blomstkraft Skrevet 19. februar 2007 Del Skrevet 19. februar 2007 (endret) Hei! Hvorfor i svarte faen mister jeg diskplass hvær eneste gang jeg formaterer og partisjonerer og formaterer og partisjonerer (Beklager språkbruket) Først mistet jeg 50 gb diskplass etter formatering, og i går firr jeg blåskjerm, og når jeg skulle starte opp igjen så fikk jeg denne meldingen: Missing operating system Da måtte jeg formatere, men når jeg skulle formatere hadde jeg mistet enda 61 gb diskplass , hvorfor? Hva kan jeg gjøre for å få min diskplass bilbake på plassen sin? Takk Endret 19. februar 2007 av blomstkraft Lenke til kommentar
S.M. Skrevet 19. februar 2007 Del Skrevet 19. februar 2007 oppdater til service pack 2 fra windows update.. Lenke til kommentar
blomstkraft Skrevet 19. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2007 oppdater til service pack 2 fra windows update.. 7976006[/snapback] Hjelper det? Lenke til kommentar
excrucio Skrevet 19. februar 2007 Del Skrevet 19. februar 2007 Jess, det vil nok hjelpe! Lenke til kommentar
blomstkraft Skrevet 19. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2007 (endret) Jess, det vil nok hjelpe! 7976036[/snapback] Takk:) Men jeg har ikke en orginal XP (Ennda) Så det må gjøres på en annen måte til jeg får min nye XP Det skal gå ann å skrive inn en kode i kjør og bla bla bla.. Jeg har postet det samme problemet før Sist gang var det en bruker med coca-cola avatar som hjalp meg Men jeg kan ikke finde tråden igjen Endret 19. februar 2007 av blomstkraft Lenke til kommentar
galaxee Skrevet 19. februar 2007 Del Skrevet 19. februar 2007 lest denne? https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=165302 Lenke til kommentar
blomstkraft Skrevet 19. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2007 lest denne? https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=165302 7976090[/snapback] Nei, den må jeg lese når jeg kommer hjem :!: Lenke til kommentar
blomstkraft Skrevet 6. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2007 lest denne? https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=165302 7976090[/snapback] Nei, den må jeg lese når jeg kommer hjem :!: 7976129[/snapback] Ja, jeg har lest den men hjelper ingenting Lenke til kommentar
BlackH Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 Hvilken disk gjelder det? Greit å vite hvor stor den skal være, og hvor stor den dukker opp som nå. Lenke til kommentar
blomstkraft Skrevet 6. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2007 Hvilken disk gjelder det? Greit å vite hvor stor den skal være, og hvor stor den dukker opp som nå. 8095748[/snapback] Nå er den på 127, men den skal egentlig være på 200 Lenke til kommentar
excrucio Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 Får du 127gb selv om du har installert Service Pack 2? Lenke til kommentar
wil Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 Det stemmer ganske så bra at du mister noen GB hvis du formaterer og har en harddisk på 200 GB eller mer, om du ikke har Service Pack 2 integrert på CD`en. Bruker å være slik. Men jeg mener å huske at Windows XP+Sp2 CD`en ikke skal komme med dette problemet, har selv riktignok en stund siden jeg reinstallert XP, så det er mulig jeg husker feil. Men ærlig talt, om du har en Orginal Windows XP CD som er DIN så kan du Brenne en ny cd av den Orginale der du har Integrert Service Pack 2 på forhånd. Skal ikke være noe problem det. Lenke til kommentar
blomstkraft Skrevet 7. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2007 Det stemmer ganske så bra at du mister noen GB hvis du formaterer og har en harddisk på 200 GB eller mer, om du ikke har Service Pack 2 integrert på CD`en.Bruker å være slik. Men jeg mener å huske at Windows XP+Sp2 CD`en ikke skal komme med dette problemet, har selv riktignok en stund siden jeg reinstallert XP, så det er mulig jeg husker feil. Men ærlig talt, om du har en Orginal Windows XP CD som er DIN så kan du Brenne en ny cd av den Orginale der du har Integrert Service Pack 2 på forhånd. Skal ikke være noe problem det. 8096496[/snapback] Jeg har ikke SP2 og heller ikke en XP CD som er min. Lenke til kommentar
El Fantasma Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 Det stemmer ganske så bra at du mister noen GB hvis du formaterer og har en harddisk på 200 GB eller mer, om du ikke har Service Pack 2 integrert på CD`en.Bruker å være slik. Men jeg mener å huske at Windows XP+Sp2 CD`en ikke skal komme med dette problemet, har selv riktignok en stund siden jeg reinstallert XP, så det er mulig jeg husker feil. Men ærlig talt, om du har en Orginal Windows XP CD som er DIN så kan du Brenne en ny cd av den Orginale der du har Integrert Service Pack 2 på forhånd. Skal ikke være noe problem det. 8096496[/snapback] Jeg har ikke SP2 og heller ikke en XP CD som er min. 8096519[/snapback] Da vil jeg anbefale deg å kjøpe deg en kopi av XP! Som det allerede er nevnt i denne tråden, så er det p.g.a SP du ikke får utnyttet hele disken. Lenke til kommentar
BlackH Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 Når jeg hadde lignende problemer, så hjalp det ikke med installasjon av SP2, jeg var nødt til å foreta registerendring. Om denne registerendringen også virker med SP1 vet jeg ikke. Lenke til kommentar
BlackH Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 Ellers er det også mulig å omgå problemet ved å dele opp disken i partisjoner på under 127GB.. Bare en tanke.. Lenke til kommentar
meanbean Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 Under instalasjon lag en c: partisjon på 20-30gb. Ikkje rør resten Installer Windows og kjør full oppdatering. Etter SP2 er inne så høyreklikk på min datamaskin --> Manage --> local storage eller noke sånn der skal du kunne opprette en partisjonene som dekker resten av hardisken Lenke til kommentar
VetleRsport Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 Jeg hadde sammeproblemet med brent xp, dafikk jeg ikke all plassen min. Men jeg kjøpt orginal xp funka det medengang. Men det er IKKE pga SP2 at du ikke får det har selv ikke SP2 eller hadde ikke når jeg prøvde fikse disken.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå