cyberpark Skrevet 19. februar 2007 Del Skrevet 19. februar 2007 Skulle gjerne hatt noen tilbakemeldinger på dette oppsettet til rundt 20.000. Maskinen skal ikke overklokkes, brukes til spill og photoshop, video. Kabinett: Lian Li Miditower Multikortleser: Lian Li kortleser PSU: Mist 500W Hovedkort: EVGA nForce 680i SLI CPU: Intel Core 2 Extreme QX6700 2.67GHz CPU Vifte: Zalman 9500 Ultra Quiet RAM: 2048MB - Corsair TWIN2X 6400C4 DDR2 Lydkort: Creative X-Fi Xtreme Audio Skjermkort: XFX GeForce 7950GT 512MB med Heatpipe Harddisk1: 320GB - Seagate Barracuda 7200.10 SATA2 Harddisk1: 320GB - Seagate Barracuda 7200.10 SATA2 CD/DVD: Samsung DVD-brenner SH-S183A SATA - Maskinen skal ikke overklokkes. - Skal ikke bruke SLI i første omgang. - Skjermkort er valgt utifra lydløs HeatPipe. - Er ute etter ett stabilt hovedkort med gode komponenter - Er RAM her ok ? Har ikke så greie på minnetyper, bare lest noen tester. - Har en god 21" NEC skjerm fra før. Vurderer også å bytte ut Zalman CNPS9500LED Ultra Quiet med Zalman CNPS9700 NT Ultra Quiet. Link til handlevogn Lenke til kommentar
Intern Skrevet 19. februar 2007 Del Skrevet 19. februar 2007 Bytt ut CPU kjøleren med en Thermalright Ultra 120! Blir sagt det er den beste, ca. overalt. Hadde CNPS 9500 LED og gikk over til Ultra 120. Gikk ned rundt 10 grader IDLE og rundt 15 - 20 grader ved LOAD. Klikk på bildet for link Lenke til kommentar
Daysleeper Skrevet 19. februar 2007 Del Skrevet 19. februar 2007 (endret) Vil noen av redigeringsprogrammene du planlegger å bruke maskinen til å dra nytte av alle 4 kjernene? Og om ja, dette i tilstrekkelig grad (tidsbesparelse) at det er verdt prisforskjellen? Ville kanskje gått for en litt hissigere strømforsyning med tanke på fremtidige oppgraderinger. Mist 500W drar fint det du har i oppsettet. Men ikke alt for mye mer Både RAM og hovedkort er av ypperste sort, nesten litt overkill med tanke på at du ikke skal overklokke i det hele tatt Endret 19. februar 2007 av Daysleeper Lenke til kommentar
cyberpark Skrevet 19. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2007 Takk takk for tilbakemelding! Slikt jeg håper på. Men blir ikke denne kjøleren (Ultra 120!) veldig tung ? Hvordan er festemekanikken ? Og hvordan vifte anbefales med denne ? En 120mm Papst fra Microplex kanskje ? Lenke til kommentar
pizzafordi Skrevet 19. februar 2007 Del Skrevet 19. februar 2007 bytt skjermkort til 8800gts, evt kjøp en vf900 cu som ikke lager lyd. det skjermkortet er ikke verdt det. kjøp en rimeligere prosessor bortkastede penger. det holder med en e6600 2.4ghz 2 kjerner, er som 5ghz gammel pentium kansje. var det 4 kjerners du tok? synes jeg så 2x etc. Lenke til kommentar
cyberpark Skrevet 19. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2007 bytt skjermkort til 8800gts, evt kjøp en vf900 cu som ikke lager lyd. det skjermkortet er ikke verdt det. kjøp en rimeligere prosessor bortkastede penger. det holder med en e6600 2.4ghz 2 kjerner, er som 5ghz gammel pentium kansje. var det 4 kjerners du tok? synes jeg så 2x etc. 7975818[/snapback] "vf900 cu som ikke lager lyd" menes ? Skal undersøke dette, men ønsker ikke ett skjermkort som surrer og bråker. Viftene blir som regel veldig slitne etter ett par måneders bruk. Derfor ville jeg satse på en vifteløs løsning. Men om du har et tips her så forklar gjerne m.h.t "vf900 cu". /Daniel Lenke til kommentar
cyberpark Skrevet 19. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2007 bytt skjermkort til 8800gts, evt kjøp en vf900 cu som ikke lager lyd. det skjermkortet er ikke verdt det. kjøp en rimeligere prosessor bortkastede penger. det holder med en e6600 2.4ghz 2 kjerner, er som 5ghz gammel pentium kansje. var det 4 kjerners du tok? synes jeg så 2x etc. 7975818[/snapback] Ah... vf900 cu fra Microplex. Noen erfaringer med denne ? m.h.t støy... Lenke til kommentar
