Richard`n Skrevet 6. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2002 ja testa bare ei mappe, men samme feilmelding kom opp, ser ut som om jeg ikke kommer INN på xp maskina... Lenke til kommentar
Richard`n Skrevet 6. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2002 Bruker foresten switch og ikke hub da.... har 2 maskiner på switchen og adslen, bare xp maskina har tilgang på adslen, men skal kjøpe en router hvis jeg får dette nettverket til å virke.. Lenke til kommentar
tunefish Skrevet 6. desember 2002 Del Skrevet 6. desember 2002 Quote: Den 2002-12-06 03:47, skrev ajohn_richard:arbeidsgruppa mi kalles: SJETNEMARKA Mulig det er jeg som ikke kan telle, men er ikke det over 8 teng? Lenke til kommentar
Erra Skrevet 6. desember 2002 Del Skrevet 6. desember 2002 Ah, jo det er det jo...du må ikke ha mer enn 8 tegn i navnet på arbeidsgruppa eller maskinnavnet. (er ikke helt sikker på om det gjelder for arbeidsgruppenavnet, men det gjelder iallefall for maskinnavnet) Lenke til kommentar
Richard`n Skrevet 6. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2002 Ok prøver dette nå! Lenke til kommentar
Erra Skrevet 6. desember 2002 Del Skrevet 6. desember 2002 Og når det gjelder det å få delt ut C: i WinXP: Ta en titt på dette bildet: http://www.rolpmc.com/~erra/deling.jpg Slik ser det ut når du åpner File sharing for C:, ser ut som den er delt som C$, men denne sharen virker ikke, man må klikke på "New share" nederst og gi sharen et navn i boxen du får opp da, da blir C: delt. Lenke til kommentar
güner Skrevet 6. desember 2002 Del Skrevet 6. desember 2002 Dette er virkelig spennende!! Nå er jeg innmari spent på hvordan dette går. Skriv fort tilbake når du klarer det! By the way, hjemmesiden deres var jo bare helt mega. Særlig bilde delen..høhø http://www.rolpmc.com/ [ Denne Melding var redigert av: güner på 2002-12-06 04:11 ] Lenke til kommentar
Richard`n Skrevet 6. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2002 Joda, men mitt deling og sikkerhets "vindu" i xp ser ikke slik ut, den ser slik ut i 98.... er det ikke win 98 du mener? Laptop rebooter nå... Lenke til kommentar
Erra Skrevet 6. desember 2002 Del Skrevet 6. desember 2002 Nope, dette bildet er tatt fra WinXP, men jeg bruker Pro versjonen da...mulig det ser annerledes ut i Home edition... Husk endelig på å disable Norton Internet Security igjen da når du skal teste..for den hindrer nettverksbrowsing...du kan åpne den da, dette gjøres slik(Bruker NIS2002 jeg, men sikkert ganske likt i alle versjoner): Under system wide properties finnes det en regel som hindrer deling av ressurser på Windows nettverk (fildeling etc.) Denne regelen hindrer browsing av nettverket også, disable den regelen det skal ordne seg. Personal Firewall -> Configure (Velg system wide Settings) -> Block Windows File Sharing Det er ikke sikkert det vil funke å bare huke vekk denne regelen, jeg måtte gå inn i regelen og endre den til Permit. Lenke til kommentar
Erra Skrevet 6. desember 2002 Del Skrevet 6. desember 2002 Hehe, Guner, ikke sant...Kr.sand's mest harry MC klubb, jeg er duden til høyre på forsiden :smile: Lenke til kommentar
Richard`n Skrevet 6. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2002 vel, det vinduet ser ikke helt slik ut i win98 heller da... rart mitt vindu har bare optionene: del denne mappen på nettverket. og tillat nettverksbrukere å endre filene mine. har også sett navn på delt ressurs, men på c får jeg ikke ril å endre dette. Når det gjelder arb.gruppe navnet så hjalp ikke dette... :/ Lenke til kommentar
Erra Skrevet 6. desember 2002 Del Skrevet 6. desember 2002 Ahh..da vet jeg hva du må gjøre for å til den delinga iallefall: I windows utforsker klikk på Tools -> velg "folder options" -> velg skillearket "Views" -> skroll helt nederst og huk vekk for "use simple file sharing" (Simple filesharing skal altså ikke være avmerket) Da tipper jeg du vil kjenne igjen skjermbildet mitt når du går inn på delinga. [ Denne Melding var redigert av: Erra på 2002-12-06 04:17 ] Lenke til kommentar
güner Skrevet 6. desember 2002 Del Skrevet 6. desember 2002 Helt gennialt Erra, du ser virkelig lumsk ut med den shotgunnen bak ryggen...hirr hirr. Vidar derimot var to hakk mykere i blikket en deg. Et godt råd til deg Erra, ikke vis den siden til så mange. Ikke vondt ment hoho Lenke til kommentar
Richard`n Skrevet 6. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2002 Erra: shit, har ikke den optionen i win exploreren jeg... home edition ...*******... Lenke til kommentar
Richard`n Skrevet 6. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2002 eller jeg prøvde å huke av: vis enkel mappevisning i mappelisten for explorer... men ingenting skjedde.. Lenke til kommentar
Erra Skrevet 6. desember 2002 Del Skrevet 6. desember 2002 Nope..det har ikke noe med mappevisninga å gjøre..sjekka nå, og det stemmer det ja, Home Edition kan kun bruke simple file sharing.. Lenke til kommentar
Richard`n Skrevet 6. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2002 blaaaaahhhh.... men det skal da vel gå an å få access til en annen maskin gjennom home oxo... for noe f.... dritt.. unnskyld raseriutbruddet men nå er jeg rimelig fustrert over nettverket :smile: Lenke til kommentar
Richard`n Skrevet 6. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2002 Men alikevel, TUSEN TAKK for god "LIVE" support :smile: Kjempe at sånne karer som deg tar seg tid til å prøve å hjelpe oss andre med litt mindre peiling :smile: Lenke til kommentar
Erra Skrevet 6. desember 2002 Del Skrevet 6. desember 2002 Yup..skjønner godt det...må si jeg er ganske så tom for ideer nå... Men om gjestekontoen er slått på, og alt vi har sjekka nå stemmer så skulle det funke.. kan ikke se noe annen løsning enn at det må være noe firewall greier som sperrer. Mulig du burde prøve å rett og slett avvinnstallere Norton Internet security helt. (har vært ute for før, med Zonealarm, at den ikke "slapp taket" over systemet selv om jeg disablet den. Lenke til kommentar
Richard`n Skrevet 6. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2002 men jeg kom på noen, en av de første dagene jeg holdt på med dette, en uke siden, fikk jeg faktisk access til xp maskina. men jeg reboota etterpå og siden har det ikke funket. rart... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå