Gå til innhold

Guide: Gmail


Anbefalte innlegg

En ulempe med gmail er at en ikke kan slette mailene direkte fra outlook. De blir slettet i outlook, men ikke fra serveren, uansett hvilke innstillinger en gjør.

7982258[/snapback]

 

Hvis du setter på at mailen skal slettes fra serveren når den lastes ned som pop3 så blir den jo sletta :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ett tips jeg savner, som igrunnen er gyldig for alle store emailsystemer på nettet: aldri skaff deg brukernavn med mindre enn 7 tegn.

 

Onde spammere sikter seg inn på alle de store leverandørene og sendre prøvespam til [email protected] [email protected] ... [email protected] [email protected] ... [email protected] osv. Bruk nok antall tegn, så er det upåraktisk for spammere å telle seg frem til din konto.

 

Spamfilteret på Gmail er bra, men det er irriterende å måtte sjekke spam-folderen i tilfelle det er noe viktig der.

Lenke til kommentar
Det er ett tips jeg savner, som igrunnen er gyldig for alle store emailsystemer på nettet: aldri skaff deg brukernavn med mindre enn 7 tegn.

 

Onde spammere sikter seg inn på alle de store leverandørene og sendre prøvespam til [email protected]  [email protected] ... [email protected] [email protected] ... [email protected] osv. Bruk nok antall tegn, så er det upåraktisk for spammere å telle seg frem til din konto.

 

Spamfilteret på Gmail er bra, men det er irriterende å måtte sjekke spam-folderen i tilfelle det er noe viktig der.

7985851[/snapback]

Er ikke helt sikker på om det der virker.. Min mailadresse hos gmail og yahoo er qualbeen før krøllalfenen, og jeg mottar masse spam som skal til andre brukere (gjerne nick som starter med bokstaven q, mens resten er forskjellig fra mitt) Dermed overlesses jeg av spam, og jeg lurer på om det kanskje kan være en idé å opprette qualbeem og qualbeeo som spam-slukere, siden mail sendt til ugyldige adresser tydeligvis havner hos nærmeste treff.. Noen som har peiling/erfaring om dette problemet?

 

Typisk spam-mail (hele meldingshodet, kun første linje er endret (sensurerte min riktige adresse)

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Delivered-To: qualbeen@trallallala.com

Received: by 10.35.84.13 with SMTP id m13cs50228pyl;

Tue, 20 Feb 2007 11:39:28 -0800 (PST)

Received: by 10.49.75.2 with SMTP id c2mr7075549nfl.1172000368333;

Tue, 20 Feb 2007 11:39:28 -0800 (PST)

Return-Path: <[email protected]>

Received: from USE1.mailhostsxode.net ([222.254.153.89])

by mx.google.com with ESMTP id c10si31908411nfb.2007.02.20.11.39.01;

Tue, 20 Feb 2007 11:39:28 -0800 (PST)

Received-SPF: neutral (google.com: 222.254.153.89 is neither permitted nor denied by best guess record for domain of [email protected])

Return-Path: <[email protected]>

Received: from 165.69.1.34 (HELO mx1.news.net.au)

by gmail.com with esmtp (**3F00@)-5+ @)-PG*)

id 37RH-5-;/B+OU-9L

for [email protected]; Tue, 20 Feb 2007 19:39:36 -0420

From: "Beckee Boileau" <[email protected]>

To: <[email protected]>

Subject: For Qualic

Date: Tue, 20 Feb 2007 19:39:36 -0420

Message-ID: <01c75526$da3568c0$6c822ecf@comprehensivelybiochemicals>

MIME-Version: 1.0

Content-Type: multipart/alternative;

boundary="----=_NextPart_000_0006_01C75561.869440C0"

X-Mailer: Microsoft Office Outlook, Build 11.0.6353

X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V5.50.4927.1200

Thread-Index: Aca6Q-TV?-IV0Z+-(..58.6O7OZT*P==

 

This is a multi-part message in MIME format.

 

------=_NextPart_000_0006_01C75561.869440C0

Content-Type: text/plain;

charset="windows-1250"

Content-Transfer-Encoding: 7bit

 

Fraud en1hancement medications have now flooded the market. A recent polling has shown that as much as 90% of male en1hancement medications sites out there are selling cheap knockoff versions of the original product! Don't be fooled by flashy sites either or fabricated testimonials either!Canada based pharmacy is the real deal - good ingredients, real guarantee, real results! Canadian pills have been proven to work, and use only the highest quality ingredients available anywhere.Don’t waste time, join the millions of men already benefiting from using pills from Canadian pharmacy. Why be average when you can be the best?New price special now in effect - visit website to see limited time discount prices on all orders!Here are just a few of the thousands of positive responses we have gotten recently:"I Couldn't believe the change..."

"Boys, I took the plunge and ordered a 120 day supply of Canada based pills. All I can say is THANK God I DID! Using the measuring guide in the free en1argement exercise section I can proudly tell you that I have gained over 1.8 inches in length and 1.6 inches in girth, AGAIN thank you!"

Abdo, Arkansas"I have been using Canadian pills for 3 months now and I should say I'm simply amazed. I really didn't think the product would have this many advantage. I really only purchased the pills to activate the reliability of my erections. But to my surprise every aspect of my penis and sex life has improved. I have 1arger, harder erections easily, and I can really satisfy my girlfriend fully now."

Chloe, Chicago"My partner has no idea, but has commented on my peni$ feeling thicker on entry lol.. Another thing i have noticed and i know she has been telling her girlfriends is my increased $ex dr1ve and confidence in bed.

I want it far more often now and even if I had never gained I now know that with the improved confidence and fuller erections and also improved dr1ve I can always put a smile on her face. So far so very good. Thank you sooo much!"

AMARJIT, Denver

Lenke til kommentar
Det er ett tips jeg savner, som igrunnen er gyldig for alle store emailsystemer på nettet: aldri skaff deg brukernavn med mindre enn 7 tegn.

 

Onde spammere sikter seg inn på alle de store leverandørene og sendre prøvespam til [email protected]  [email protected] ... [email protected] [email protected] ... [email protected] osv. Bruk nok antall tegn, så er det upåraktisk for spammere å telle seg frem til din konto.

 

Spamfilteret på Gmail er bra, men det er irriterende å måtte sjekke spam-folderen i tilfelle det er noe viktig der.

7985851[/snapback]

Er ikke helt sikker på om det der virker.. Min mailadresse hos gmail og yahoo er qualbeen før krøllalfenen, og jeg mottar masse spam som skal til andre brukere (gjerne nick som starter med bokstaven q, mens resten er forskjellig fra mitt) Dermed overlesses jeg av spam, og jeg lurer på om det kanskje kan være en idé å opprette qualbeem og qualbeeo som spam-slukere, siden mail sendt til ugyldige adresser tydeligvis havner hos nærmeste treff.. Noen som har peiling/erfaring om dette problemet?

7987709[/snapback]

Joda, jeg har mer erfaring med spam enn jeg igrunnen ønsker. Haken her er at mail er tilsynelatende sendt til noen andre, mens i virkeligheten er du på listen, slik er det vel ved BCC: om jeg ikke husker feil. Uansett får jeg enorme mengder spam på diverse andre konti som ikke har meg som mottakernavn.

 

Det ville være en enorm brøler om mail til en adresse havnet på en som lignet, tror ikke Google hadde gjort noe slikt.

Lenke til kommentar
Spamfilteret på Gmail er bra, men det er irriterende å måtte sjekke spam-folderen i tilfelle det er noe viktig der.

7985851[/snapback]

 

Jeg for min del har aldri funnet noe der - og jeg er også medlem på en del mailinglister etc. som kunne blitt oppfattet som mail. Men det betyr selvsagt ikke at det ikke kan skje for andre.

 

 

Angående vedlegg forresten: Hvorfor har gmail sperra .zip filer? Svært irriterende iblant...

Endret av amundsf
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Hvorfor reklamerer hw.no for gmail?

7977724[/snapback]

 

Grunnen til at guiden til GMail kommer nå, og ikke for 3 år siden, er at det er først nå at GMail er fritt tilgjengelig.

 

Om noen er intreriserte lanserte BitTech en liten artikkel om de beste webmail-tjenestene i går;

http://www.bit-tech.net/bits/2007/02/19/th...ervices_/1.html

7983669[/snapback]

 

På sidene til bit-tech skriver de følgende i konklusjonen:

---

When it comes to picking the ultimate webmail application, we'd suggest combo'ing two - picking a domain, having that forward to SpamCop then having that forward to Gmail.

---

 

Akkurat dette jeg har gjort, men uten SpamCop. Stoler dessverre ikke på at hotmail/yahoomail/gmail evt. andre blir på Internett til evig tid. Har derfor eget domene med én e-postadresse som jeg nå har hatt i 8 år (!). Gmail klarer å håndtere all spamen som kommer dit. :) Skjønner ikke at andre kan basere hele maillivet sitt på "gratis"-epost.

Lenke til kommentar
Tror ikke det var nevnt i artikkelen på hvor stor vedlegg man kan sende med g-mail?

7990143[/snapback]

10MB, like mye/lite som de aller fleste andre tilbyderne tillater.

 

Ønsker man mer kan man bruke Runbox, de har 100MB meldingsstørrelse.. Dog koster dette alternativet penger: 500 kr pr år.

7990359[/snapback]

 

Hmm, jeg har da sendt større vedlegg enn 10mb. Vedlegget gikk igjennom til en annen gmail konto, men det gikk ikke til hotmail.

Lenke til kommentar
Hmm, jeg har da sendt større vedlegg enn 10mb. Vedlegget gikk igjennom til en annen gmail konto, men det gikk ikke til hotmail.

8315347[/snapback]

Isåfall har det skjedd en feil. Maksimal meldingsstørrelse er nemlig begrenset til 10MB.

Link: http://mail.google.com/support/bin/answer....8770&topic=1517

 

Men hvis gmail støttet mer en 10MB ville det egentlig ikke hjulpet så kjempemasse, da andre (yahoo, hotmail ++) ikke tillater mer enn 10MB. Så derfor aner jeg ikke om alternativet jeg nevnte over egentlig virker...

(Hvis både mottaker og avsender kan håndtere vedlegg større enn 10MB går det jo selvfølgelig bra!)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Spam

Spamfilteret i Gmail er meget godt. Nesten alle spammeldinger blir sendt til en egen mappe, uten at du trenger å gjøre noe med det, og disse blir slettet automatisk etter 30 dager.

 

og

Spamfilteret på Gmail er bra, men det er irriterende å måtte sjekke spam-folderen i tilfelle det er noe viktig der.

 

Kan ikke si jeg har samme erfaring. I det siste har mengden spam til gmailen min økt dramatisk og jeg får gjerne 5 spam-mailer hver dag som havner i innboksen. I tillegg kommer dem som havner i spam-kategorien.

 

Jeg har også det problemet at spamfilteret ikke funker optimalt. Jeg har opprettet en del filtre, for eksempel:

 

Samsvarer med: subject: free

Gjør dette: Videresend til *****@start.no

 

(fiktivt eksempel)

 

...men jeg får disse sendt til gmail.

 

Håper dette skyldes at jeg bruker det feil. Om noen kan hinte meg i riktig retning for å fikse det vil jeg bli meget takknemlig. :)

Endret av T.F.T
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 4 måneder senere...

Er vel en del ting man kunne legge til:

  • Maks vedlegg størrelse er 20mb
  • Når man bruker søke funksjonen søkes også spam meldinger (men det eneste som blir vist er en melding om at søket ditt ga resultater i spam mappen)
  • Automatisk lagring mens du skriver eposter
  • Du sende epost fra andre adresser med gmail kontoen din. (Settings → Accounts → Send mail as)
  • Du kan motta epost som er sendt til andre adresser så lenge de har støtte for POP3 (Settings → Accounts → Get mail from other accounts)
  • Også er det ikke mulig å sende filer som er kjørbare pga. sikkerhets årsaker (frustrerende for noen)
  • Det går rykter om at GMail skal bli integret med Google Gears (http://www.pcadvisor.co.uk/news/index.cfm?newsid=9559) sånn at du kan lese mail selvom du ikke er koblet til internett
  • Skikkelig integrering av Google Calendar - http://googlesystem.blogspot.com/2007/10/c...vents-from.html

Sammenligning av webmail tjenester.

Endret av MC2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...