Gå til innhold

Isolere pumpa med gele?

Anbefalte innlegg

Hallois!

Tenkte jeg skulle prøve å bruke gele for å lydisolere vannpumpa mi. Har en fin salat beholder, ca 10 cm høy og 10 cm diameter. Tenkte jeg bare skulle helle gele av noe slag over og sjekke resultatet. Hva tror dere om det? Noen som har sett noe slikt før?

Har sjekka litt på nettet men finner ingen god oppskrift for å lage gele som holder seg over tid. Har også tenkt litt på å bruke silikon som de Mythbusters-folkan bruker, men vet da faen hvor jeg bestiller noe slikt. Noen som har peiling? HJELP!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva med å rett og slett sette pumpen i en vannbeholder som en del av kretsløpet? Det funker fint hos meg og isolerer lyden bra.

Da får du samtidig kjølt den ned og ikke varmet den opp som du vil gjøre ved å pakke den helt inn i noe.

Endret av Nonsens
Lenke til kommentar

Kan dessverre ikke sette pumpa under vann da det er ei mcp650 pumpe.

Skjønner ikke helt hvorfor varmeutvikling skulle bli et problem da pumpa uunngåelig er en del av "kjølekretsen". ?? Har uansett mulighet for å bøye et kobberrør nedi geleen så det skulle ikke bli et hinder.

Pumpa er dødskraftig men både bråker og vibrerer som et uvær. Har tidligere fundert litt på å bruke byggskum (feste dører og vinduer), men droppa det da jeg tviler på at jeg får bukt med vibrasjonen.

Lenke til kommentar

Jeg vibrasjonsisolerte min pumpe ved å bruke sandwich prinsippet og det funka helt fett.

Da monterte jeg pumpa på en skumgummiplate.

Monterte en annen skumgummiplate i kabinettgulvet.

Limte de to platene sammen.

Voila og du har ingen viberasjon som sprer seg til kabinettet.

Lenke til kommentar
Takker for link, sendte de en mail og spurte om de har noe som passer.

Det jeg helst vil ha tak i er noe ferdig-blandet som jeg bare heller over og lar det tørke.

7975656[/snapback]

Sement! :thumbup:

Den kommer ikke til å brenne opp da?

7975689[/snapback]

Vannkjøle pumpa :p Vatnet går jo gjennom pumpa uansett:P

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...