Khaffner Skrevet 10. juni 2007 Rapporter Del Skrevet 10. juni 2007 Finnes det folk i 10. klasse som ikke vet hva en satelitt er for noe?! Tvangs fôr dem med Discovery channel i en måned eller fem. 8826138[/snapback] er desverre slik en annen i klassen visste ikke hva et demonstrasjonstog var før intil nylig Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 10. juni 2007 Rapporter Del Skrevet 10. juni 2007 (endret) er desverre slik en annen i klassen visste ikke hva et demonstrasjonstog var før intil nylig 8826653[/snapback] Ikke rart. Det kunne enten være folk som går i demonstrasjon eller et tog som er et demonstrasjonstog med oppgave å demonstrere diverse nyutvikklinger. Endret 10. juni 2007 av Slettet-XHLacM Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 10. juni 2007 Rapporter Del Skrevet 10. juni 2007 er desverre slik en annen i klassen visste ikke hva et demonstrasjonstog var før intil nylig 8826653[/snapback] Ikke rart. Det kunne enten være folk som går i demonstrasjon eller et tog som er et demonstrasjonstog med oppgave å demonstrere diverse nyutvikklinger. 8826717[/snapback] vet man hva et 17.mai tog er, burde man vite hva et demonstrasjontog er... Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 10. juni 2007 Rapporter Del Skrevet 10. juni 2007 vet man hva et 17.mai tog er, burde man vite hva et demonstrasjontog er... Ser ikke heeelt sammenhengen? :!: Lenke til kommentar
Fruktkake Skrevet 10. juni 2007 Rapporter Del Skrevet 10. juni 2007 Vet du hvorfor vi feierer 17. mai da? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 10. juni 2007 Rapporter Del Skrevet 10. juni 2007 Vet du hvorfor vi feierer 17. mai da? 8826796[/snapback] Jeg vet, jeg vet! *Rekke opp hånda* Lenke til kommentar
Chao Skrevet 10. juni 2007 Rapporter Del Skrevet 10. juni 2007 Riktig spørsmål burde heller være, vet du hvorfor vi går i 17mai tog? Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 10. juni 2007 Rapporter Del Skrevet 10. juni 2007 Riktig spørsmål burde heller være, vet du hvorfor vi går i 17mai tog? 8827305[/snapback] Det blir vel en grusom trafikkork hvis alle skulle kjøre i toget? *Lærer (gammel dame) ser på søppelbøtta*: Det lukter jo skikkelig gjæra av den der. Jeg og andre holder på å knekke sammen, for i hodene våre trodde vi hun skulle si at det lukta jævlig! Lenke til kommentar
Coffey Skrevet 10. juni 2007 Rapporter Del Skrevet 10. juni 2007 Går vi ikke i 17 mai tog for å feire at vi har den derre sangen, hva heter den igjen? Ja vi elsker? Lenke til kommentar
Stinkey Skrevet 11. juni 2007 Rapporter Del Skrevet 11. juni 2007 Går vi ikke i 17 mai tog for å feire at vi har den derre sangen, hva heter den igjen? Ja vi elsker? 8829241[/snapback] Vi feirer vel strengt tatt Norge sin bursdag. Eidsvoll-bygningen og Norges frihet har noe med det å gjøre mener jeg. Kan noen utdype mine trøtte morgenmeninger? Fant noe her Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Fredrik 6. av Danmark-Norge allierte seg med Napoleon og ble dermed en av taperne i Napoleonskrigene. I Kielfreden i 1814 ble Norge avstått til kongen av Sverige. I vårmånedene 1814 mens den svenske hær var i felttog på kontinentet, lyktes det Riksforsamlingen på Eidsvoll å gi landet en liberal grunnlov den 17. mai 1814, basert på Folkesuverenitetsprinsippet. Etter en kort krig med Sverige ble det forhandlet frem en personalunion med Sverige. Norge fikk i 1814 egen hovedstad (Christiania), regjering, hær, flåte, lovverk, valuta, sentralbank og parlament. Stemmeretten omfattet nesten halvparten av den myndige mannlige befolkningen. Kun utenrikpolitikken ble styrt av den felles svensk-norske kongen gjennom det svenske utenriksdepartement. Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 11. juni 2007 Rapporter Del Skrevet 11. juni 2007 Eidsvoll-bygningen og Norges frihet har noe med det å gjøre mener jeg. Er du seriøs? Lenke til kommentar
EirikLF Skrevet 11. juni 2007 Rapporter Del Skrevet 11. juni 2007 Eidsvoll-bygningen og Norges frihet har noe med det å gjøre mener jeg. Er du seriøs? 8831523[/snapback] Er ganske nøyaktig det jeg har lært ihvertfall. VI feirer grunnloven. Har du en annen forklaring Lakus? Lenke til kommentar
Frostshock Skrevet 11. juni 2007 Rapporter Del Skrevet 11. juni 2007 Eidsvoll-bygningen og Norges frihet har noe med det å gjøre mener jeg. Er du seriøs? 8831523[/snapback] Er ganske nøyaktig det jeg har lært ihvertfall. VI feirer grunnloven. Har du en annen forklaring Lakus? 8832617[/snapback] Neinei. vi feirer Henrik Wergeland:) Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 11. juni 2007 Rapporter Del Skrevet 11. juni 2007 Feirer at ungene kan spise så mye is og pølser de vil den dagen. Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 11. juni 2007 Rapporter Del Skrevet 11. juni 2007 Er ganske nøyaktig det jeg har lært ihvertfall. VI feirer grunnloven.Har du en annen forklaring Lakus? Mente vel mere det at det ikke virket som at du visste noe om det, men at du gjettet litt. Lenke til kommentar
itsmebth Skrevet 13. juni 2007 Rapporter Del Skrevet 13. juni 2007 Fremføring avsluttende prosjekt: Folketallet er en million... Nei, 157 milliarder. Lenke til kommentar
SemikolonP Skrevet 14. juni 2007 Rapporter Del Skrevet 14. juni 2007 Hørt i automasjon (har om PLS): - Kan noen forklare meg hva instruksjonsliste er for noe? *jeg rekker opp hånda* - Henrik, deg vet jeg kan det så da skal ikke spørre deg. Sånn går det visst når man følger med. :!: Lenke til kommentar
Fruktkake Skrevet 14. juni 2007 Rapporter Del Skrevet 14. juni 2007 Fremføring avsluttende prosjekt: Folketallet er en million... Nei, 157 milliarder. 8856195[/snapback] Læreren smiler fornøyd mens eleven prater og tenker dette blir en femmer. Eleven sier '(...) Nei, 157 milliarder', smilet forsvant og det ble en toer. Hva fikk vedkommende? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 14. juni 2007 Rapporter Del Skrevet 14. juni 2007 En i klassen min fikk spørsmålet "Tok Norge del i andre verdenskrig?" av senor, hvorpå han presterer å svare "Nei". 3'er. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå