Gå til innhold

hvilken temp er vanlig for xp1800?


LIZZARD.

Anbefalte innlegg

har nettopp kjøpt en data med følgende ting

msi k7t266 pro2 ru

 

amd xp1800+ med Arctic Silver 2 termisk kitt og taisol CGK760

 

512 mb ram

 

80 gb wd

 

har en temp på 48 grader på cpu'en og 43 i kabinettet når den står uten å bli brukt

 

spiller jeg f.eks ghost recon eller dflw går cpu graden opp til 53 og kabinettet til 48

 

fikk butikken jeg kjøpte dette i til å sette på viften med kjølepastaen, og lurte på om noen andre med samme ting hva de har eller vet noe om disse gradene er lave nok, har hørt at amd prosessoren ikke bør være høyere enn 55 grader og syntes det er farlig nærme

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den temperaturen virket noe høy ja. Jeg har en XP1600+ prosessor fra AMD. Har ikke tatt meg bryet med kjølepasta, men har likevel en temperatur på 38 grader når CPU'en ikke jobber, og opptil 46 grader når jeg kjører den ganske hardt over lengre tid.

 

Nå tror jeg nok at AMD prosessoren tåler godt en temperatur på 50-60 grader uten at den tar skade av det, men det er jo mulig at systemet blir mer ustabilt....

 

Det at det er såpass høy temperatur i selve kabinettet kan jo tyde på at du burde investere i en vifte i front slik at du får gjennomtrekk. Over 40 grader i kabinettet synes jeg var veldig høyt. Jeg pleier ikke å ha mer en 25-30 grader i mitt.

Lenke til kommentar

Jeg har også en 1800+, og med den vifta som følger med prosessoren + kjøleribba til GlobalWin, så holder den rundt 50 når jeg kjører den hardt.

 

Jeg har også kobla vekk vifta i sidedøra på Chieftec kabinettet mitt, og det ser foreløpig ut til å gå bra, men det må sies at jeg kun har hatt maskina i 2 dager.

 

Jeg hadde installert den gigant vifta til GlobalWin, men den måtte jeg ta ut..bråka noe helt SINNSYKT, hehe. Den for være forbeholdt nettverksparty og ikke til stua mi :smile:

 

 

Steel

Lenke til kommentar

43 gr i kabinettet høres sinsykt ut. Sett inn vifte i front av kabinettet så hjelper det!. Prosesoren klarer godt over 50 gr uten å ta skade av det, men den lille jævelen liker å ha det så kalt som mulig. Koster 200 kr for en vifte så det er en liten investering.

 

xp 1800+

GF2-gts

asus A7A266 DDR

kab temp 23gr

cpu temp 42 gr

rom tmp 21gr

WD 80GB : D :grin::grin:

Lenke til kommentar

Hei,

 

Virker ganske normalt ja, de temraturene du nevner er nesten identiske med de jeg hadde.

 

Idle var tett oppunder 50 grader på XP1800

og kassa lå på ca 40 grader.

 

Når jeg satt igang med 100% CPU så steg tempen til ca. 55 og noen ganger høyere på CPU og kassa lå mellom 45-50

 

Jeg konkluderte da at problemet her var ikke kjøleren - til tross for at det er en billig kjøler coolermaster. Problemet er tempen i kassa. Så jeg satt inn en ekstra kabinettvifte som suger luft vekk fra CPU og akkurat nå er tempen følgende:

 

CPU 40/39

Kasse 32

 

CPU temp er aldri mere over 50C.

 

CPU og kassetemp har ligget noe høyere i det siste, men det er kalt ute nå, og kassa står helt inntill en uisolert yttervegg (gammelt hus) Men jeg fyrer for fullt og romtemp er 25C

 

 

Hardware:

Chieftech Dragon 340W kabinett

MSI K7T266 Pro2-RU bios 3.2

Athlon XP 1800+

256MB Apacer CAS2

60GB IBM 60GXP

Gainward MX400 Golden

Cnet 10/100 NIC

Pioneer A03 DVD

PCTV Rave

+ en del mere

Lenke til kommentar

om du har så høy temperatur i kassa........er det ikke rart at cpu tempen er høy!

cpu vifta kjøler faktisk cpu med lufta inne i kabinettet.........så det er derfor meget viktig at temperaturen i kabinettet er så lav som mulig.

på min stasjonære pc.....som består av abit kt7a raid.......6 stk hdd ++.....har en kabinett temperatur som er lik med romtemperatur.

for å oppnå det.....kjører jeg med 4 store vifter .......2 inn 2 ut.

om den temperaturen du beskriver er for høy.....det er en annen sak.......du får i alle fall senket den betraktelig hvis du ordner med skikkelig lufting i kabinettet!!

 

rolls

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...