Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Er jeg for sjalu?


Gjest Guest

Anbefalte innlegg

I helga dro jeg og samboeren på hver vår fest. På fredag satt han hjemme med noen venner og spilte kort og tok noen pils, mens jeg dro på fest med ei venninne i byen. Vi er alltid på fest sammen, og jeg følte meg ikke helt trygg alene der, så jeg dro hjem i 12-tiden. Da snakket han nesten ikke med meg, og litt senere "tvingte" han meg med på en pub, når jeg heller ville være igjen hjemme og sove.

På lørdag skulle han på en fest med jobben, og jeg kunne ikke være med fordi det ikke var plass til at folk tok med seg noen. Jeg satt da hjemme sammen med en kompis og vi kjørte han bort og hentet han i 4-tida. Vanligvis ringer vi hverandre og skriver mld hvis vi ikke er sammen. Jeg fikk en mld, og han ringte meg rundt ett bare for å spørre om jeg kunne hente han sent. Han lurte ikke på hva jeg dreiv med eller hvordan jeg hade det, noe han alltid gjør.

 

På festen kjente han to-tre stk, og de dro tidlig. Han ble sittende sammen med ei jente som han kjente sånn halvveis fordi kjæresten min ikke har så lett for å få seg nye venner på fest. Jenta var lei seg fordi hun var forelsket i en på festen. Han bare overså henne og tok ikke hintene hennes fordi han var så full. Typen min trøstet da jenta fordi hun begynte å grine og han ville ikke at hun var lei seg når hun var den eneste han kjente der. Han gav henne klemmer og prøvde å få henne glad. De danset også sammen (noe han aldri vil sammen med meg) og han inrømmet at han holdt henne på korsryggen. Vanligvis når jeg og typen er på fest sammen drikker han nesten ingenting, idag drakk han ganske mye og det virket som han hadde det mer gøy på fest der, enn det vanligvis er sammen med meg, selv om han nektet for det. Han sa at hadde han vært fullere kunne han ikke garantere for at det ikke hadde skjedd noe. Før helga hadde jeg kledd meg opp i fint undertøy og jeg ble avvist, fordi vi måtte gjøre noe annet og det var sent. 5 min etterpå angret han, men da ville ikke jeg lengre.

 

Overdriver jeg når jeg er ganske knust og veldig bekymra pga dette? Han jobber jo sammen med dama. Jeg ser på dette som nesten utroskap og veit ikke helt hvordan jeg skal takle dette. Vi har vært sammen i 5 år.

 

Beklager hvis det er litt surr, men klarer ikke helt å tenke rett.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har spurt han. Vi snakket om det en stund igår, men jeg klarer ikke legge det fra meg. Jeg er livredd for at han skal finne seg en som er bedre, og dra fra meg. Har ikke noe kontakt med familien min, så jeg har bare han. Når han da drar på fest og "koser" med andre damer, så veit jeg ikke hva jeg skal gjøre. Jeg gjør ikke sånt på fest.

 

Føler at jeg overdriver, men synes også at jeg ikke gjør det.

Lenke til kommentar

Ta en lang prat med han, enda en gang. Det er vondt å gå rundt å være så usikker. Hvis du ikke får de svarene du er ute etter kan jo du i verstefall ta deg en prat med hun damen?! Kan hende det hjelper?

Alle forhold går opp og ned, og jeg tror jo det at hvis han hadde leitet etter noe bedre, hadde ikke han vært sammen med deg i 5 år... Synd at du føler en slik usikkerhet, men det beste du kan gjøre er å si hva du føler. Håper det ordner seg!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...