Gå til innhold

hva er det morsomste noen har sagt i en skoletime?


Nixax

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
I nynorsk time: Vi hadde en diskusjon i klassen om nynorsk er nyttig eller ikke. Læreren sin argument var "det er jo så enkelt".

 

Så spurte jeg:

Oversett denne setningen fra nynorsk til bokmål

"Eg hugheilar mine veggbrølerar når eg sitt i min raukvilevipp"

Så svarte hun:

" :huh: ?"

 

 

 

Det betyr "Jeg elsker høyttalerne mine når jeg sitter i gyngestolen min"

 

Kilde: Ordbok

 

 

Omg! holdt på å le meg i hjel av den!! herregud så bra

Lenke til kommentar

Minner om retningslinjenes punkt 10, som blandt annet sier dette om korte meningsløse innlegg:

 

Korte, unødvendige innlegg kun egnet til å øke brukerens antall poster regnes som spam, og kan straffes deretter. Det samme gjelder unødvendig/overdrevet bruk av smiles, eller innlegg som ikke inneholder annet enn smiley's.

Innlegg som strider med dette er fjernet fra tråden. :)

 

(Reaksjoner på moderering tas på PM og ikke i tråden som blir moderert.)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM

Det er ei jente i klassen som sier "likssom" i hver eneste settning, mer eller mindre (ofte litt mindre, men uansett). Det er rett og slett sykt å høre på hvor ukorrekt norsk man faktisk er i stand til å snakke.

Lenke til kommentar
Det er ei jente i klassen som sier "likssom" i hver eneste settning, mer eller mindre (ofte litt mindre, men uansett). Det er rett og slett sykt å høre på hvor ukorrekt norsk man faktisk er i stand til å snakke.

Har en av de selv...

"tenk om lissom atte, jo atte lissom jeg skriver en tekst og lissom skal ha om et tema. Og når jeg lissom, eh atte, lissom skriver teksten så klarer jeg å skrive lissom 3 sider og atte den skal da lissom være 4 sider? er lissom litt, eh lissom urettferdig."

 

Nesten autentisk sitat fra en skoletime idag. Enkelere sagt: Hun syntes at det var for mye av lærern å forlange at vi skriver minst 4 sider når man klarer å skrive det man vil på 3.

Lenke til kommentar
liksom er faktisk ett vedlig nyttig ord, og det er enda mer irriterende for oss som bruker liksom å høre andre klage over at en bruker ordet liksom :)

Hvis du tenker over det så er det omtrent bare blondier som bruker det hele tiden. Er det på skolen min.

Eksempel på lingende sitat fra ei i klassen i engelsktime:

Lissom, jeg skreiv på norsk. Jeg klarer ikke noe anna. Kunne vi lissom ikke skrive på norsk.

Lenke til kommentar
This is OSLOOOOOO... Ikke grenser for manglende kunnskaper her.
hei! Ikke diss med Oslo-ungdommen! Er en stolt bygutt som bruker "lissom" mye. Men det er jo noe jeg ikke liker med by-ungdommen, da..:

Og jeg bare---.. Overhørte tilfelgvis en samtale som var bygd opp på "og jeg bare---".. Skjønte ikke bæret.. :omg:

Lenke til kommentar
This is OSLOOOOOO... Ikke grenser for manglende kunnskaper her.
hei! Ikke diss med Oslo-ungdommen! Er en stolt bygutt som bruker "lissom" mye. Men det er jo noe jeg ikke liker med by-ungdommen, da..:

Og jeg bare---.. Overhørte tilfelgvis en samtale som var bygd opp på "og jeg bare---".. Skjønte ikke bæret.. :omg:

Ja, jeg generaliserte. Det er de folka man ser, de med strikk rundt buksebena, de som går i platinablondt hår for å skille seg ut sammen med vennindene. Disse som gjør seg dummere enn de er fordi det ikke er sosialt akseptert å være god i realfag generelt, og gjerne snakke mer eller mindre uforståelig med ord som lissom (liksom), ass (altså), da, og jeg bare... *grøss*

Ja, jeg vet at det er mange som ikke snakker sånn, men det er som sagt ikke de man legger merke til.

Satt seinest idag foran to venninder på 14-15 eller noe, blei oppgitt over hvor tragisk alt de snakka om var...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM

Likssom er jo et ord man strengt tatt ikke skal bruke. Her er et eksempel:

"Det var likssom kjedelig". Ok, det dette betyr er at det var kjedelig, bare på likssom. Med andre ord var det ikke kjedelig. Det var bare på likssom.

Lenke til kommentar
Likssom er jo et ord man strengt tatt ikke skal bruke. Her er et eksempel:

"Det var likssom kjedelig". Ok, det dette betyr er at det var kjedelig, bare på likssom. Med andre ord var det ikke kjedelig. Det var bare på likssom.

 

Det er som man kan gå rundt å si: Det var på ordentlig kjedelig.

DU skriver eller sier jo ikke det. ;)

Man KAN legge til mange unødvendige ord og uttrykk i enhver setning.

Personlig så merker jeg at og sånn kommer altfor ofte. Mange som bruker da. "Det var kult da". "han var stygg da" og sånn ( ;) ), kunne like gjerne bytta ut da med ass (altså). Eller like gjerne satt in lissom (liksom) før adjektivet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...