HellFire- Skrevet 19. februar 2007 Del Skrevet 19. februar 2007 Hei! Jeg har mye støy på linjen! Dette gjør at jeg har en sinnsykt ustabil ADSL linje, med mindre jeg stiller hastigheten ned til 4mbit. Jeg har ADSL2+ og skal i "teorien" klare minst 16 Mbit/s. Men setter jeg opp hastigheten til max får jeg 10Mbit/s, greit nok. Men da klarer jeg ikke surfe pga linja blir totalt ustabil! Har en kompis som jobber i ELTEL, han var her og målte og styrte på, han konkluderte med mye støy på linja, noe vi fikk bevist da vi løftet på røret på faxen til gamlingen, vi fikk inn en eller annen radiokanal (AM) (bor på Ellingsøya, nært Vigra (AM stasjon der ute) ). Aaanyway, hvem i H...... må jeg ligge med for å få noen til å bytte kabelen som går mellom lyktestolen og videre? Altså, kabelen mellom huset og lyktestolpen er helt ny, så det må være noe galt en annen plass... Lenke til kommentar
PerB Skrevet 19. februar 2007 Del Skrevet 19. februar 2007 Eller er du så nær radiosenderen at telelinjen fanger opp signalene? Radiosendere sender med høyt signalnivå og telelinjen virker nok som en antenne og fanger opp sendingen. Da hjelper det ikke med ny kabel. Lenke til kommentar
HellFire- Skrevet 19. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2007 Det er et eller annen plass på kabelen at isolasjonen/beskyttelsen er vekk. Eller den er dårlig koplet en plass. Dette gjør at den tar inn AM signalene som er over 1 mil unna.. Lenke til kommentar
Alfapus Skrevet 19. februar 2007 Del Skrevet 19. februar 2007 Har dere meldt feil til ISP/telefonleverandør? Det er ofte en god begynnelse... Lenke til kommentar
HellFire- Skrevet 19. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2007 Jupp, men dem sier at alt er som det skal Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 20. februar 2007 Del Skrevet 20. februar 2007 Hvordan i alledager klarer du å TA INN - inkludert demodulere - AM-signalene? Lenke til kommentar
Xzii Skrevet 20. februar 2007 Del Skrevet 20. februar 2007 Bruker du splitteren? Antar du gjør det ettersom kompisen din fra Eltel har vært der, men du vil få mye dårligere støymarginer hvis du ikke kobler alt telefonutstyr via den. Lenke til kommentar
emandero Skrevet 20. februar 2007 Del Skrevet 20. februar 2007 Kan ikke han kompisen din bare prøve å finne et annet trådpar mellom noen fordelere, og se om det blir bedre. og så hvis han finner et nytt, bare opptaterer han det mot telenor. Lenke til kommentar
Gmail Skrevet 21. februar 2007 Del Skrevet 21. februar 2007 (endret) Veldig skeptisk til denne AM sendingen du får inn via telefonen. Er det støy på linjen din, vil det komme spraking og knitring. Likevel, så har du ADSL 2+, noe som betyr at du har en egen linje for bredbåndet, og den såkalte fax(-telefonlinjen) har egen linje. Så disse har ingenting med hverandre å gjøre. (-adsl2+ har ikke mulighet til å gå på samme linje som tlf pga hastigheten. Dette var ihvertfall tilfelle for noen måneder tilbake) Denne Eltel kompisen din, målte og styrte på? Hadde han utstyr til å måler med så ser jo han fort om det er problemer med maks hastigheten. ADSL 2+ svekkes veldig av lang avstand fra sentralen, bor du langt borte fra den? Blir som han over sider, får eltel kompisen din til å bytte trådparene helt fra sentralen, så merker du fort om det bedrer seg. Endret 21. februar 2007 av Gmail Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 22. februar 2007 Del Skrevet 22. februar 2007 ADSL2+ og telefoni går på samme trådpar og det har det alltid gjort. Telefonien går på lave frekvenser og ADSL(2+) går på høye. Lenke til kommentar
l1th1um_ Skrevet 11. mai 2007 Del Skrevet 11. mai 2007 Jeg ville nok holdt en knapp på at det er jordfeil eller evt. fremmedspenning på trådparet ditt. Få kompisen din til å megge etter jordfeil og fremmedspenning mellom hver fordeler, og hvis motstanden til jord blir går under 1MΩ, så må han finne et bedre par. Støymarginene bør ligge over 10 dB (både opplasting og nedlasting) hjemme hos deg for å få et mest mulig stabilt samband. Dere kan prøve med forskjellige hastighetsprofiler og velge den som holder støymarginene over 10 dB. Hilsen telemontør i Eltel :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå