_perulv_ Skrevet 19. februar 2007 Del Skrevet 19. februar 2007 Hei. Jeg har nylig kjøpt en My Book Pro 500 GB. Det første jeg gjorde når jeg fikk disken var å konvertere filsystem til NTFS. Dette var litt dumt, siden jeg bruker Mac på skolen, som ikke kan skrive på NTFS disker. Går det å konvertere tilbake til FAT32? Er det noen store ulemper med dette filsystemet? Blir takknemmelig for svar Lenke til kommentar
haalo Skrevet 19. februar 2007 Del Skrevet 19. februar 2007 Sjekk Wikipedia-artikkelen om FAT32. Jeg tror ext3 vil være et fint alternativ. Fungerer under Windows og helt sikkert under Mac OS X. Lenke til kommentar
StormKnight Skrevet 19. februar 2007 Del Skrevet 19. februar 2007 FAT32 støtter ikke over 4GB filer. Det er ivertfall hovedgrunnen til at jeg ikke bruker Fat32 på eksterndisken min. Jeg har ikke prøvd ext3 i windows, men det er jo et mye bedre filsystem enn NTFS, så hvis det er mulig er det jo ingen tvil om hva du bør velge. Lenke til kommentar
_perulv_ Skrevet 19. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2007 Takk for svarene. Det er litt pinssamt at FAT32 ikke takler mer enn 4GB filer (f.eks. dvdr), men jeg tror det er det beste alternativet. Såvidt jeg vet må man ha ekstra software for at mac skal kunne lese EXT3. Lenke til kommentar
haalo Skrevet 19. februar 2007 Del Skrevet 19. februar 2007 Takk for svarene. Det er litt pinssamt at FAT32 ikke takler mer enn 4GB filer (f.eks. dvdr), men jeg tror det er det beste alternativet. Såvidt jeg vet må man ha ekstra software for at mac skal kunne lese EXT3. 7976445[/snapback] Du må ha laste ned en driver for å lese det under Windows, men jeg tror det fungerer ganske sømløst under Mac OS X. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå