Predecessor Skrevet 5. desember 2002 Del Skrevet 5. desember 2002 I de siste månedene har det vært hektisk arbeide med å nedlegge gule plastrør for trekking av kabel i Oppegård. Langs hele Skiveien jobbes det på spreng. Er det noen i fra Oppegård som vet hvem som står bak dette? Hvis jeg ikke tar feil, så er gult fargen til Telenor eller rettere sagt fargen som forteller at det er telekabel i rørene. Grønne rør er kabel-tv, og røde er strøm. Er det noe "grommere" XDSL på gang tro? Lenke til kommentar
sumptrollet Skrevet 5. desember 2002 Del Skrevet 5. desember 2002 Quote: Den 2002-12-05 19:11, skrev Predecessor:I de siste månedene har det vært hektisk arbeide med å nedlegge gule plastrør for trekking av kabel i Oppegård. Langs hele Skiveien jobbes det på spreng. Jeg vil anbefale deg å enten spørre arbeiderne om hva slags kabel de legger og for hvem, eller gå bort og ta en titt på kabeltrommelen hvis du har mulighet. Lenke til kommentar
tness Skrevet 5. desember 2002 Del Skrevet 5. desember 2002 Det er Firstmile som holder på der! Lenke til kommentar
tness Skrevet 5. desember 2002 Del Skrevet 5. desember 2002 Det er Firstmile som holder på der! Lenke til kommentar
Predecessor Skrevet 5. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2002 Jo da, jeg kunne selvfølgelig spørre de, men jeg glemmer det stadig vekk. Jeg skønner ikke at det er mulig å glemme sånt, men sånn er det. Det er absolutt lov å tro på julenissen i desember, men Firstmile er det så definitivt ikke. De har ikke "rogn i påsan" til et sånt prosjekt. Særlig ikke her hvor det allerede er brukbar tilgang på XSDL. Lenke til kommentar
Chrily Skrevet 5. desember 2002 Del Skrevet 5. desember 2002 Firstmile trenger vel ikke å grave ned noe som helst! Lenke til kommentar
Konge Skrevet 5. desember 2002 Del Skrevet 5. desember 2002 Gule rør kan være så mangt men det er nok rør for fiberkabel som legges . Har du lagt merke til om det legges ett eller to ? Er vel Telenor som holder på med oppgradering tenker jeg for de la vel en mil++ rundt her i fjor og da la de ned to gule på rundt 40 millimeter ytter dim . Lenke til kommentar
Predecessor Skrevet 5. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2002 Quote: Den 2002-12-05 19:54, skrev Konge:Gule rør kan være så mangt men det er nok rør for fiberkabel som legges . Har du lagt merke til om det legges ett eller to ?Er vel Telenor som holder på med oppgradering tenker jeg for de la vel en mil++ rundt her i fjor og da la de ned to gule på rundt 40 millimeter ytter dim . Det er minst to rør, jeg lurer på om det kan være tre også. 40 mm kan nok stemme. Ønsketenking: "Fiber til hvert hus" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå