Gå til innhold

hva er det morsomste noen har sagt i en skoletime?

Nixax

Anbefalte innlegg

Har ingen man kollapser i latter av akkurat men har noen dumme:

1. Historielæreren hadde trøbbel med mobilen og sa: likheten med en mobil og en dame er at du må krangle en del med de for å få deg et nummer!

2. Samme historielærer forteller om sine 7 hobbyer: sex og fotball

3. Vi har natur og miljøfagstime på ungdomskolen, Læreren introduserer kapittelet om strøm og elektrisitet da den dummeste jenta  i klassen utbryter: hvorfor får man ikke støt når man krysser en elv? det er jo strøm i den!

4. Nok en natur og miljøfagstime.. Klassen og læreren prater ganske løst om forskjellige relevante tema innenfor faget! etterhvert kommer vi inn på emne Dinosaurer... Vi blir enig om at de døde ut for mange millioner år siden, noe vi mistenkte at de fleste tok som en selvfølge! Vel, helt til samme jenta som i punkt 3 utbryter: Hvorfor sier dere at de døde ut for mange millioner år siden da verden bare har eksistert i 2000 år?

Ok, punkt nummer 3 først. Har du ikke sans for ironi? Du henger og slenger på humor delen av forumet, forstår du ikke sammenhengen med vannstrøm og elektrisk strøm, trur det var ment som  ironi, men hvis ikke, er hu jenta dum.. :roll:

Punkt 4, ikke hørt om at skapelsen startet for 4000 år tilbake, kanskje hun hadde noen tanker ifra en KRL time, fra år 0 og gjennom Gamle testamentet var det ca 2000 år da skapelsen ble til.

Men det er det de kristne og jøder trur på, er muslim jeg. Men jeg kan skole for å si det sånn  :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hehe, har de beste lærerne EVER! De er så slappe :w00t:

*Vi har en russer i klassen, en jente med STOR nese (kaller henne Rådyr ja, rådyret i skogen) Og engang sa den ene læreren "FÅ DEN STORE NESA DE HIT!" I.o.m hu alltdi plaga oss i timen, snudde sg rundt og snakka med andre, og neste gang hu snudde seg, "FÅ DEN FORBANNA NESA DE HIT!" Så tegner han en stor nese på tavla, "SE PÅ DEN!"

*Hu russern kommer fra russland smo sagt, og læreren sa en annen gang hu kødda mye, "KOM DEG TILBAKE TIL KONTEINEREN!" :p

*Vi hadde om "Vår identitet" Liksom "Hvem er vi, hvor bor vi, hva skal vi gjøre med livet" i Samfunnskunnskap, og da sier han, "Guttane er best, vi ska bare runke...ehm...ehm... jobbe!" :p Han sier altid så mye rått xD

*En gang ble han så forbanna på russern og 2 faenskapsunger, som han fikk kjeft av andre lærere for, at han sa, "DERE ER NOEN FORBANNA BORTSKJEMTE DRITTUNGER" så begynte alle å le, så sier han "KJEFT DA!... Nå slår vi opp på blablabla side 5, og hold helt kjeft, og les!" :p Kan komme med fler hvis det trengs!

VERDENS BESTE LÆRERE FTW!

Lenke til kommentar
hmm.. skole time å skole time.. eneste jeg kommer på akkurat nå er da vi hadde muntlig eksamen eller no 3-4 år tilbake.. det var krl.

Temaet var gresk mytologi, så jeg fikk spurt.. (læreren +sensor skal egentlig ikke spør men.. fikk 2'er uansett så..)

Lærer: "du husker altså ikke navnet på de to største greske gudene. Men hvis vi sammenligner litt med de 2 store norske gudene, hva var det de het da?"

Meg: "haha, enkelt, det er jo Are og Odin!  :!:

1. Jeg var helt alvorlig

2. Har aldrig sett en sensor le så mye før..

8572983[/snapback]

Haha, og gresk mytologi som er så enkelt.

Ikke bare bommet du på hva de het, du bommet også på gresk vs norrøn.

8573205[/snapback]

Hva heter de norske?

8573369[/snapback]

Er det ikke Tor å Odin da? :p

Edit:

DemoniZer; Nei, gresk mytologi er _ikke_ enkelt for alle.

Og de var vel norrønne ja, ikke norske =)

Endret av Bilge^^
Lenke til kommentar
Punkt 4, ikke hørt om at skapelsen startet for 4000 år tilbake, kanskje hun hadde noen tanker ifra en KRL time, fra år 0 og gjennom Gamle testamentet var det ca 2000 år da skapelsen ble til.

Men det er det de kristne og jøder trur på, er muslim jeg. Men jeg kan skole for å si det sånn  :thumbup:

8574011[/snapback]

Hæ?

8574358[/snapback]

Liste over norrøne guder:

Balder

Brage

Forsete

Frigg

Frøy

Frøya

Gerd

Heimdall

Hel

Hod

Hermod

Idunn

Loke

Nanna

Njord

Rån

Sigyn

Siv

Skade

Skuld

Tor

Tyr

Ull

Urd

Vale

Vale

Ve

Verdande

Vidar

Vilje

Æge

Endret av Skarstad
Lenke til kommentar

8574358[/snapback]

Balder

Brage

Forsete

Frigg

Frøy

Frøya

Gerd

Heimdall

Hel

Hod

Hermod

Idunn

Loke

Nanna

Njord

Rån

Sigyn

Siv

Skade

Skuld

Tor

Tyr

Ull

Urd

Vale

Vale

Ve

Verdande

Vidar

Vilje

Æge

8574522[/snapback]

Er det en gud som heter Baksete å eller? :!:

Lenke til kommentar

I norktimen en dag var læreren borte og vi hadde vikar. Så begynte vikaren å spørre om navna på elevene. Noen få minutter etter at hun har begynt, kommer den siste inn i klasserommet.

- Og hva heter du?

- Petter Solberg.

- Ehm.. Ok?

- Du tror meg ikke du!

- Jo, jeg tror deg.

Ja, han duden i klassen min heter faktisk Petter Solberg. :p

• Liker 1
Lenke til kommentar

8574011[/snapback]

Hæ?

8574522[/snapback]

Jeg sier også hæ. Or dessuten gikk det ca 4000 år fra skapelsen til år 0. Så gikk det 2000 år, dermed er verden 6000 år. :wallbash:

Lenke til kommentar
I norktimen en dag var læreren borte og vi hadde vikar. Så begynte vikaren å spørre om navna på elevene. Noen få minutter etter at hun har begynt, kommer den siste inn i klasserommet.

- Og hva heter du?

- Petter Solberg.

- Ehm.. Ok?

- Du tror meg ikke du!

- Jo, jeg tror deg.

Ja, han duden i klassen min heter faktisk Petter Solberg. :p

8574928[/snapback]

hhaahhaha :!:

Når jeg gikk på ungdomsskole hadde vi en bussjåfør som het Kurt Nilsen :p

Lenke til kommentar

Snakka om Sør-Amerika på skolen i dag. Læreren spurte: "Hvilket land er et av de største oljeeksportørene i verden? Det ligger nord i Sør-Amerika." Så presterte en jente i klassa å spørre: "Hvor er nord hen da?" Gjett om vi lo :!:

Lenke til kommentar

Noe lignende skjedde idag. En som sto ved tavla skulle peke på Falklandsøyene for læreren. Han visste ikke hvor de var, forståelig nok, da det var poenget til læreren (forrige elev som hadde hatt foredrag om nettopp Falklandsøyene glemte å si hvor i verden det lå hen).

Læreren sa da at det lå like ved Argentina. "Åja" ble det sagt og han dro fingeren over kartet og lette etter Argentina i Asia :!:

Lenke til kommentar
hehe, har de beste lærerne EVER! De er så slappe :w00t:

*Vi har en russer i klassen, en jente med STOR nese (kaller henne Rådyr ja, rådyret i skogen) Og engang sa den ene læreren "FÅ DEN STORE NESA DE HIT!" I.o.m hu alltdi plaga oss i timen, snudde sg rundt og snakka med andre, og neste gang hu snudde seg, "FÅ DEN FORBANNA NESA DE HIT!" Så tegner han en stor nese på tavla, "SE PÅ DEN!"

*Hu russern kommer fra russland smo sagt, og læreren sa en annen gang hu kødda mye, "KOM DEG TILBAKE TIL KONTEINEREN!" :p

*Vi hadde om "Vår identitet" Liksom "Hvem er vi, hvor bor vi, hva skal vi gjøre med livet" i Samfunnskunnskap, og da sier han, "Guttane er best, vi ska bare runke...ehm...ehm... jobbe!" :p Han sier altid så mye rått xD

*En gang ble han så forbanna på russern og 2 faenskapsunger, som han fikk kjeft av andre lærere for, at han sa, "DERE ER NOEN FORBANNA BORTSKJEMTE DRITTUNGER" så begynte alle å le, så sier han "KJEFT DA!... Nå slår vi opp på blablabla side 5, og hold helt kjeft, og les!" :p Kan komme med fler hvis det trengs!

VERDENS BESTE LÆRERE FTW!

8574270[/snapback]

Njavel ja.

Ville kalt det der for plaging fra lærerens side.

Lenke til kommentar
*snip*

8574358[/snapback]

Balder

Brage

Forsete

Frigg

Frøy

Frøya

Gerd

Heimdall

Hel

Hod

Hermod

Idunn

Loke

Nanna

Njord

Rån

Sigyn

Siv

Skade

Skuld

Tor

Tyr

Ull

Urd

Vale

Vale

Ve

Verdande

Vidar

Vilje

Æge

8574522[/snapback]

Du har nevnt "Vale" 2 ganger, og utelatt Odin.

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

Balder

den mildeste og vakreste av gudene; ved Lokes list drept av sin bror Hod med en pil av misteltein

Brage

skaldekunstens gud

Forsete

rettferdighetens gud

Frigg

Odins hustru

Frøy

fruktbarhetsgud; eier av det magiske skip «Skibladner»

Frøya

kjærlighetens og fruktbarhetens gudinne

Gerd

Frøys hustru; av jotunslekt

Heimdal

gudenes vokter, som foran Ragnarok blåser i sin lur Gjallarhornet

Hel

dødsrikets gudinne

Hod

Balders blinde bror

Idun

Brages hustru; forvalter de epler som gir gudene evig ungdom

Loke

æsenes svikefulle følgesvenn; av jotunslekt

Nanna

Balders hustru

Njord

vindenes og sjøfartens gud, også fruktbarhetsgud

Odin

Allfader, gudenes og menneskenes herre; visdommens gud med ravnene Hugin og Munin som speidere; opptar falne krigere til sin bolig Valhall; rir på hesten Sleipner som har åtte ben

Ran

Ægirs hustru og havets gudinne

Sigyn

Lokes hustru

Siv

Tors hustru

Skade

Njords hustru

Skuld

en av de tre nornene

Tor

tordenens gud med hammeren Mjølner, den fremste kriger blant æsene

Tyr

seierens gud

Ull

bueskytingens og skiløpingens gud

Urd

en av de tre nornene

Vale

Odins sønn og Balders hevner

Ve

Odins bror

Verdandi

en av de tre nornene

Vidar

Odins sønn, som ved Ragnarok skal hevne farens død

Vile

Odins bror

Ægir

havets gud

Lenke til kommentar

Artige historier her :D skjedde ikke så mye i løpet av skoletiden min, men husker ett tilfelle der jeg selv la gullegget.

Det var på ungdomsskolen, 9. tror jeg, vi hadde nynorsk forelesning og vi gikk gjennom entall og flertall av substantiver. Omsider ble jeg spurt, om "en flaske". Jeg begynte med god selvtillit, "en flaske, flaskar, flaskene ...." så så læreren rart på meg og spurte "Har du boken oppe?" og jeg utbrøt "Hvilken bok?!" Alle fikk seg en god latter etter den kommentaren, siden høydepunktet var at jeg faktisk hadde boken oppe foran meg, med eksempelet "flasker" :p Det var flaut det.

Vi hadde også noen sære lærere på VGS, men det er off topic.

Lenke til kommentar
Omsider ble jeg spurt, om "en flaske". Jeg begynte med god selvtillit, "en flaske, flaskar, flaskene ...." så så læreren rart på meg og spurte "Har du boken oppe?" og jeg utbrøt "Hvilken bok?!" Alle fikk seg en god latter etter den kommentaren, siden høydepunktet var at jeg faktisk hadde boken oppe foran meg, med eksempelet "flasker" :p Det var flaut det.

8579491[/snapback]

Hadde du boka oppe når du bøyer det så feil? :w00t:

Lenke til kommentar
Omsider ble jeg spurt, om "en flaske". Jeg begynte med god selvtillit, "en flaske, flaskar, flaskene ...." så så læreren rart på meg og spurte "Har du boken oppe?" og jeg utbrøt "Hvilken bok?!" Alle fikk seg en god latter etter den kommentaren, siden høydepunktet var at jeg faktisk hadde boken oppe foran meg, med eksempelet "flasker" :p Det var flaut det.

8579491[/snapback]

Hadde du boka oppe når du bøyer det så feil? :w00t:

8580788[/snapback]

Hehe ja, men det visste ikke jeg i begynnelsen da. Det var først da jeg så ned på boka at jeg skjønte at jeg hadde driti på draget :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...