dedLy_sCoRpIoN Skrevet 19. februar 2007 Del Skrevet 19. februar 2007 Har eit trådlaust PCI-netterverkskort; Linksys WMP54G Og eit ruter med trådlaus tilkopling frå NextGentel, Speedtouch 580 i. Når eg laster ned, og samtidig skal surfe går internettet irriterande treigt, modemspeed på åpning av sider. Så eg lurte på korleis eg kunne få det trådlause nettverket til å gå raskare, ny ruter, antenne? (Har 8mbit, og har ingen problem med farten ved bruk av kabel...) Mvh Sigg Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 19. februar 2007 Del Skrevet 19. februar 2007 Vil anbefale at du kjøper en ny router eller AP som støtter MIMO og høyere hastigheter. F.eks. denne pakken. (270 Mbps kontra 54!) Kjenner ikke Nexgentel og hvordan de ser på andre routere, men du kan uansett sette opp NetGear routeren som switch/AP etter Speedtouchen og dermed dra nytte av både de ekstra portene og WLAN egenskapene til denne. For å unngå krøll slår du ev. av trådløsnettet i Speedtouchen. Koster dog litt penger dessverre Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 20. februar 2007 Del Skrevet 20. februar 2007 Vil anbefale at du kjøper en ny router eller AP som støtter MIMO og høyere hastigheter. F.eks. denne pakken. (270 Mbps kontra 54!) Kjenner ikke Nexgentel og hvordan de ser på andre routere, men du kan uansett sette opp NetGear routeren som switch/AP etter Speedtouchen og dermed dra nytte av både de ekstra portene og WLAN egenskapene til denne. For å unngå krøll slår du ev. av trådløsnettet i Speedtouchen. Koster dog litt penger dessverre 7979951[/snapback] For han har selvfølgelig 54 Mbit ut+inn-linje? Og han har selvfølgelig gigabit LAN utbygd? Tror heller jeg ville vurdert å skru litt på innstillingene til ruteren, samt å sjekke dekningen. Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 22. februar 2007 Del Skrevet 22. februar 2007 Vil anbefale at du kjøper en ny router eller AP som støtter MIMO og høyere hastigheter. F.eks. denne pakken. (270 Mbps kontra 54!) Kjenner ikke Nexgentel og hvordan de ser på andre routere, men du kan uansett sette opp NetGear routeren som switch/AP etter Speedtouchen og dermed dra nytte av både de ekstra portene og WLAN egenskapene til denne. For å unngå krøll slår du ev. av trådløsnettet i Speedtouchen. Koster dog litt penger dessverre 7979951[/snapback] For han har selvfølgelig 54 Mbit ut+inn-linje? Og han har selvfølgelig gigabit LAN utbygd? Tror heller jeg ville vurdert å skru litt på innstillingene til ruteren, samt å sjekke dekningen. 7982884[/snapback] De burde jo ha spurt deg direkte først selvsagt.... Og spart seg litt bryderi.... Men da burde du også ha svart litt bedre, syns du ikke? Skru litt på innstillingene? Vi venter i spenning :-) Lenke til kommentar
rolvs Skrevet 22. februar 2007 Del Skrevet 22. februar 2007 For han har selvfølgelig 54 Mbit ut+inn-linje? Og han har selvfølgelig gigabit LAN utbygd? Ikke glem at 54 mbit er en teoretisk hastighet. Under optimale forhold vil hastigheten være rundt halvparten. Det skal ikke så veldi svakt signal til for at hastigheten synker ytterlig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå