Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

svart skjerm ved oppstart på bærbar

Anbefalte innlegg

Problemet begynte med at en gang jeg bootet, kom det feil på windows. En av filene var korrupt eller ødelagt. Jeg prøvde flere forskjellige ting, bl.a sikkermodus og siste fungerende innstilling. Men, da jeg prøvde å boote med linux cd, kom det bare svartskjerm. Tok selvfølgelig ut CDen, men problemet fortsatte.

Jeg prøvde å boote harddisken til laptopen(SATA) opp med min stasjonære pc, men jeg kom meg fortsatt ikke inn på disken. Jeg fikk opp at filene fortsatt var korrupte. Harddisken er ærlig talt ikke problemet, den er det bare å formatere. Dessuten har jeg prøvd med en ny 80 gig HD, men svartskjermproblemet vedvarer.

Det var en gang jeg fikk frem skjermbildet i BIOS, og det var da jeg fikk et tips om å ta ut strømmen i 10 sek før jeg tok den inni igjen og startet. Da tenkte jeg at nå var det i orden, og tok inni ny windows cd. Men siden det har jeg fortsatt ikke fått frem skjermbilde.

Så.. noen som har noen tips? At jeg fikk frem skjermbildet en gang viser at det ikke er helt håpløst...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...