Gå til innhold

hva er det morsomste noen har sagt i en skoletime?

Nixax

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det var ei jente i klassen når jeg gikk i 1 videregående som lurte på om Sola og alle planetene gikk rundt jorda :)

Eller når Engelsk læreren som ser litt gay ut sa til en medelev: "You naughty littleboy!"

Eller når norsklæreren sa at vi måtte legge arkene i analen (annal = mappe) var i 8 klasse eller noe. Var morsomt da...

Endret av Lubben
Lenke til kommentar
på toppen av det hele nekta hun for at det var Jesus som gjorde det :D

krl-lærern min lo seg ihjel :!:

Akuratt det er vel ikke så merkelig? Jeg nekter også for at Jesus gikk på vannet.

Enid der! Jesus kan umulig ha gått på vannet, det er fysisk umulig!

og i bibelen står det ikke noe om at han gikk på vannet, men han skilte sjøen og gikk på bunnen gjennom den! Sa krl-læreren din burde ikke ledd!

Var det ikke Moses som skilte sjøen, da han skulle lede egypterne bort fra slaveriet ellerno?

Lenke til kommentar

På ungdomsskolen så skulle læreren min komme med en gåte, og den låt som følgende:

"Hva er det som går fra dør til dør og aldri komme inn?"

Da hadde vi en kjekkas i klassen som svarte:

"JEHOVAS VITNER!"

(Beklager dere som er medlem av denne troen :whistle: )

Det egentlige svaret skulle jo da være "Veien" :thumbup:

Lenke til kommentar

En gang i timen var det en jente som skulle drikke av vannflasken til gutten som satt ved siden av henne mens han holdt flaska. Så sier gutten høyt så hele klassen hører det, "Bare sug du, jeg skal ikke sprute" :!:

VI fikk oss en god latter da, og den "stakkar" gamle læreren skjønte jo ikke hva vi lo av :p

Endret av Harryplopper
Lenke til kommentar
En gang i timen var det en jente som skulle drikke av vannflasken til gutten som satt ved siden av henne mens han holdt flaska. Så sier gutten høyt så hele klassen hører det, "Bare sug du, jeg skal ikke sprute" :!:

VI fikk oss en god latter da, og den "stakkar" gamle læreren skjønte jo ikke hva vi lo av :p

Ååh, gud! Jeg har ikke ledd så mye på lenge! :rofl:

Lenke til kommentar
På ungdomsskolen så skulle læreren min komme med en gåte, og den låt som følgende:

"Hva er det som går fra dør til dør og aldri komme inn?"

Da hadde vi en kjekkas i klassen som svarte:

"JEHOVAS VITNER!"

(Beklager dere som er medlem av denne troen :whistle: )

Det egentlige svaret skulle jo da være "Veien" :thumbup:

:D

Lenke til kommentar
Var det norsk?! Please translate :)
Nei. Vennligst oversett.

Det var vel strengt tatt så 'norsk', som man kommer med dagens dialekter. Det hele kommer jo ann på hva dere ligger i ordet: norsk, selvsagt. Jeg regner med at dere begge referer til kukmål, og det er derfor ikke videre besynderlig at dere ikke fikk noe særlig ut av sitatet, som forøvrig er hysterisk morsomt når det blir fremført av en aldrende mann på flytende sognamaol.

Jeg ser på det som et ganske litterært paradoks at dere presterer å lure på om det er norsk, og hadde gjerne sett at dere hadde omformulert dere til noe alá: "Hvilken dialekt er det? Jeg er ikke så veldig kjent med de forskjellige norske dialtekene, og hadde derfor gjerne sett at du hadde oversatt det". Eller noe i den dur. Gjerne mer bastant og litt mindre ydmykt, så lenge budskapet blir det samme og jeg slipper å voldta tastaturet i fingrene bare fordi spydighetsarlamen min gjorde utslag.

On Topic: Naturfaglæreren vår ga oss ett lynkurs i gener og evulosjon. Han fortalte at han hadde fått tak i en haug med sommerfugl kokonger fra Afrika ett sted, og at han hadde klekt ut disse i et akvarium. De vakre insektene med vingespenn på vel 20cm levde et liv i sus og dus i stuen hans, der de fløy rundt om kring og spredte glede og forundring blant familien, helt til han glemte å bytte ut skålen deres med druer og druesaft. Druene gjæret og sommerfuglene ble drita fulle. De ravet rundt på gulvet ute av stand til å kunne fly, som en haug med toppsjefer på julebord. Helt til læreren min sin hund slaktet samtlige.

Lenke til kommentar

Har ein frå barneskulen...

Vi hadde ein *fyldig* gammal lærar (gammal dame) i KRL. Ho var veldig typen som trudde ho kunne alt om alt og som ikkje ville godta at ho tapte ein diskusjon. Mao ei veldig irriterande dame... Så var det ein time ho var litt sein. Alle vi elevane sat i klasserommet og snakka om ditt og datt, vi lo og bråka, og mange la ikkje ein gong merke til at læraren kom inn døra. Då ho kom inn stod ho berre framme med kateteret og såg seg rundt, før ho prøvde å få oss til å vere stille. Det var jo så klart ikkje hjelp i (vi var skulens verste klasse... :innocent: ), og etter ei stund slo ho neven i bordet mens ho hylte det ho kunne! Alle skvatt til og vart stille, men då vart ho berre forskrekka og byrja å grine... Ho stod rett og slett der framme og grein... :p Etter omtrent 10 sek gjekk ho ut, grinande, mens ho mumla noko om "kontoret" og "kjem ikkje ned att". Det gjorde ho ikkje heller... Så vi sat der resten av timen og gapskratta...

Kom på ein til...

Ein i klassen min er berre så HYSTERISK morosam av og til at ein berre må le. Ei jente i klassen sa eit eller anna dumt. Nokon lo litt, men så vart det heilt stilt. Og han fyren seier noko som:

"Veit du? Du er like bortkasta som ein pikk på ein pave..."

Heile klassen lo i sikkert 5 min...

Dette skjedde forresten i eit friminutt, ikkje i ein time, men reknar med det kan skrivast her likevel. :p

Endret av TSP
2 innlegg av samme bruker slått sammen. Begge var postet innenfor et tidsrom på 15 min
Lenke til kommentar

Og eit anna gullkorn eg kom på. Det er frå samme luringen. Han skulle prøve å fortelle ein vits ein gong...:

"Det var ein gong ein saud og ein veir. So vakje de meir"

Det var på ein måte det at det rimte så fint som gjorde det morsomt ^^

Kanskje ikkje så morsomt å lese den, men når han seier den sjølv er den berre sjukt bra :p

EDIT. Kunne kanskje skrive alle desse i ein post då, men... :ermm:

Endret av Breidablik
Lenke til kommentar
Det var noen som hadde konsert for oss på skolen. Den ene linja i en av sangene var "im not half the man i used to be". Og siden det var en dame som sang syntes jeg det var så morsomt at jeg lo i over tre kvarter uten stans. Etter hvert begynte det å gjøre vondt i kjeven.

Nirvana-cover?

OT: Tror du tenker på Creep av Stone Temple Pilots.

Se filmen hos Youtube

Lenke til kommentar

Hadde en person med hinduistiske forfedre (som er katolikk nå) som underviste i klassen for en stund tilbake. Det er tydelig at enkelte i klassen min har litt mindre kunnskap enn det som burde være vanlig ved VG3.

''Har hinduistene en slik nasjonaldag slik som vi kristne har 17.mai?''

''Hva er forskjellen på sånn katolikkhindu og vanlig hindu?''

Lenke til kommentar

I musikktimen vår skulle vi få høre på noe storbandmusikk. Etterpå lurte læreren på hva vi syntes om musikken. Og da presterer ei dum jente å si "jeg synes det var bra. Det er flott at det finnes litt musikk med litt fart i uten at det blir sånn skriking. Sånn Aisy Daisy". Alle lo av hun.

Det var noen som hadde konsert for oss på skolen. Den ene linja i en av sangene var "im not half the man i used to be". Og siden det var en dame som sang syntes jeg det var så morsomt at jeg lo i over tre kvarter uten stans. Etter hvert begynte det å gjøre vondt i kjeven.

Nirvana-cover?

OT: Tror du tenker på Creep av Stone Temple Pilots.

<object width="425" height="350"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/watch?v=LGbO-nVBaFo&feature=related"></param><param name="wmode" value="transparent"></param><embed src="http://www.youtube.com/watch?v=LGbO-nVBaFo&feature=related" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350"></embed></object>

Se filmen hos Youtube

Beklager dobbelpost, men det var vel faktisk The beatles som klarte å få kjeven min ut av ledd.

<a href="http://www.youtube.com/watch?v=bdCjaiXmUb0" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=bdCjaiXmUb0</a>

Endret av TSP
Slo sammen to innlegg fra samme bruker, postet innenfor et tidsrom på 5 min
Lenke til kommentar

Det er slått sammen to innlegg to steder i denne tråden. Ber om at dere vennligst benytter p_edit.gif-funksjonen og unngår å poste flere innlegg over kortere tidsperioder etter hverandre (dobbelposter).

Om dere for eksempel ønsker å få med et nytt sitat inn i et postet innlegg; Trykk p_quote.gif og kopier kode og tekst før dere så redigerer deres forrige innlegg - i stedet for å poste et nytt.

Reaksjoner på moderering taes på PM

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...