere versjoner av Acrobat med hell i Vista, i så fall hvilken? Lenke til kommentar
jd_giskeodegard Skrevet 19. februar 2007 Del Skrevet 19. februar 2007 (endret) Kjører Vista Home premium. Når jeg forsøker å innstallere Acrobat Reader 8 så får jeg en feilmelding om at Temp-mappen er full. Har forsøkt å tømme de to temp-mappene jeg vet om; C:\Windows\Temp og C:\Users\Brukernavn\AppData\Local\Temp, men til ingen nytte. Samme meldingen kommer opp. Har også forsøkt med både den engelske og norske versjonen av Acrobat, men det hjalp heller ikke. Så det jeg lurer på er om noen vet om en vei for å fikse dette, eller om noen av dere har innstallert tidligere versjoner av Acrobat med hell i Vista, i så fall hvilken? 7977381[/snapback] * Kopier installasjonsfilen til Acrobat Reader til mappen C:\brukere\brukernavn\AppData\LocalLow\Netopsystems\temp (du må lage temp-mappen selv) * Kjør installasjonsfilen derfra, og når feilbeskjeden opp dukker opp igjen, vent med å trykke "Ok", og se i temp-mappen. Der har installasjonsfilen blitt pakket ut i en egen mappe.. * Gå inn i mappen og kjør .msi filen, og installasjonen starter.. Når den er ferdig kan du trykke "Ok" i feilbeskjed-vinduet. Endret 19. februar 2007 av jd_giskeodegard Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 19. februar 2007 Del Skrevet 19. februar 2007 Kjære vene ... håper jeg slippe å holde på sånn i Vista framover ... Dette er ikke en av de tingene som løses ved å høyreklikke på setup-ikonet og velge "Run as Administrator", da? (Har allerede vært borti en sånn en - MD5Summer -, men da fikk jeg en så god feilmelding at jeg skjønte hva jeg måtte gjøre.) Adobe Reader hadde jeg allerede installert uten problemer, men det var v7.0.9. Lenke til kommentar
myhken Skrevet 19. februar 2007 Del Skrevet 19. februar 2007 Jeg installerte Adobe Reader 8 uten problemer, så det må være ett eller annet på din pc.... Lenke til kommentar
dravisher Skrevet 19. februar 2007 Del Skrevet 19. februar 2007 Adobe Reader installasjonen skal ha problemer på systemer med UAC deaktivert, eller hvis man bruker den innebygde administratorkontoen. Men jeg tror de problemene gikk på manglende tilgang til temp-mappen, ikke at den ble rapportert som full. Lenke til kommentar
pmarius Skrevet 19. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2007 Kjører Vista Home premium. Når jeg forsøker å innstallere Acrobat Reader 8 så får jeg en feilmelding om at Temp-mappen er full. Har forsøkt å tømme de to temp-mappene jeg vet om; C:\Windows\Temp og C:\Users\Brukernavn\AppData\Local\Temp, men til ingen nytte. Samme meldingen kommer opp. Har også forsøkt med både den engelske og norske versjonen av Acrobat, men det hjalp heller ikke. Så det jeg lurer på er om noen vet om en vei for å fikse dette, eller om noen av dere har innstallert tidligere versjoner av Acrobat med hell i Vista, i så fall hvilken? 7977381[/snapback] * Kopier installasjonsfilen til Acrobat Reader til mappen C:\brukere\brukernavn\AppData\LocalLow\Netopsystems\temp (du må lage temp-mappen selv) * Kjør installasjonsfilen derfra, og når feilbeskjeden opp dukker opp igjen, vent med å trykke "Ok", og se i temp-mappen. Der har installasjonsfilen blitt pakket ut i en egen mappe.. * Gå inn i mappen og kjør .msi filen, og installasjonen starter.. Når den er ferdig kan du trykke "Ok" i feilbeskjed-vinduet. 7977566[/snapback] Takk for hjelpen, nå fikk jeg det til Lenke til kommentar
TCi Skrevet 19. februar 2007 Del Skrevet 19. februar 2007 Dette skjer bare hos de som har deaktivert UAC. Dersom du vil omgå dette kan du ett av disse punktene: 1. Aktivere UAC igjen 2. Kjøre installasjonsfilen i XP SP2 kompatibillitetsmodus Lenke til kommentar
lilleninni Skrevet 19. februar 2007 Del Skrevet 19. februar 2007 Dette skjer bare hos de som har deaktivert UAC. Dersom du vil omgå dette kan du ett av disse punktene: 1. Aktivere UAC igjen 2. Kjøre installasjonsfilen i XP SP2 kompatibillitetsmodus 7978578[/snapback] Jeg fikk også denne feilen først, selv om UAC var aktivert. prøvde mange ganger, både i Admin-kontoen og som vanlig bruker med Admin-passord. Eneste gangen det funket var da jeg lastet ned filen før jeg kjørte den. I vinduet som kommer opp når du klikker på download hos adobe, velg å lagre filen på harddisken istedet for å kjøre den direkte. så bare kjører man filen når den er ferdig nedlastet og overført fra tempfilen til harddisk, og så har man ikke noe problem. var hvertfall så enkelt hos meg... Lilleninni Lenke til kommentar
TCi Skrevet 19. februar 2007 Del Skrevet 19. februar 2007 Hmm, jeg har ikke hørt/lest om noen som har hatt dette problemet når UAC har vært aktivert. Men nå ser jeg at du har kjørt det via nettsiden, og ikke selve filen du har lastet ned. Er Vista installert på en ren partisjon på maskinen din? Altså formatert disk. Jeg har selv hatt noen få rettighetsproblemer på Vista i enkelte mapper. Virker som XP og Vista kriger litt om rettigheter (når XP har skrevet filer på diskene tidligere). Lenke til kommentar
pmarius Skrevet 19. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2007 Hmm, jeg har ikke hørt/lest om noen som har hatt dette problemet når UAC har vært aktivert. Men nå ser jeg at du har kjørt det via nettsiden, og ikke selve filen du har lastet ned. Er Vista installert på en ren partisjon på maskinen din? Altså formatert disk. Jeg har selv hatt noen få rettighetsproblemer på Vista i enkelte mapper. Virker som XP og Vista kriger litt om rettigheter (når XP har skrevet filer på diskene tidligere). 7979052[/snapback] Jeg hadde på forhånd lastet ned hele filen på 20 mb, men hadde likevel problemet. Sikkert fordi jeg har UAC deaktivert. Men problemet løste seg da jeg fulgte rådet om å gå til temp-mappen som install-filen pakker ut i. Derfra bare flyttet jeg installasjonsfilene til skrivebordet og installerte derfra. Da gikk det greit. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå