nightLook Skrevet 19. februar 2007 Del Skrevet 19. februar 2007 Hei. Jeg har en Acer Aspire 5100 som ble kjøpt for.. 3 uker siden? Jeg har kun installert et par program som Firefox, Daemon Tools o.l. Uansett, i går merket jeg at Svchost tar ca 90-98% av CPU'en min. (Så det på oppgavebehandling). Pc'en fryser jo nesten, og når jeg lukker den funker den fint igjen -- med det unntaket av at jeg ikke har lyd, og om jeg trykker på høyttalersymbolet nede til høyre får jeg melding om at det ikke er noen tilgjengelige mikserenheter. Noen som har noen idèer? Har forresten kjørt en virusscan med AVG antivirus, den var clean. Setter stor pris på rask respons. >nightLook Lenke til kommentar
Stian89 Skrevet 19. februar 2007 Del Skrevet 19. februar 2007 Svchost er et komponent som brukes av windows, så det nytter ikke å fjerne/slette det. Har lest at det er en del sikkerhetshull og backdoors i svchost, så mest sannsynlig har du en trojan, virus, spyware e.l. som AVG ikke plukket opp. Prøv med andre antivirus programmer, eventuelt antispyware programmer. Ellers finner du helt sikkert en løsning om du tar på deg hatten http://www.google.no/search?q=svchost.exe%...lient=firefox-a Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå