Gå til innhold

Hva er overklokking?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hmm hvem så skal ha deg til å gjøre det?

Du trenger kun noen av tastene på tastaturet.

Først DEL eller F2 eller lignende (står på skjermbildet under oppstart)

Deretter kan du bevege deg rundt i BIOS med piltastene og velge de forskjellige verdiene med +/- , ENTER osv.. Alle mulighetene står forklart i et eget vindu som regel.

Trykk F10 for å avslutte.

HUSK å følg godt med på temperaturen på CPU kjernen. Dette gjør du også ved å gå inn i bios å velge alternativet som heter health.

Gjør dette først en gang så forstår du lettere hva det er snakk om. Så kan du i ny omgang sette deg inn i hva som har blitt skrevet her lengre oppe å gjerne skrive det ut å ha med deg underveis.

Husk å ikke øke formye av gangen. Hvis FSB kjører på 133mhz så klarer du ikke så mye over 140 vil jeg tro før komponenter (ram etc) ikke klarer å følge med lengre. Men først og fremst må du følge med på temperaturen som du også kan gjøre i Windows med programmer som er nevnt her oppe

Lenke til kommentar

Ok.. nå blåser vi i overklokking også skal jeg spørre dere om noe,.

jeg har nettop kjøpt meg enm ny pc, men det morsomme er at jeg ikke vet hva jeg skal gjøre når jeg slår på maskinen for første gang.. Skal je ginn i bios? Hva skal jeg gjøre inne i Bios.. hva skal jeg gjøre etter det.. kan derre forklare meg nøye hvorjeg sakl trykke og når jeg ska putte inn win xp innstall c`d` en os.v

Lenke til kommentar

Siden du nå har ny PC, følger det med en bruksanvisning enten til selve PCen eller til hovedkortet om du kjøpte det separat. Hvis du leser denne vil du være godt på vei. Bios er forskjellig fra maskin til maskin, så det er dessverre vanskelig å få "tast-for-tast"-hjelp av noen andre enn en som har akkurat samme hoveddkort som deg.

Du kan begynne med å sette in XP-CDen, og deretter starte maskina på nytt. Kanskje du ikke behøved å gjøre innstillinger i det hele tatt. Det skal følge med bruksanvisning også til Windows.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...