Gå til innhold

erfaringer med reklamasjon hos posten?

Anbefalte innlegg

Hei.

Sendte for 1uke siden inn mitt skjermkort i retur grunnet at den ene dvi-utgangen ikke fungerte. Fikk idag følgende melding:

<<Skjermkortet avvises da dette er fysisk skadet. GPU-kjernen

er knust/ødelagt i hjørnene, noe som kan skje ved

uvøren montering av skjermkort-kjøler. Slike skader dekkes ikke av garanti>>

Jeg vet at kjernen var hel og at skjermkortet fungerte flott da det ble sendt inn til webshoppen, så jeg mistenker litt voldtekt av pakken fra posten sin side.

Er det noen som har hatt erfaringer med en slik reklamasjon og framgangsmåten?

Takker for hjelp :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Først ville jeg ringt til verkstedet og fått en rapport på at det var knust i sidene. Forklar saken så vet de hvordan de skal skrive det. Det er nok ikke første gang det skjer. De må ha med pris osv.

Deretter går du på nærmeste postkontor og skriver skademelding. Det er ett eget skjema som skal fylles ut.

Endret av Marianneg
Lenke til kommentar

Har nå ringt både posten og webshoppen det gjelder. Webshoppen henviste meg til posten og posten heviste tilbake til webshoppen :roll: Må visst bare vente og se til da pakka kommer, så får jeg ta en titt selv og eventuelt stikke ned på det lokale postkontoret. Bare de ikke har forveksla knust kjerne med arctic silver da :tease:

Lenke til kommentar

Det eneste som ble sagt i tlf var at det ikke var noe nevneverdig skade på pakken. Kortet fungerte helt utmerket da det forlot meg, men fungerer tydeligvis ikke nå pga knust kjerne/hjørner nå.

Hvordan de mener at det skal være feilmontering skjønner ikke jeg iallefall. De er ikke så villige til å svare for seg heller, virker mer som de bare feier det unna for å minske arbeidsmengde. Jaja... time will show når jeg får kortet tilbake og skal se på det selv.

Fikk svar fra webshoppen da jeg mente at det måtte være posten sin feil.

<<Hei.

Returavdelingen våres påviser at dette er feil under montering, dvs at hvis den

var hel når du monterte den, så vil ikke det si at den ar hel når du var ferdig

med å monter den.

Det som kan skje er at den har fått skade, så blitt overvarmet og da blitt

skadet utifra dette.

Hvis Varen har fått skade etter du har gjort en egen montering så blir det nok

desverre vanskelig å påvise skade fra Posten, beklager.>>

Edit:

Normalt skal webshoppen som mottok pakken ha en tilstandsraport som sier noe om pakkens tilstand før de åpnet den slik at de kan se om skade skyldes posten.

Ting trenger ikke ha ødelagt embalasje selv om de blir skadet under frakt... Vet selv godt hvordan ting foregår inne på omlastningsterminaler, og det å hive pakker hit og dit kan skade varen uten å skade embalasjen.

Endret av Xmir
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...