allyse Skrevet 19. februar 2007 Del Skrevet 19. februar 2007 (endret) Er på jakt etter et script, tillegg eller dist som er et NAS. Har prøvd Ebox-platform, men virker som det er så i beta enda det ikke er stabilt i bruk. Jeg kan sette alt manuelt i en dist, men poenget her er at ikke-kyndige personer skal ha mulig til å endre på ting i et enkelt GUI, og jeg orker ikke bruke timesvis å sette opp samba/ldap osv. Serveren skal virke som en domene-server for et windows-nettverk, så samba må ha den muligheten satt opp. Følgende krav: - DHCP-server - Routing (to nettverkskort, ekstern ip, intern ip. De interne bruker serveren som router). Den eksterne ip-en skal ikke ha tilgang til serveren. (Kan sette dette opp med iptables, så ikke et stort problem, men slike systemer har en tendens å overskrive iptables etter min erfaring. - LDAP/Samba: Skal gå ann å legge til brukere og grupper. En gruppe kan ha flere brukere - Shares - Logon-script (bruker kix siden klienten er windows) - Rask og enkel installasjon. - Stabilt og mulighet for backup er en fordel. Ellers mounter jeg disker mv. rett i systemet og bruker dem i shares. Endret 19. februar 2007 av allyse Lenke til kommentar
slettet_konto Skrevet 19. februar 2007 Del Skrevet 19. februar 2007 virker som FreeNAS , kan være noe for deg Lenke til kommentar
allyse Skrevet 19. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2007 Så litt på freeNAS, men virker ikke som den hverken kan være en dhcp-sever eller en PDC? Lenke til kommentar
slettet_konto Skrevet 19. februar 2007 Del Skrevet 19. februar 2007 den kan være dhcp server Lenke til kommentar
Maxopp Skrevet 19. februar 2007 Del Skrevet 19. februar 2007 Mulig ClarkConnect kan være noe for deg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå