Gå til innhold

Budsjett spill-PC til 7k Inkl skjerm

Anbefalte innlegg

Jeg trenger å kjøpe meg en ny maskin, og kommer til å spille på den. Siste spillet jeg kjørte var Far Cry (på en annen maskin), så jeg tipper det er standarden for min spillegalskap. Men, samboeren sier at jeg ikke får bruke mer enn 7 laken på det, og jeg er ikke lenger like kjent med hvilke deler som er gode til en lav pris. Har funnet maskiner på komplett og pcutstyr osv, men allikevel føler jeg meg usikker på om det er de rette delene. Jeg driver ikke med overklokking osv (fordi jeg ikke vet hvordan og hvorfor osv (send meg en mail: [email protected])).

Systemet slike jeg har sett det for meg er slik:

Et hovedkort som er fornuftig til resten av systemet

AMD Athlon 64 X2 3800+ (++)

1gb DDR2 RAM

Et skjermkort som ikke vil få problemer med f. eks. Far Cry eller Vista (Aero)

17" - 19" lcd-skjerm

Kabinett av en eller annen type

DVD-brenner

160gb HD (++)

Vista HP eng 32-bit

Det jeg egentlig lurer mest på her, er hovedkortet (hva trenger jeg EGENTLIG?), skjermkortet (million forskjellige), og kabinettet (trenger ikke være så fint og flott, trenger ikke megavifte, og behøver ikke å ha plass til soveposen).

Om noen kan hjelpe meg med dette, hadde det vært helt gull!

Og - kan noen forklare meg forskjellen på 64-bit og 32-bits deler?

Takker for all hjelp!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takker for tilbakemeldinger. Var innom Datakjeden i Tønsberg og de mente at det holdt med Gainward GeForce 7300GT m/ 256 mb PCIex16. Dette kortet koster en del mindre enn de kortene dere har satt opp. Er det et så sjanseløst kort?

Og noen som kan finne et kabinett til meg som holder?

Lenke til kommentar

Hei

7300gt kan bli litt snøtt.. Ville satet på et x1950 pro eller et 7600gt ettersom hva du har råd til.

Har satt sammen et system som kom på 7580 inkl skjerm. Valgte dog bare et random et lga 775 hovedkort siden jeg ikke har så peil innen hk til Intel cpuer. Kabinettet er med en 350w Aopen psu. Jeg er litt usikker på om den er kraftig nok?

Her er handlevogna: Link

For å få ned prisen kan du velge 1gb ram istedet for 2gb, et billigere/dårligere skjermkort...

mvh mr.nauz :)

Endret av mr.nauz
Lenke til kommentar
Hei

7300gt kan bli litt snøtt.. Ville satet på et x1950 pro eller et 7600gt ettersom hva du har råd til.

Har satt sammen et system som kom på 7580 inkl skjerm. Valgte dog bare et random et lga 775 hovedkort siden jeg ikke har så peil innen hk til Intel cpuer. Kabinettet er med en 350w Aopen psu. Jeg er litt usikker på om den er kraftig nok?

Her er handlevogna: Link

For å få ned prisen kan du velge 1gb ram istedet for 2gb, et billigere/dårligere skjermkort...

mvh mr.nauz  :)

7993176[/snapback]

pc

kanskje litt over det du ville bruke

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...