Intern Skrevet 19. februar 2007 Del Skrevet 19. februar 2007 Takk takk for tilbakemelding! Slikt jeg håper på.Men blir ikke denne kjøleren (Ultra 120!) veldig tung ? Hvordan er festemekanikken ? Og hvordan vifte anbefales med denne ? En 120mm Papst fra Microplex kanskje ? 7975803[/snapback] - Det står i linken jeg sendte deg hvor mye den veier. Og det er null problem for meg - Festemekanismen er 4 fjær-skruer som skrus i et bakstykke som du setter på baksiden av hovedkortet. De sitter utrolig hardt! Anbefaler å monteres med hovedkortet ute av maskinen (noe jeg ikke gjorde, og jeg slet!). - Du kan kjøre uten vifte på denne kjøleren, men god lufgjennomstrømning er et krav. Ellers kan du ta hvilken som helst vifte! Kjøleren kjøler såppass... Lykke til! Ang. en ny GPU kjøler (som vf900 cu), så tror ikke jeg disse er gode nok for G80GTS/GTX. Jeg tror nok at disse kjøler dårligere og bråker mer enn standard kjøleren! For jeg kan ikke høre viften på mitt G80GTX da viften går på ca 50%! Lenke til kommentar
cyberpark Skrevet 19. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2007 Takk takk for tilbakemelding! Slikt jeg håper på.Men blir ikke denne kjøleren (Ultra 120!) veldig tung ? Hvordan er festemekanikken ? Og hvordan vifte anbefales med denne ? En 120mm Papst fra Microplex kanskje ? 7975803[/snapback] - Det står i linken jeg sendte deg hvor mye den veier. Og det er null problem for meg - Festemekanismen er 4 fjær-skruer som skrus i et bakstykke som du setter på baksiden av hovedkortet. De sitter utrolig hardt! Anbefaler å monteres med hovedkortet ute av maskinen (noe jeg ikke gjorde, og jeg slet!). - Du kan kjøre uten vifte på denne kjøleren, men god lufgjennomstrømning er et krav. Ellers kan du ta hvilken som helst vifte! Kjøleren kjøler såppass... Lykke til! Ang. en ny GPU kjøler (som vf900 cu), så tror ikke jeg disse er gode nok for G80GTS/GTX. Jeg tror nok at disse kjøler dårligere og bråker mer enn standard kjøleren! For jeg kan ikke høre viften på mitt G80GTX da viften går på ca 50%! 7975881[/snapback] Hvordan G80GTX kort har du ? anbefaling ? Lenke til kommentar
Big SturL Skrevet 19. februar 2007 Del Skrevet 19. februar 2007 Å "gå inn for" å ikke klokke er stort sett bare tull. Det er en enkel operasjon som krever lite kompetanse, og lite innsats, men gir stor nytteverdi. Når du først bruker 7-8000kr på en prosessor, er det å ikke overklokke den som å banne i kirka. Lenke til kommentar
Intern Skrevet 19. februar 2007 Del Skrevet 19. februar 2007 Jeg har et Club3D 8800 GTX, men det er tilnermet null forskjell på kortene fra de forskjellige produsentene. Så det har veldig lite å si hvilket kort du velger! Det er som oftest navnet og det du får med i pakken, utenom kortet som trekker opp prisen! Jeg fikk mitt "billig", derfor kjøpte jeg Club3D sitt Lenke til kommentar
cyberpark Skrevet 19. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2007 Å "gå inn for" å ikke klokke er stort sett bare tull. Det er en enkel operasjon som krever lite kompetanse, og lite innsats, men gir stor nytteverdi. Når du først bruker 7-8000kr på en prosessor, er det å ikke overklokke den som å banne i kirka. 7976027[/snapback] I fare for å ikke starte en overklokke diskusjon her, så vil jeg som ikke er mester på overklokking tro at å overklokke innebærer mer kjøling. Ergo mer støy som ikke er så aktuelt for en stue PC.. (Dama sitter også i stua.... ) Ellers takk for innspillet. (PS. Går aldri i kirken uansett) Lenke til kommentar
Big SturL Skrevet 19. februar 2007 Del Skrevet 19. februar 2007 Nåja. En forholdsvis stor kjøleribbe skal nok fint kunne fjerne varmen. Snakket ikke om noe ekstremklokking, men akkurat nok til å i noen grad rettferdiggjøre prisen til prosessoren. Tror dessuten QX er litt bortkastet, E66 er et bedre valg etter mitt syn. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå