V-by Skrevet 19. februar 2007 Del Skrevet 19. februar 2007 hei. Jeg lurer på hvorfor kremering tar så lang tid? Du har først "begravelsen" eller sermonien da, også tar det litt over en måned før urne nedsettingen er... hvorfor det? Er det lang ventetid på å bli kremert? eller er det bare noe symbolsk som gjør at det tar så lang tid? Tu30r6 Lenke til kommentar
Den store P Skrevet 19. februar 2007 Del Skrevet 19. februar 2007 Det er vel pga, kø, osv, men så tar det vel et sted mellom 6-10 timer å fullstendig gjøre et lik til aske, og etter det må de jo gå gjennom liket ditt å plukke opp tenner o.l Tror jeg.. er ikke sikker Lenke til kommentar
V-by Skrevet 19. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2007 Jeg veit de legger en kalkstein elns, der det er ingravert hvem de kremerer, slik at de "kjenner" igjen aska, oppå kista før kremeringa. Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 19. februar 2007 Del Skrevet 19. februar 2007 Det er vel en kombinasjon av symbolsk og lange køer vil jeg tro. Jeg vil også tro at det tar litt tid å brenne et menneske helt, uten at jeg har prøvd det selv. Lenke til kommentar
Pantera Skrevet 20. februar 2007 Del Skrevet 20. februar 2007 hei. Jeg lurer på hvorfor kremering tar så lang tid? Du har først "begravelsen" eller sermonien da, også tar det litt over en måned før urne nedsettingen er... hvorfor det? Er det lang ventetid på å bli kremert? eller er det bare noe symbolsk som gjør at det tar så lang tid? Tu30r6 7975793[/snapback] Selve kremeringen tar ikke så lang tid....den skal, ifølge loven, gjøres senest 8 dager etter dødsfallet. Pantera Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå