QBab Skrevet 19. februar 2007 Del Skrevet 19. februar 2007 (endret) Jeeeeyh, jeg sitter for første gang i mitt liv på Hardwares kontor i Oslol. Skal jobbe her en uke, blir kjempe spennende. Dette er en stor opplevelse for en liten kar fra Sogn og Fjordane. Hurray Edit:Har slått i sammen alle rapportene til en stor, her i første post. På denne måten blir det forhåpentligvis litt ryddigere Rapport fra HW.no utplassering mandag starter her ----> Ankom etter mye frem og tilbake i Oslols gater, HW's bygg. Til min store forundelse var døren låst og kun folk med sånn fancy kort kunne komme igjennom. Heldig som jeg var kom det en snill dame som skulle på jobb og slipte meg inn. Etter at jeg hadde trampet meg vei opp gjennom et par trapper kom jeg til en resepsjon av et slag med to middelaldrene damer. Der måtte jeg oppgi personkode, navn og nummer samt favoritt pålegg og hensikt med besøket. Plutselig spratt ( eller etter kontor damen hadde ringt) Amund ut av ingenting og reddet meg fra stasi-kontordamene. Amund var vist noe sånt som bedriftssjef i hardware.no. Han var tydeligvis veldig snill og vandt med datafolk, siden det første han gjorde var og presentere meg for kaffemaskinen som kunne spytte hva det skulle være av kaffe. Videre tok vi med oss kaffen bort til noen knall røde design stoler, der han fortalte meg om historien bak HW.no. Det hele hadde begynt som et hobbyprosjekt og senere utviklet seg til et av de største nettstedene på norsk web. Etter en kort brifing på forskjellige områder førte han meg videre inn i etasjen der HW folket jobbet. Omvisning var det vel han kalte det. Arbeidsplassen deres var meget vakkert og stilrent utført. Hvite vegger med røde kontraster her og der samt de knall røde designstoler wub.gif og et åpent arbeidsområde. Dette så meget bra ut, et sted jeg instantly fell in love with. Etter å ha hilst på et tresifret tall med medarbeidere fikk jeg min første arbeidsoppgave. Jeg skulle sette meg inn i prisguiden og legge inn noen produkt. Det var halvveis lærerikt, største problemet var og finne produkt som ikke var der fra før, men det gikk etterhvert. Det var ikke lenge jeg fikk sitte før Amund kom og dro meg inn på et møterom med resten av HW staben. Det var klart for en gjennomgang av hva som skulle gjøres for dagen. Det hele tok vel ca 30 minutt og etter det sprang alle disiplene til Amund tilbake for å programmere eller fikse noe. Så langt så vel. Jeg fikk forresten arbeidsplass ved siden av Ueland himself, forum guruen . Over boret sitter en kar med skjegg som jeg foreløpig ikke vet navnet på. Han virket litt skummel, men det er sikkert for det han kan så mye om Linux. Han er Linux warlock, Linux's sorte makt hviler i hendene hans. Men nok om det, la oss bare si det er mange hyggelige folk her, for det er det. smile.gif Jeg fikk en ny oppgave og det var og installere en masse ting på en helt fersk pc. Og det er det jeg holder på med i skrivende stund, så jeg må nesten jobbe videre. smile.gif Rapport mandag slutt. Rapport tirsdag denne vei ----> Man legger merke til at det er veldig åpent arbeidsmiljø. Klokken er 0900 og for øyeblikket er det bare jeg og Pej som sitter på kontoret, alle de andre har stukket av gårde fo å spille innebandy. icon2.gif Men anyway, før de dro fikk amund tid til å gi meg et mission. Et skikkelig praksisutplassering mission, let igjennom en killion sider med HTML og se om noen "zID'er" ikke stemmer. Seems "fun" Update: Det var ikke så verst alikevel, ganske lærerikt og interessant faktisk. Jeg fikk hjelp av PEJ og vi fant feilen ganske raskt etter å ha brute forcet oss igjennom noen sekjsoner på amobil. Konsekvensene av feilen var at reklamen som skulle være på forsiden til amobil havnet på bruktmarkedet seksjonen, altså dobbelt opp. Fæle greier. Jeg følte meg litt viktig etter å ha reddet amobil fra den sanne undergang. Ellers så var det et møte i kantinen av et eller annet slag der vi fikk kake og "underholdning". Tror det var et slags informativt møte der man snakket om fritidstilbud de som jobber på huset har. Det var b.l.a ski, curling, innebandy, fotball og Battlefield 2. Videre så skjedde de ikke så utrolig mye nævneverdige saker den dagen. ::Rapport tirsdag slutt:: ::Rapport onsdag:: I dag har ting vert enda bedre, sikkert for ting begynner å klarne i hodet etter fyllekula i forrige uke wink.gif I dag møtte jeg opp på jobb, sjekket mail, surfet litt rundt og leste nyheter. Så kom Simen og vi begynte å jobbe med Linux serveren igjen. Dette var veldig interessant, og jeg mener jeg har lært mye i dag. Takket være Simen som er så snill å grei og fortelle meg en masse fancy ting. Jeg har lært om SSH og Putty altså hvordan man styrer flere servere rundt om i verden ved hjelp av 1 Linux maskin. Fett aight? Denne dagen gikk ellers med til å leke seg med Linux noe som jeg finner veldig moro. Etter at vi var ferdig på jobb satt jeg og Simen igjen for å klare lvl 17 på Hackordie. Vi følte det var et kall, dette var vår livs oppgave, vi måtte klare og finne passordet ellers kom vi til å dø. Vi fant aldri passordet... ::Rapport onsdag slutt:: Fra Torsdag og ut et stykke i neste uke rapport Dagen etter jeg hadde satt opp den nye über pcen til Markus* på salgs avdelingen kom han opp til oss på hardware og fortalte alle over hvor flink jeg hadde vert med installasjonen av pcen hans.smile.gif (Det kan komme av at jeg la ved et kakestykke og en selvskreven brukerguide) Som Borat sier: "It was an success" Anyway. Videre fikk jeg noe som jeg liker å kalle "fast stilling" i Prisguiden. Den er vel ikke helt fast, men jeg får vist betalt. Så jeg ble jo såklart kjempe glad, å sprang deretter rundt hele Oslol og skrøt av jobben min samt spanderte en hamburger på en uteligger. Jeg mente selv jeg hadde god kontroll på det jeg drev med i prisguiden,men jeg skulle få erfare at det ikke stemte helt. Amund syns jeg jobbet mistenkelig fort og tok noen stikkprøver her og der. Og jada, han fant nok mer mangler enn jeg hadde turt å drømme om. Så jeg kan vel si at medaljen for de fire hundre kronene jeg tjente på litt over en en time, hadde en sort bakside. Etter sånn ca 3 timer med feilsøking på de ca hundre produktene jeg hadde lagt ut var Amund fornøyd. Så dagen etter på satt jeg for det meste å skammet meg. Eller, ikke akkurat, jeg satt og jobbet veldig sent for så å tenkte nøye over hva jeg skulle gjøre og hva jeg ikke skulle gjøre. Så, jeg begynner å få det litt inn i fingrene nå. Å legge produkt inn i prisguiden er ikke bare bare skal jeg si dere. Du skal passe på at alle opplysningene stemmer, at varenummeret er riktig, at linkene ikke er bugget, at bildene er store nok, at du får med alle butikkene som har produktet og så videre. Det er nok å tenke på. Engang ut i andre uken jeg var der, kommer plutselig Kenneth* en redaktør (tror jeg) fra gamer løpende inn, man kunne se på utrykket hans, at nå var noe på gang. " Nå ligger den en jævlig usaklig artikkel på forsiden til Gamer.no! Se og få den vekk med en gang!" Vi ba han sette seg ned og ta en pille, eller bare en kaffe. Overskriften på artikkelen lød noe slik som dette. " Ja, klart vi skal ha Barbeque og gr illparty på the experience!" Det var da en skrue som jobbet med nettsiden til The Experience som hadde klart og linket en av hans test artikler inn på Gamer.no. Det tok ikke lang tid før 1337 crewet til hardware.no hadde fått rettet opp feilen. Og Kenneth* ble etter et par timer og noen liter kaffe rolig igjen. (Det kan være en hard psykisk påkjenning å jobbe hos hardware skal dere tro.) Nå tenker jeg den er begynt å bli lang nok for i kvell. Men bare så dere vet det. Jeg har mer på lager wink.gif * Alle navn i rapporten (nesten i allefall) er fiktive for å unngå sinte redaktører og det som verre er på nakken. Fra Torsdag og ut et stykke i neste uke rapport #Slutt# Endret 3. mai 2007 av QBab Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 19. februar 2007 Del Skrevet 19. februar 2007 Hehe nice! Kunne jeg og tenkt meg Utplassert eller noe? Lenke til kommentar
QBab Skrevet 19. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2007 Er utplassering ja Lenke til kommentar
Brainstorm Skrevet 19. februar 2007 Del Skrevet 19. februar 2007 Gratulerer, det blir nok spennende Lenke til kommentar
virulence Skrevet 19. februar 2007 Del Skrevet 19. februar 2007 Stilig. Hva blir arbeidsoppgavene dine? Lenke til kommentar
QBab Skrevet 19. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2007 Akkurat nå sitter eg vedsiden av the almighty ueland himself. Skal jobbe litt med prisguide atm. Lenke til kommentar
Espen pai Skrevet 19. februar 2007 Del Skrevet 19. februar 2007 veldig lurt og sitte og fortelle på forumet att du ikke jobber da Lenke til kommentar
Solid Skrevet 19. februar 2007 Del Skrevet 19. februar 2007 Gratulerer, tenk på oss vanelige forumhorer når du sitter der. Lenke til kommentar
pertm Skrevet 19. februar 2007 Del Skrevet 19. februar 2007 Får håpe vi får en rapport fra kontoret etterhvert da. Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 19. februar 2007 Del Skrevet 19. februar 2007 (endret) Akkurat nå sitter eg vedsiden av the almighty ueland himself.Skal jobbe litt med prisguide atm. 7975961[/snapback] Kyss han på munnen fra meg og klem litt på rumpa hans fra meg Endret 19. februar 2007 av Bundy Lenke til kommentar
QBab Skrevet 20. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2007 (endret) Rapport fra HW.no utplassering mandag starter her ----> Ankom etter mye frem og tilbake i Oslols gater, HW's bygg. Til min store forundelse var døren låst og kun folk med sånn fancy kort kunne komme igjennom. Heldig som jeg var kom det en snill dame som skulle på jobb og slipte meg inn. Etter at jeg hadde trampet meg vei opp gjennom et par trapper kom jeg til en resepsjon av et slag med to middelaldrene damer. Der måtte jeg oppgi personkode, navn og nummer samt favoritt pålegg og hensikt med besøket. Plutselig spratt ( eller etter kontor damen hadde ringt) Amund ut av ingenting og reddet meg fra stasi-kontordamene. Amund var vist noe sånt som bedriftssjef i hardware.no. Han var tydeligvis veldig snill og vandt med datafolk, siden det første han gjorde var og presentere meg for kaffemaskinen som kunne spytte hva det skulle være av kaffe. Videre tok vi med oss kaffen bort til noen knall røde design stoler, der han fortalte meg om historien bak HW.no. Det hele hadde begynt som et hobbyprosjekt og senere utviklet seg til et av de største nettstedene på norsk web. Etter en kort brifing på forskjellige områder førte han meg videre inn i etasjen der HW folket jobbet. Omvisning var det vel han kalte det. Arbeidsplassen deres var meget vakkert og stilrent utført. Hvite vegger med røde kontraster her og der samt de knall røde designstoler og et åpent arbeidsområde. Dette så meget bra ut, et sted jeg instantly fell in love with. Etter å ha hilst på et tresifret tall med medarbeidere fikk jeg min første arbeidsoppgave. Jeg skulle sette meg inn i prisguiden og legge inn noen produkt. Det var halvveis lærerikt, største problemet var og finne produkt som ikke var der fra før, men det gikk etterhvert. Det var ikke lenge jeg fikk sitte før Amund kom og dro meg inn på et møterom med resten av HW staben. Det var klart for en gjennomgang av hva som skulle gjøres for dagen. Det hele tok vel ca 30 minutt og etter det sprang alle disiplene til Amund tilbake for å programmere eller fikse noe. Så langt så vel. Jeg fikk forresten arbeidsplass ved siden av Ueland himself, forum guruen . Over boret sitter en kar med skjegg som jeg foreløpig ikke vet navnet på. Han virket litt skummel, men det er sikkert for det han kan så mye om Linux. Han er Linux warlock, Linux's sorte makt hviler i hendene hans. Men nok om det, la oss bare si det er mange hyggelige folk her, for det er det. Jeg fikk en ny oppgave og det var og installere en masse ting på en helt fersk pc. Og det er det jeg holder på med i skrivende stund, så jeg må nesten jobbe videre. Rapport mandag slutt. Endret 20. februar 2007 av QBab Lenke til kommentar
Lightningwolf Skrevet 21. februar 2007 Del Skrevet 21. februar 2007 Raport for tirsdag og onsdag da? Lenke til kommentar
