Skarstard Skrevet 13. november 2007 Del Skrevet 13. november 2007 Hadde en liten morsom hendelse i historie timen i dag. Læreren spurte om hva som innefattet det 1. riket og flere i klassen svarte Romerriket i kor. Så spurte hun om det 2. riket og flere svarte det tysk-romerske riket. Og så spurte hun om det 3. riket og så kommer det fra en i klassen: "Tyskland!" Kanskje ikke så morsomt her og nå, men det var utrolig morsomt i en ellers så kjedelig historie time. Hva? Lenke til kommentar
Movieheart Skrevet 13. november 2007 Del Skrevet 13. november 2007 En liten forklaring til det med det 3. riket osv. Nazityskland ble jo aldri noe skikkelig etablert rike som romerriket og det tysk-romerske riket. Derfor vil det jo på en måte bli feil å si tyskland i denne sammenhengen. Mer rett ville vell det ha blitt å sagt "Det 3. riket kunne ha blitt tyskland". Egentlig veldig kjedelig når jeg tenker meg om nå, men det var litt morsomt akkurat der og da i timen. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 13. november 2007 Del Skrevet 13. november 2007 Ikke akkurat hva noen sa, men men: Mitt under matteprøven i dag var det en fyr som helt uten videre greide å falle av stolen. Han bare satt der og plutselig falt han. Forresten samme fyr som ikke visste forskjell på "ligning" og "likning". Lenke til kommentar
SuKa Skrevet 13. november 2007 Del Skrevet 13. november 2007 Ikke akkurat hva noen sa, men men:Mitt under matteprøven i dag var det en fyr som helt uten videre greide å falle av stolen. Han bare satt der og plutselig falt han. Forresten samme fyr som ikke visste forskjell på "ligning" og "likning". Dette skjer stadig vekk i vår klasse. Alltid like morro, alltid like flaut. Kom på en historie fra 8. klasse. Vi hadde en sykt kul lærer. En gammel, irritert mann som kunne alt! Han lo når han rettet prøver, dreit i om vi kasta snøballer, litt plaging var lov osv. I alle fall så like han ikke at vi vippet på stolene. Men dette forstod selfølgelig ikke en i klassen min som satt rett fremfor kateteret. En dag ble det nok for læreren og med en gang eleven vippet bak på to bein, dytta læreren kateteret alt han hadde rett i pulten til eleven, som igjen traff stolen og eleven. Reine domino effekten. Dette endte selfølgelig med grining på gulvet for eleven og uendelige unnskyldninger fra læreren som forstod hva han hadde gjort. Men jeg elsket det! :!: (Liker ikke eleven) 1 Lenke til kommentar
Movieheart Skrevet 13. november 2007 Del Skrevet 13. november 2007 For en lærer! Tror jeg hadde komme til å bli skremt av han der ja. Lenke til kommentar
ZenCo Skrevet 13. november 2007 Del Skrevet 13. november 2007 Hva skjedde med læreren i etterkant? Lenke til kommentar
Valkyria Skrevet 13. november 2007 Del Skrevet 13. november 2007 Vi hadde vikar i tysk ifjor, og da hadde han med seg gitar og spilte en tysk sang for oss... en fyr begynte å le, og han tok nærmest flygespark inn i pulten hans XD han ble bra forbanna ja Lenke til kommentar
ZenCo Skrevet 13. november 2007 Del Skrevet 13. november 2007 Jeg satt attmed en fyr i 8.klasse, også satt vi alltid og vippet på stolene. En vakker dag satt han og sang på "Gyngestol-sangen" mens han vippet. Plutselig ryker han rett på ræv, skaller bakhodet i murveggen og jeg klarer ikke å la være å le... Hardt liv. :!: Lenke til kommentar
Konnis Skrevet 13. november 2007 Del Skrevet 13. november 2007 han tok nærmest flygespark inn i pulten hans XD *push me*? Lenke til kommentar
SuKa Skrevet 13. november 2007 Del Skrevet 13. november 2007 Hva skjedde med læreren i etterkant? Han overlevde. Etter et par telefoner til foreldre var alt godt igjen. Lenke til kommentar
Movieheart Skrevet 13. november 2007 Del Skrevet 13. november 2007 :!: Apropo vikarer. Husker vi hadde vikar i fransken i fjor (1. klasse vgs) og hun var tydeligvis veldig nervøs eller noe sånt. Vertfall så sa hun "høh..." veldig ofte. Så f.eks. hvis hun sa vi skulle tie stille ble det slik: "Nå må høh dere høh tie stille høh". Kanskje litt vanskelig å forstå hvordan høh høres ut, men uansett det var utrolig morsomt der og da. Hadde problemer med å ikke le høyt noen ganger. Hun har blitt sitert av oss flere ganger opp gjennom tiden for å si det sånn. Lenke til kommentar
SuKa Skrevet 13. november 2007 Del Skrevet 13. november 2007 haha! Fransk læreren vår kom inn i timen og sa at vi måtte unnskylde henne visst hun sprang og spydde. Hun var veldig dårlig i magen. Gjett hvem som feis i slutten av timen? :!: Og gjett hvem som var den eneste som ikke greide å holde seg?! Har egentlig problemer med å tro at hun feis selv. Selv om jeg var der! Lenke til kommentar
ΣΙΝΔΡΕ Skrevet 13. november 2007 Del Skrevet 13. november 2007 Det er ting som er morsomme der og da: Læreren vår driver og leser på forskjellige dialekter. Vi hadde en 2 timers prøve i dag og først begynte han å lese drit fort. Alle begynte le, og senere leste han som om han var en pakkis med bondeknøldialekt. Han driver på sånn ganske ofte Lenke til kommentar
Movieheart Skrevet 13. november 2007 Del Skrevet 13. november 2007 :!: Fransktimer har som regel stort potensiale til å bli legendarisk morsomme av og til. Lenke til kommentar
ZenCo Skrevet 13. november 2007 Del Skrevet 13. november 2007 Merkelig SuKa! Fransklæreren min dreiv også og sa at vi måtte unnskylde henne visst hun måtte ut å spy. Ikke lenge siden... Læreren din heter vel ikke tilfeldigvis Gro? Lenke til kommentar
Movieheart Skrevet 13. november 2007 Del Skrevet 13. november 2007 Kanskje dere går i samme klasse! Lenke til kommentar
SuKa Skrevet 13. november 2007 Del Skrevet 13. november 2007 Du bor vel ikke tilfeldig vis i nabobygda? Lenke til kommentar
ZenCo Skrevet 13. november 2007 Del Skrevet 13. november 2007 Jeg kjenner vel ikke tilfeldigvis deg? Lenke til kommentar
Gamlemor Skrevet 14. november 2007 Del Skrevet 14. november 2007 Forresten samme fyr som ikke visste forskjell på "ligning" og "likning". Kan du forklare meg forskjellen? Alltid trudd det var det samme, og wikipedia+diverse ordbøker er enig med meg. Lenke til kommentar
since91 Skrevet 14. november 2007 Del Skrevet 14. november 2007 Læreren vår ble veldig urolig en time, da vi bråket som bare det. Hun stod der og såg ut til å skulle eksplodere: "Viss dere ikke er rolige nå - så skruer jeg av lyset!!" Hun var HELT seriøs. Klassen brøt naturligvis ut i hulkende latter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå