Gå til innhold

hva er det morsomste noen har sagt i en skoletime?

Nixax

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jess, riktignok ikke i en skoletime, men like før den skulle til å starte.

Som vanlig står vi i gangen og henger mens vi venter på at læreren skal komme. Jeg står lent til veggen med bena ca. en halvmeter ut, litt spredt. Det har akkurat vært lunch så jeg har en iste kartong i hendene som jeg driver og kaster opp og ned. Til slutt ender det med at jeg ikke greier å fange den og den faller ned imellom bena mine. Til min store forbløffelse faller den ikke over på en side, men står rett opp og ned, uten å vagle det minste. Da jeg ser dette slår jeg ut med armene, ser ned imellom bena og utbryter høyt "DEN STÅR!!".

I det nøyaktige sekund kommer læreren gående forbi. Han tror jeg mener noe helt annet.

Resulterte i noen merkelige blikk fra den læreren resten av semesteret. :innocent:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Er veldig mange som sier "Nå er det kaldt, her".. Skikkelig irriterende. Vil de at vi skal lukke vinduene kan de vel si det?

8452384[/snapback]

Irriterte meg ofte grønn når folk sa "kan vi lukke vinduet, det er så kaldt her?" og jeg sitter ved siden av det vidåpne vinduet i shorts og t-skjorte og svetter. Kunne vel like greit sagt: "Jeg fryser, og hvis jeg må ha på meg en genser så får jeg ikke vist frem puppene mine, så kan dere andre vennligst kokes for min del?"

8452425[/snapback]

En gang i vinter dte var 20 speik ute, å noen elevr måtte ha opp vinduet.

Ei klassen: "Hei! Lukk igjen vinduet da, brystvortene mine blir stive."

Å hun er deilig, jævlig deilig!

• Liker 1
Lenke til kommentar

I min "ungdoms" tid (for snart hele 6 år siden), i andre klasse på VGS, hadde vi en litt utradisjonell norsk time. Vi diskuterte World trade center katastrofen. Og vi diskuterte frem og tilbake.

Men plutselig oppdaget jeg at min kompis fremfor meg, som egentlig er interesert i alt som innebærer diskutering, sa forferdelig lite. Han sov, med andre ord. Jeg sa ingen ting, helt til en luring på pulten ved siden av rekte sin pliktoppfyllende hånd i luften, ventet til læreren sa ja, og spurte "Du, får man fravær av å sov i timan?".

• Liker 1
Lenke til kommentar
I min "ungdoms" tid (for snart hele 6 år siden), i andre klasse på VGS, hadde vi en litt utradisjonell norsk time. Vi diskuterte World trade center katastrofen. Og vi diskuterte frem og tilbake.

Men plutselig oppdaget jeg at min kompis fremfor meg, som egentlig er interesert i alt som innebærer diskutering, sa forferdelig lite. Han sov, med andre ord. Jeg sa ingen ting, helt til en luring på pulten ved siden av rekte sin pliktoppfyllende hånd i luften, ventet til læreren sa ja, og spurte "Du, får man fravær av å sov i timan?".

8472897[/snapback]

Jeg hadde seriøst tatt ham med i en mørk bakgate!

Om man vil sove eller ikke får være deres valg, man trenger ikke rævsleikere som jobber for å få gullstjerne.

Lenke til kommentar

Sånn som han ene i klassen det, hans mest brukte ord i timene er "lærer, er det lov?"

Skulle vært skamjult sånne folk! :nei:

At de har INGEN ting med saken å gjøre er EN ting, men når de i tillegg legger den tyngda på stemmen at du HØRER at han sier "Jeg vil ha sekser!"

Ååå fy faen! Må stikke å slå på noe, brb! :mad:

Endret av latter17
Lenke til kommentar
Dette er faktisk en sann histore fra hjembygda mi.

Det var engelsktime og en av elevene fikk i oppgave å oversette setningen:

Hurtigruta gikk på grunn utenfor Flekkefjord.

Setningen ble oversatt til:

The Fast Window went on reason outside Spotsfjord

7990271[/snapback]

Det er er jo en god gammel gjenganger, det er med andre ord helt sikkert ikke fra din hjembygd, da jeg har hørt den fra min avdøde bestefar.

Lenke til kommentar

7990271[/snapback]

Det er er jo en god gammel gjenganger, det er med andre ord helt sikkert ikke fra din hjembygd, da jeg har hørt den fra min avdøde bestefar.

8474091[/snapback]

den var på den gamle solo flaska de hadde slike etiketter man kunner rive av om en drodle var på baksiden men det ver ikke spotfjord men svart-land

Hurtigruta gikk på grunn utenfor SvartLand

Oversatt direkte blir: The Fast Window went on reason outside the black country :innocent:

Lenke til kommentar

Skolen vår ligger rett ved nidarosdommen i Trondheim (katedralskolen, hvis du lurte) og det var litt utpå dagen og vi hadde vinduene på vidt gap for å lufte litt. Etter en stund påpeker ei jente (blond og blåøyd) hvorfor klokka ringer så lenge? (kirkeklokka)

Så sier han som sitter ved siden av; de ringer én gang for vært år fyren som har dæva ble.

Den blonde jenta: Virkelig?, det viste jeg ikke. (hun trodde det seriøst)

Jeg og han duden som sitter ved siden av henne ser på henne med et litt tvilende blikk, før jeg utbryter; Det er ikke derfor da! ^^

Haha! Det var genialt. ;)

Lenke til kommentar

hehe, mange gullkorn her.

Har også mange gode historier,

En gang jeg kom for sent til timen var det første som møtte meg hele klassens øyne, Læreren spurte hvorfor jeg kom sent og jeg svarte helt uskyldig at jeg glemte meg bort, (noe jeg virkelig gjorde) Dette var i 6. Klasse så jeg fikk ikke anmerkninger el. Velvel, Læreren tok opp en lapp og så veldig morskt på meg, han skrev på lappen mens han tydelig gjorde tegn til at han skrev om meg på denne lappen. Når han var ferdig gikk han ned til meg og smalt den på bordet.

På lappen sto det: Smekken din er åpen...

Jeg fikk latterutbrudd i den alvorlige stemningen som hadde funnet klassen.

En annen gang var i starten av første termin nå i august og vi satt på Google Earth i Englesk timen, Jeg viste samarbeidspartneren Jostedalsbreen og alle disse Isbreene i norge og fortalte henne at dette er satelittbilder som ikke er tatt for så lenge siden. og da klarte hun å få frem setningen:

"Tror ikke noe på deg, det er jo Sommer og det finnes ikke is og snø da!

(Gjett en gang hvilken hårfarge hun hadde) :D

Hoho

• Liker 1
Lenke til kommentar

Når læreren skulle lese opp hvilke fag vi skulle ha i prøveeksamen muntlig:

Lærer: De som skal ha Engelsk er: *Masse navn*

Elev nr 1 lavt bakerst i klasserommet: Yes, da slapp jeg det!

Lærer: De som skal ha Norsk er : *Masse navn*

Elev nr 1 lavt bakerst i klasserommet: Yes, da slapp jeg det!

Lærer: De som skal ha Matematikk Algebra er: *Masse navn* + Elev nr 1.

Elev nr 1 utbryter: Helvette!

Gjett hvem elev nr 1 er :innocent::whistle:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Guess you had to be there...

Jeg hørte iallefall mye latter da jeg sa det...

Lenke til kommentar

7990271[/snapback]

8474091[/snapback]

den var på den gamle solo flaska de hadde slike etiketter man kunner rive av om en drodle var på baksiden men det ver ikke spotfjord men svart-land

Oversatt direkte blir: The Fast Window went on reason outside the black country :innocent:

8474468[/snapback]

Duh, det er Sortland. Det er ikke noe sted som heter SvartLand.

Lenke til kommentar
Jess, riktignok ikke i en skoletime, men like før den skulle til å starte.

Som vanlig står vi i gangen og henger mens vi venter på at læreren skal komme. Jeg står lent til veggen med bena ca. en halvmeter ut, litt spredt. Det har akkurat vært lunch så jeg har en iste kartong i hendene som jeg driver og kaster opp og ned. Til slutt ender det med at jeg ikke greier å fange den og den faller ned imellom bena mine. Til min store forbløffelse faller den ikke over på en side, men står rett opp og ned, uten å vagle det minste. Da jeg ser dette slår jeg ut med armene, ser ned imellom bena og utbryter høyt "DEN STÅR!!".

I det nøyaktige sekund kommer læreren gående forbi. Han tror jeg mener noe helt annet.

Resulterte i noen merkelige blikk fra den læreren resten av semesteret. :innocent:

8465756[/snapback]

Haha, den slår alle jeg har lest hittil :!:

Lenke til kommentar

7990271[/snapback]

8474091[/snapback]

8474468[/snapback]

Svartland? Vi har jo Sortland? Mener du det?

-Vesteråling

Im to late tsg1zzn Sa mine ord først.

Endret av Deimos87
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...