Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Alle IP-ene blir brukt opp med Azureus


Anbefalte innlegg

Hei.

Etter en stund med nedlasting så kommer det opp en feil-melding nede i høyre hjøret ved klokken som sier at det allerede finnes en annen i nettverket som bruker den IP-en jeg har..

Jeg kan prøve å sette på hvilken som helst annen IP, det kommer fortsatt opp.

Alle andre pc-ene i huset får også samme beskjed og internetten fungerer derfor ikke lengre..

For å løse det så skrur jeg av alle pc-ene og starter jeg routeren som har innebygget modem på nytt og skrur på pc-ene etter det..

 

Begynner å bli litt lei av muttern som kommer brasende inn på rommet mitt tidlig på morgenen midt i ferien og kjefter for at hun ikke kommer på nettet.. :hrm:

 

 

Er det noen som har vært borti dette før? Og vet hva jeg kan prøve for å fikse på dette?

 

 

Mvh. SacrefiZer :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dersom ip'ne dine er på formen 192.168.1.*, prøv dette:

 

Sett opp DHCP til å dele ut ip'r i en rekkevidde 192.168.1.50 - 192.168.1.100. Sett pc'r i området 101-254 (faste ip'r), sett nettverksutstyr utenom ruter til 2-49. Ruter bør være 1.

 

Når du setter fast ip, må du huske på å også sette faste DNS-adresser.

 

Dersom dette ikke funker: En eller annen gjøkete ting på nettet tar plutselig "kontrollen" over alle IP'ne. Antagelig ruteren (jupp, du må enten kjøpe og betale ny, eller akseptere at moren din kommer brasende inn.), men du kan jo prøve å eliminere en og en dings/pc på nettet (kople fra strømmen), og se om det fortsatt skjer ("binary search" skal vist være raskere, men jeg aner ikke hvordan man gjør det...)

Lenke til kommentar

Det der har jeg og vært borti.. men husker ikke hvordan jeg løste det, var forøverig på linksys hos meg.

så tror ikke det er routeren din, heller evt program.

Skal prøve å tenke på det, men prøv som kyrsjo sier, men tror ikke det var slik jeg løste det.

 

Kan du si litt mere info, løpenden forhold rundt ditt problem, program mm

Lenke til kommentar

Prøvde det litt ut igår, jeg tror nok at det er noe problem med programmet, fordi jeg lastet ned og ventet til den skulle skje igjen..

Og det gjorde det, men nå så bare avsluttet jeg azureus prosessen helt og startet routeren på nytt, da fungerte det igjen, så jeg tror det er noe med programmet, men på en annen side så sier en god venn av meg som er veldig hypp på å laste ned ALT mulig at han aldri har hatt noe problem med det..

Dette har ikke vært noe engangs tilfelle hos meg, det skjedde sist jeg brukte Azureus også..

Får prøve med et annet program imorgen tror jeg..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...