scythe Skrevet 22. februar 2007 Del Skrevet 22. februar 2007 fint om du fortsetter å skrive rapporter her dette var interresant å høre om Lenke til kommentar
Mit Skrevet 22. februar 2007 Del Skrevet 22. februar 2007 Høres ut som en knalljobb det der, på grensa til litt småmisunnelig her ja. Er det lov og ta bilde av HW's kontorer? Venter påneste rapport Lenke til kommentar
rambo-gutt Skrevet 22. februar 2007 Del Skrevet 22. februar 2007 hva går en slik jobb et på? GRATULERER mann! Lenke til kommentar
QBab Skrevet 22. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2007 Høres ut som en knalljobb det der, på grensa til litt småmisunnelig her ja.Er det lov og ta bilde av HW's kontorer? Venter påneste rapport 7997204[/snapback] Det er lov å ta bilde av kontorene ja, bare synd jeg ikke har kamera. Men siden gamer,hardware, amobil og akamera holder til side ved side så skal det nok ikke være så vanskelig å låne noe som kan ta bilder Lenke til kommentar
QBab Skrevet 22. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2007 (endret) fint om du fortsetter å skrive rapporter her dette var interresant å høre om 7997186[/snapback] Trodde ikke det skulle bli så mange som ville lese rapporten, så jeg har ikke lagt ut noe mer. Men jeg kan hive meg rundt og skrive Edit: Rapport tirsdag denne vei ----> Man legger merke til at det er veldig åpent arbeidsmiljø. Klokken er 0900 og for øyeblikket er det bare jeg og Pej som sitter på kontoret, alle de andre har stukket av gårde fo å spille innebandy. Men anyway, før de dro fikk amund tid til å gi meg et mission. Et skikkelig praksisutplassering mission, let igjennom en killion sider med HTML og se om noen "zID'er" ikke stemmer. Seems "fun" Update: Det var ikke så verst alikevel, ganske lærerikt og interessant faktisk. Jeg fikk hjelp av PEJ og vi fant feilen ganske raskt etter å ha brute forcet oss igjennom noen sekjsoner på amobil. Konsekvensene av feilen var at reklamen som skulle være på forsiden til amobil havnet på bruktmarkedet seksjonen, altså dobbelt opp. Fæle greier. Jeg følte meg litt viktig etter å ha reddet amobil fra den sanne undergang. Ellers så var det et møte i kantinen av et eller annet slag der vi fikk kake og "underholdning". Tror det var et slags informativt møte der man snakket om fritidstilbud de som jobber på huset har. Det var b.l.a ski, curling, innebandy, fotball og Battlefield 2. Videre så skjedde de ikke så utrolig mye nævneverdige saker den dagen. ::Rapport tirsdag slutt:: ::Rapport onsdag:: I dag har ting vert enda bedre, sikkert for ting begynner å klarne i hodet etter fyllekula i forrige uke I dag møtte jeg opp på jobb, sjekket mail, surfet litt rundt og leste nyheter. Så kom Simen og vi begynte å jobbe med Linux serveren igjen. Dette var veldig interessant, og jeg mener jeg har lært mye i dag. Takket være Simen som er så snill å grei og fortelle meg en masse fancy ting. Jeg har lært om SSH og Putty altså hvordan man styrer flere servere rundt om i verden ved hjelp av 1 Linux maskin. Fett aight? Denne dagen gikk ellers med til å leke seg med Linux noe som jeg finner veldig moro. Etter at vi var ferdig på jobb satt jeg og Simen igjen for å klare lvl 17 på Hackordie. Vi følte det var et kall, dette var vår livs oppgave, vi måtte klare og finne passordet ellers kom vi til å dø. Vi fant aldri passordet... ::Rapport onsdag slutt:: Endret 10. mars 2007 av QBab Lenke til kommentar
Blacki Skrevet 23. februar 2007 Del Skrevet 23. februar 2007 Kul tråd. Må følges videre. Lenke til kommentar
Inc Skrevet 23. februar 2007 Del Skrevet 23. februar 2007 (endret) Er han død? Lvl 17 er fremdeles ubesudlet... Endret 23. februar 2007 av regga Lenke til kommentar
QBab Skrevet 23. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2007 (endret) Hvem har dødd? Edit: Oja, hackordie? Nei, vi lever fremdeles Skuffet over at det ikke skjer noe. Kunne i det minste brukket armen eller noe. Endret 23. februar 2007 av QBab Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå