Gå til innhold

Beste skjermkort for pengene

Flimmer

Anbefalte innlegg

Jeg ønsker å skaffe meg et nytt skjermkort, men er i tvil om hva jeg skal skaffe meg. Nå har jeg:

HK Abit AA8EX

3,2 GHz CPU

2 Gb minne

GeForce 6600 GT

Win XP pro

Det jeg ønsker meg er mest mulig Gfx for pengene, Har sett på XFX GeForce 7950GT 570M 512MB.

eller er dette et bedre valg

GeForce 8800GTS 500M 320MB

PS! Prisen Komplett er ca den samme for begge kortene!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Enig med Caze.

7975527[/snapback]

Jeg skal kjøpe kortet fra Komplett, men vet ikke hvilket merke jeg skal gå for! Har dere noen anbefalinger!

Er litt kresen på støy, så jeg har en: Zalman GPU-kjøler, VF700-Cu. Kan denne brukes på det nye kortet?

Lenke til kommentar
Er litt kresen på støy, så jeg har en: Zalman GPU-kjøler, VF700-Cu. Kan denne brukes på det nye kortet?

7975637[/snapback]

Haha, nei :p Standard kjøleren er mer enn bra nok og støyer lite!

Det er det samme hvilket kort du kjøper, så lenge du ikke bryr deg om det som følger med i pakken annet enn kortet.

Lenke til kommentar
Det er da absolutt ingen vits i å betale ekstra for noe du kan gjøre selv på 5 min!?

7976767[/snapback]

vel. er ikke alle skjermkort som lar seg klokke...pga dårlig matriale osv..har hatt mange sånne kort før..har ikke bare å si om det er 8800gts eller ikke. noen produsenter bruker billigere matriale en andre. derfor også billigere, men ikke så overklokkingsvenline

Lenke til kommentar

Jeg har hatt 3 Club3D kort. To 7900GTX og ett 8800GTX som jeg bruker nå.

7900GTX kortene fikk jeg opp i 700/1800 som er bra for de kortene, da de ikke klokker så bra generelt.

8800GTX har jeg klokket til 640/2000 som er mer enn mange andre her på forumet!

Har ikke testet mer enn 640/2000 BTW.

Lenke til kommentar

Jepp, men jeg hadde nå heller lagt mere penger i RAM, CPU eller HK for å få høyere klokk på CPU'en. Da blir ikke CPU'en så stor flaskehals for G80 kortet :)

GTS kortene klokker jo opptill rundt 650/2000 e.l., så jeg ser ikkeno grunn til å betale ekstra ;)

Lenke til kommentar
de korta som kommer klokka fra fabrikk er også grundigere testet. og har bedre minne osv. tenker da på ns osv

7976908[/snapback]

må protestere litt her. Mener du at en overklokket versjon har strammere timings på minnet? dette stemmer ikke. De er kun flashet med en BIOS med høyere hastigheter og slappere tilgangstider ;)

Lenke til kommentar
de korta som kommer klokka fra fabrikk er også grundigere testet. og har bedre minne osv. tenker da på ns osv

7976908[/snapback]

må protestere litt her. Mener du at en overklokket versjon har strammere timings på minnet? dette stemmer ikke. De er kun flashet med en BIOS med høyere hastigheter og slappere tilgangstider ;)

7976949[/snapback]

ikke strammere timing nødvendigvis. men bedre brikker....lavere ns = høyere klokk-

Lenke til kommentar
nei, men jeg ser grunn til det hehe. har desuten bra nok cpu fra før av..

7976952[/snapback]

Jeg skjønner du prøver å beskytte kjøpet ditt, men face it...sånn er det bare ;)

Opteron @ 2.5 er flaskehals for G80GTX og GTS640/320.

7976961[/snapback]

beskytte kjøpet mitt ? ehm. hvorfor skulel jeg det ? og nei opty er ikke flaskehals for det kortet jeg har nei. kansje for GTX mulig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...