kilogram Skrevet 19. februar 2007 Del Skrevet 19. februar 2007 Polymer Vision har lansert Readius, en e-bokleser basert på elektronisk blekk, som gjør at skjermen ser ut som papir. Les mer Lenke til kommentar
Drømmemannen Skrevet 19. februar 2007 Del Skrevet 19. februar 2007 Den så hendig ut. Spesielt hvis man f.eks. bruker mye kollektivtransport. Spent på prisen... Lenke til kommentar
lavizh Skrevet 19. februar 2007 Del Skrevet 19. februar 2007 Var det ikke også en fabrikat som hadde lagd noe alle det samme men med bøyelig skjerm ? Lenke til kommentar
G Skrevet 19. februar 2007 Del Skrevet 19. februar 2007 (endret) lavizh, jeg tror denne enheten må ha en bøyelig skjerm. Se på skjermens jevnhet, og det virker som om den er nødt å bøyes rundt "kjernen" for å få plass når den er sammenfoldet. EDIT: Ser ut til at den er basert på en bøyelig skjerm ja. Endret 21. februar 2007 av G Lenke til kommentar
2 Fast 4 Biltema Skrevet 19. februar 2007 Del Skrevet 19. februar 2007 For håpe at det blir en fin pris på dette produktet. Lenke til kommentar
Magnulus Skrevet 19. februar 2007 Del Skrevet 19. februar 2007 (endret) Var det ikke også en fabrikat som hadde lagd noe alle det samme men med bøyelig skjerm ? 7976485[/snapback] Siden deres sier vitterlig "The rollable display company." ^_^ QVGA? Det var ikke mye imponerende. Hadde forventet minst VGA, helst 800x600, etter det jeg hadde lest på e-ink hjemmesiden om Sony sin E-reader. Men men, det er da i hvert fall et bra Proof of Concept. Nett og liten er den også! (Jeg må si jeg likte valget av bok til det bildet, da. Eneste riktige valg. ^_^) Endret 19. februar 2007 av Magnulus Lenke til kommentar
SgtPepper Skrevet 19. februar 2007 Del Skrevet 19. februar 2007 hvis man klarer seg uten bøylig skjerm, finnes det et bedre produkt... http://www.irextechnologies.com/home 1024x768 skjerm i A5 format. Denne har vært ute i et halvt år tror jeg, så Polymer Vision er ikke først på markedet. Lenke til kommentar
Raijin Skrevet 19. februar 2007 Del Skrevet 19. februar 2007 (endret) Steike den var dyr da! 649 euro. Kunne jo fått en ps3 til den prisen. (altså den som SgtPepper linket til) Venter til teknologien blir billigere Endret 19. februar 2007 av Raijin Lenke til kommentar
RulleRimfrost Skrevet 19. februar 2007 Del Skrevet 19. februar 2007 Betyr 10 dager at den kan aktivt benyttes som påslått leser i 240 timer, eller er det en slags standbay ? Jeg leser gjerne 5-6 bøker i løpet av en kort sommerferie, så den sparer jo litt vekt... Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 19. februar 2007 Del Skrevet 19. februar 2007 Foreløpig for dyr og for liten, kombinert med dårlig utvalg av elektroniske bøker, men dette vil nok komme mer og mer i framtiden... AtW Lenke til kommentar
hobgoblin Skrevet 19. februar 2007 Del Skrevet 19. februar 2007 Betyr 10 dager at den kan aktivt benyttes som påslått leser i 240 timer, eller er det en slags standbay ? Jeg leser gjerne 5-6 bøker i løpet av en kort sommerferie, så den sparer jo litt vekt... 7977583[/snapback] siden en av de påståtte fordelene med e-ink skjermer er at de kan holde på bildet uten strøm så er det vel fullt mulig at resten av enheten går i standby etter at innholdet er lastet opp på skjermen... med andre ord, levetiden kommer nok mye an på hvor mye du blar frem og tilbake. kunne tenkt meg en slik enhet jeg, til å fore med pdfer av rollespillbøker og lignende Lenke til kommentar
hobgoblin Skrevet 19. februar 2007 Del Skrevet 19. februar 2007 (endret) hvis man klarer seg uten bøylig skjerm, finnes det et bedre produkt...http://www.irextechnologies.com/home 1024x768 skjerm i A5 format. Denne har vært ute i et halvt år tror jeg, så Polymer Vision er ikke først på markedet. 7977005[/snapback] den der er vel som en linux PDA å regne. touchscreen, wifi, mp3spiller og gudene vet hva annet... gi meg en nedstrippet utgave i samme formfaktor og jeg er interessert... Endret 19. februar 2007 av hobgoblin Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 19. februar 2007 Del Skrevet 19. februar 2007 kunne tenkt meg en slik enhet jeg, til å fore med pdfer av rollespillbøker og lignende 7979433[/snapback] hadde akkurat samme bruken i tankene, dog måtte den hatt nærmere 20GB for å ha plass til samlingen min Lenke til kommentar
Fury Skrevet 19. februar 2007 Del Skrevet 19. februar 2007 Denne var ikke så veldig imponerende egentlig. Få de opp i størrelse til A4 ark og høyere oppløsning: Da begynner vi å snakke! Men vi starter I de små ... kanskje begynnelsen på slutten på papirsamfunnet Lenke til kommentar
hobgoblin Skrevet 20. februar 2007 Del Skrevet 20. februar 2007 Denne var ikke så veldig imponerende egentlig. Få de opp i størrelse til A4 ark og høyere oppløsning: Da begynner vi å snakke! Men vi starter I de små ... kanskje begynnelsen på slutten på papirsamfunnet 7979655[/snapback] kanskje. hmm, a4 ark ja. kunne vel gått an, om dem hadde en måte å folde det hele sammen til noe som passet i lomma når ikke i bruk... Lenke til kommentar
Magnulus Skrevet 21. februar 2007 Del Skrevet 21. februar 2007 http://www.learningcenter.sony.us/assets/itpd/reader/ Sony har jo sin også. 800x600. Litt større enn den der, men ikke mye. 7200 sideskift pr. lading (leser du Ringenes Herre syv ganger på en ferie er du faen meg dyktig.) 350 USD fra SonyStyle. Da begynner det å ligne noe. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 21. februar 2007 Del Skrevet 21. februar 2007 Den sony Leseren krever at du konverterer bl.a. PDF dokumenter til Sonys BBeB format før du får overført dem til leseren... Lenke til kommentar
G Skrevet 21. februar 2007 Del Skrevet 21. februar 2007 kunne tenkt meg en slik enhet jeg, til å fore med pdfer av rollespillbøker og lignende 7979433[/snapback] hadde akkurat samme bruken i tankene, dog måtte den hatt nærmere 20GB for å ha plass til samlingen min 7979532[/snapback] Men hvis den er laget på en smart måte så kan en vel plugge inn en minnepenn, eller en annen effektgjerrig USB lagringsenhet !? Lenke til kommentar
hobgoblin Skrevet 21. februar 2007 Del Skrevet 21. februar 2007 Den sony Leseren krever at du konverterer bl.a. PDF dokumenter til Sonys BBeB format før du får overført dem til leseren... 7991327[/snapback] du kødder ikke sant?! får meg til å tenke på da sony påsto at en kunne spill mp3 på minidisc. en måtte bare konvertere dem om til atrac on the fly ved overføring... helvet også, her trodde jeg sony endelig hadde tatt til vettet... Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 21. februar 2007 Del Skrevet 21. februar 2007 I shit you not, sjekk ut den linken Magnulus posta. du må lete deg frem til teksten som omhandler "nr 7" på lista, men den nevner bl.a. PDF, DOC, RSS feeds, blogs og andre, som alle må konverteres til BBeB... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå