mongo Skrevet 5. desember 2002 Del Skrevet 5. desember 2002 Hvordan får jeg formatert min harddisk? Alt av ideer motas. Lenke til kommentar
Yoda Skrevet 5. desember 2002 Del Skrevet 5. desember 2002 Du må nok spandere litt mer opplysninger skal du få hjelp. Kommer denne som et tillegg til andre disker?. Skal du legge inn os på nytt? Hvilket OS? Er partisjon opprettet? Yoda Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 5. desember 2002 Del Skrevet 5. desember 2002 Quote: ***** skrev (2002-12-05 19:12):Hvordan får jeg formatert min harddisk?Alt av ideer motas. Kjører du win9x kan du skrive i dos "format C:" om det er c du ville formater da, Du skriver bare den bokstaven som du vil formatere :C :E osv. Bruker du winxp kan du bruke cd platen som xp er på til å formatere disken. Det finnes flere måter å gjøre det på. Eg liker best en oppstarts diskette. Lenke til kommentar
Kenny000 Skrevet 5. desember 2002 Del Skrevet 5. desember 2002 Off-topic: Morsomt at brukernavnet til m0ngo blir sensurert når man quoter ham! Lenke til kommentar
mongo Skrevet 6. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2002 Jeg puttet inn harddisken, og satte alle kablene på. Den skal brukes som singel. Når jeg så skulle innstallere win 98 sa maskinen at harddisken ikke finnes. Så gikk jeg i dos, og klikket inn c: Da sa dos at denne komandoen ikke fantes. Er det ikke en komando i dos som gjør at du kanb formater hardisken? Lenke til kommentar
zn00ker Skrevet 6. desember 2002 Del Skrevet 6. desember 2002 Quote: Den 2002-12-06 13:30, skrev *****:Jeg puttet inn harddisken, og satte alle kablene på.Den skal brukes som singel.Når jeg så skulle innstallere win 98 sa maskinen at harddisken ikke finnes.Så gikk jeg i dos, og klikket inn c:Da sa dos at denne komandoen ikke fantes.Er det ikke en komando i dos som gjør at du kanb formater hardisken? For å veksle mellom forskjellige stasjoner (C:, D: osv) så må du skrive dir C:/D: også skirve format C:/D:. Lenke til kommentar
t3p0s3 Skrevet 6. desember 2002 Del Skrevet 6. desember 2002 Har du lagd partitioner på disken da? [ Denne Melding var redigert av: t3p0s3 på 2002-12-06 13:36 ] Lenke til kommentar
kaaasen Skrevet 6. desember 2002 Del Skrevet 6. desember 2002 Jo, format c:... om C er disken du skal formatere. C er standard Lenke til kommentar
tilstad Skrevet 6. desember 2002 Del Skrevet 6. desember 2002 Hehe alle postene dine er jo baare sprøyt jo m-ongo! Slutt å tull, folka her går jo 5 på.. Lenke til kommentar
-swifty- Skrevet 6. desember 2002 Del Skrevet 6. desember 2002 Quote: Den 2002-12-05 22:07, skrev Kenny000:Off-topic:Morsomt at brukernavnet til m0ngo blir sensurert når man quoter ham! Lenke til kommentar
mongo Skrevet 6. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2002 Hva betyr partitioner? Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 6. desember 2002 Del Skrevet 6. desember 2002 Quote: ***** skrev (2002-12-06 17:49):Hva betyr partitioner? Denne kan hjelpe deg med det svaret? http://www.google.com/ (Partisjoner) Lenke til kommentar
Treat Skrevet 6. desember 2002 Del Skrevet 6. desember 2002 helt ny disk? du må gjøre den aktiv Lenke til kommentar
mongo Skrevet 6. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2002 disken er brukt. Men hvordan gjør jeg den aktiv? jeg gikk in i dos og skrev: format c: og da skrev maskinen at enheten ikke fantes, selv om harddisken er koblet på. Så skrev jeg: fdisk. Da skrev den at den ikke kunne finne noen harddisker. Så hva er feilen da? plz. hjelp meg Lenke til kommentar
Lysholmer Skrevet 6. desember 2002 Del Skrevet 6. desember 2002 Quote: Den 2002-12-06 19:35, skrev *****:disken er brukt. Men hvordan gjør jeg den aktiv?jeg gikk in i dos og skrev: format c:og da skrev maskinen at enheten ikke fantes, selv om harddisken er koblet på.Så skrev jeg: fdisk. Da skrev den at den ikke kunne finne noen harddisker.Så hva er feilen da?plz. hjelp meg Harddisk autodetection i bios. Lenke til kommentar
mongo Skrevet 6. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2002 autidetectern står på. Men ingen ting skjer. Hva brukes HPFS og NTFS til og hvordan får jeg dem inn på harddisken? Lenke til kommentar
Xvani Skrevet 7. desember 2002 Del Skrevet 7. desember 2002 du snakker bare piss.. Hvis du gikk inn i DOS betyr det at du har dos/annet OS installert, siden du ikke er noen datanerd er nok dette innstallert på "c" ja... Når du da skriver format c: vil du ikke få beskjed om at det ikke finnes... KANSKJE får du beskjed om at du ikke kan slette disken, pga at OS ligger her. Men ikke så mye mer... Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 7. desember 2002 Del Skrevet 7. desember 2002 La oss ta dette rolig. Du har ingen partisjoner på disken derfor kjører du fdisk og partisjonerer, etter dette kan du skrive format c: så mye du vil... Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 7. desember 2002 Del Skrevet 7. desember 2002 Har du satt jumperen riktig? Finner bios'en din disken. Du må sette jumperen på slave/master alt etter hvordan du har satt de andre komponetene dine. IDE 1 Disk 1 Master. IDE 1 Disk 2 slave. IDE 2 Brenner master. IDE 2 cd-rom/dvd slave. Dette er bare et eksempel?? Lenke til kommentar
mongo Skrevet 7. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2002 Det er sant at det skal være os på harddisken. Siden jeg skal bruke harddisken som singel, står det på harddisken at jeg ikke skal ha noen jumpere på. Men uansett har jeg prøvd med alle mulige alternativer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå