Gå til innhold

hva er det morsomste noen har sagt i en skoletime?

Nixax

Anbefalte innlegg

Vi har jo den gangen vi hadde om geometri hvor læreren duret ivei med hvor mange sider et rektangel har, og da avsluttet hun med å si:

Rektangler har altså to kort og to lange sider. da sa jeg: SOS! for moro skyld, er litt kjapp i evndingen i kjedelige timer..

Skjønte ikke helt denne? Var det hentydning på morse-SOS som er 3 korte, 3 lange , 3 korte?

Ja det var meningen..

Bare jeg som syntes det var hysterisk umorsomt?

Kan hende det var poenget fra din side, men fortsatt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vi har jo den gangen vi hadde om geometri hvor læreren duret ivei med hvor mange sider et rektangel har, og da avsluttet hun med å si:

Rektangler har altså to kort og to lange sider. da sa jeg: SOS! for moro skyld, er litt kjapp i evndingen i kjedelige timer..

Skjønte ikke helt denne? Var det hentydning på morse-SOS som er 3 korte, 3 lange , 3 korte?

Ja det var meningen..

Bare jeg som syntes det var hysterisk umorsomt?

Kan hende det var poenget fra din side, men fortsatt.

Jeg er nok enig i at SpecialForce bommet solid på den der.

Lenke til kommentar

Hadde engelsk og læreren fortalte en historie. Litt ut i historien sa hun: "We turned around and ran to the dark side". Da sa en elev: "Enjoy the cookies".

Det morsomme var at han syntest det var så hysterisk morsomt selv.

Han hinta selvfølgelig til den klassiske: 6876.jpg

Lenke til kommentar

I gymmen idag haded em hauk og due (veldig kjedeleg), og så skulle ei i klassen ta ein annan og traff 10-20 cm frå det hellige stedet hans. Då sa han til oss (eg og ein annan) «Ho var så langt *vise ca 10-20 cm med fingrane* ifrå å treffe pikken!» Svaret han fekk frå han andre som var der var «Ja, det er ikkje så lett å treffe skikkeleg i fart, » også lo me.

Lenke til kommentar

Hadde en liten morsom hendelse i historie timen i dag. Læreren spurte om hva som innefattet det 1. riket og flere i klassen svarte Romerriket i kor. Så spurte hun om det 2. riket og flere svarte det tysk-romerske riket. Og så spurte hun om det 3. riket og så kommer det fra en i klassen: "Tyskland!"

Kanskje ikke så morsomt her og nå, men det var utrolig morsomt i en ellers så kjedelig historie time. :wee:

Lenke til kommentar

I KRL-timen snakka læraren mykje, og ca midt i timen sa han eit eller anna og «Høl i høve» (dialekt :p). Ei i klassen (ho er irriterande, skal alltid avbryte med teite ting o.l.) sa då «Nei, det heiter "hål i håve"» Merka læraren blei litt irritert, og nokre av elevane sa at det feil, fordi "høl i høve" er Austevoll-dialekt. Det er ein dialektssak, å avbryte timen for å seie at det er feil berre fordi det er dialekt er jo ... ehmm ... Ein treng liksom ikkje å avbryte timen pga. det.

Det var ikkje så kjempemorosamt, men me lo litt i hvert fall (av at ho på ein måte dreit seg ut).

Edit: Må sjølvsagt ha med kva "høl i høve" betyr. Det er, som sagt, dialekt og betyr "hól (?) i hovudet" på nynorsk og "hull i hodet" på bokmål. :)

Endret av überSviker
Lenke til kommentar
Hadde en liten morsom hendelse i historie timen i dag. Læreren spurte om hva som innefattet det 1. riket og flere i klassen svarte Romerriket i kor. Så spurte hun om det 2. riket og flere svarte det tysk-romerske riket. Og så spurte hun om det 3. riket og så kommer det fra en i klassen: "Tyskland!"

Kanskje ikke så morsomt her og nå, men det var utrolig morsomt i en ellers så kjedelig historie time. :wee:

Kan være historiekunskapene min er så som så, men jeg trodde nazityskland var omtalt som det 3. riket?

Lenke til kommentar

Kan være historiekunskapene min er så som så, men jeg trodde nazityskland var omtalt som det 3. riket?

Nazityskland var det 3. riket.

Lenke til kommentar
Og så spurte hun om det 3. riket og så kommer det fra en i klassen: "Tyskland!"

Nazityskland var det 3. riket.

Da gikk humoren her litt over hodet mitt.

Lenke til kommentar

Hadde nettopp trykk-time, så skulle vi finne motiver vi ville bruke, og da ei i klassen hadde funnet frem det hun skulle bruke sa lærerinna til resten av klassen: "dette ser jo bra ut, men før vi fortsetter må vi se litt på hvor store formene hennes er." Hun mente selvfølgelig formene i motivet, men plutselig gikk det opp for henne hva hun hadde sagt :D

Edit: hei, leif.

Endret av dagr0z
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...