Gå til innhold

En orkidè... intetsigende men greit nok?

KnutIvars

Anbefalte innlegg

Satt å spiste middag ved vinduskarmen her om dagen... og fant ut at jeg skulle knipse et bilde av ... noe. Så da tok jeg dette bilde av en orkidè (eller hvordan det skrives)... Jeg syns det ble ganske bra faktisk.. Er liksom bare et snapshot.

Postprossesering; Crop + ramme. Klonet bort litt av en annen potte øverst til høyre.

Ikke det mest interresante..., men synes det var litt pent...

Hva syns dere?

post-8299-1171879709_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ble kanskje litt lite orkidé og litt mye - tja, jord, eller hva nå alt det brune i bunnen av potta egentlig er. For en gangs skyld syns jeg rammen hevet inntrykket noe og gjorde bildet bedre enn det kanskje ville vært uten. Pent nok, men ikke det mest spennende bildet, men for all del; stå på!

Lenke til kommentar
Orkideer er verdens vakreste blomster, men synes jo at blomstene er vesentlig finere enn røttene :thumbup:

7976665[/snapback]

Er enig at blomsten er pen...., men her var poenget mitt bare å ha et "rolig" lyst bilde som ikke tok for mye av oppmerksomheten.... Et bilde som "bare er der". ... jeg vet hvordan blomsten ser ut...

Lenke til kommentar
Satt å spiste middag ved vinduskarmen her om dagen... og fant ut at jeg skulle knipse et bilde av ... noe. Så da tok jeg dette bilde av en orkidè (eller hvordan det skrives)... Jeg syns det ble ganske bra faktisk.. Er liksom bare et snapshot.

Postprossesering; Crop + ramme. Klonet bort litt av en annen potte øverst til høyre.

Ikke det mest interresante..., men synes det var litt pent...

Hva syns dere?

post-8299-1171879709_thumb.jpg

7975596[/snapback]

Jeg er jo ikke noen proff, men jeg likte bildet ditt!

Syns det var et stilig, og et litt annerledes og på en måte spennende bilde.

Alle har jo sett selve orkidè blomsten før, men dette var en ny vri på den.

Endret av MissTee
Lenke til kommentar

Røttene på en orkide er da ganske spesiele.. Så synes de er helt greit å ta bilde av dem. Har selv mange ganger sittet å glod på de røttene (står en slik midt på borde her..) ;)

Pent bilde :)

Edit: Dog ikke de mest "omfattende" røttene jeg har sett på en orkide. Har et par stk her som er flerne år gamle, og det er en 'haug' av slike små røtter som slynger rundt hverandre..

Endret av Blacki
Lenke til kommentar
Røttene på en orkide er da ganske spesiele.. Så synes de er helt greit å ta bilde av dem. Har selv mange ganger sittet å glod på de røttene (står en slik midt på borde her..)  ;)

8012523[/snapback]

Haha.... Har du for mye fritid?

Jaja; Takk for kritikk og skryt. ... og ja, jeg er enig; Blomsten er pen... Skulle jeg velge mellom 100 blomster eller 100kg røtter, så hadde jeg nok tatt blomstene...., med mindre jeg trengte brensel da..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...