Gå til innhold

Erfaringer med Nokia E65?


mezz

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er spent på hvordan Nokia E65 funker i praksis; er den rask, batteriet ok, etc?

 

Ser den i salg nå, så er det noen som kan poste sine erfaringer i denne tråden?

 

På forhånd takk.

7975350[/snapback]

 

 

Er UTROLIG fornøyd med denne!

Bra batteritid (MYYYYYYE bedre enn N80), meget god skjerm og meget god byggekvalitet! N80 virker som et leketøy i forhold.

 

IP-telefoni delen er mye bedre enn det jeg er vant med fra E60. Det ser ut som NAT-støtten endelig er på plass (fungerte "av og til" med E60)

Når jeg setter på kontinuerlig wlan scan (noe som selvsagt sluker litt batteri uansett modell og produsent) så vil iptelefoni klienten automatisk koble seg til og registrere seg om den er satt opp til å gjøre dette. Jeg gjør dette manuelt for å spare strøm. Når det er sagt så er batterikapasiteten selv med wlan scan bedre enn N80 uten..

 

Ellers så lastet jeg ned "mail for exchange" (via programnedlasning) og putty (ssh klient), så nå er alt bare stas. Det fine med "mail for exchange" er at den synkroniserer både kalender, kontakter og epost direkte mot exchange servere. Alle kontaktene mine på telefonen dukket opp på min exchange konto (og motsatt), og alle kalender-tagger dukket opp på kalenderen på telefonen.. kjekt! :)

 

Alt i alt så mener jeg at dette er den beste telefonen på markedet (i sin klasse)! Liten av størrelse, pen å se på, avanserte funksjoner osv. Et bra alternativ til "store klumper" for å sjekke mail osv. Selvsagt ikke en erstatter for de store telefonene med qwerty (eller en laptop), men veldig kjekt for de som ikke skriver lange mailer osv.

 

Anbefales!! Selger min N80 nå, helt klart!

Endret av lohelle
Lenke til kommentar
Takk for interessant svar!

 

Du har kanskje ikke brukt den lenge nok ennå, men hvor lenge varer batteriet før du må lade det opp (tenker på vanlig bruk - ikke wifi på hele tiden).

8001922[/snapback]

 

jeg lader ca annenhver dag.. men så prater jeg sikkert 3-4 timer på de to dagene også da.. Vil tippe den holder 4-5-6 dager uten å ringe noe særlig.. (og uten wifi)

Lenke til kommentar

Imponert over telefonen :) E65 virker aktuell for meg og altså..

Hvordan synes du knappene er?

Går det kjapt å skrive SMS?

Hva er oppløsningen på filmene du tar med kameraet?

Går det greit å installere spill? Har den 3D-aksellerator?

 

Godt mulig jeg dropper N76 og heller går for E65 pga. den ræva batterikapasiteten til N76.

Endret av Speedbug
Lenke til kommentar
Imponert over telefonen :) E65 virker aktuell for meg og altså..

Hvordan synes du knappene er?

Går det kjapt å skrive SMS?

Hva er oppløsningen på filmene du tar med kameraet?

Går det greit å installere spill? Har den 3D-aksellerator?

 

Godt mulig jeg dropper N76 og heller går for E65 pga. den ræva batterikapasiteten til N76.

8010835[/snapback]

 

Jeg anbefaler at du SELV prøver å trykke på knappene. Noen liker disse veldig godt mens noen liker de ikke.. (jeg liker de)

Filmene er i maks oppløsning 352x288

spill bruker jeg ikke, så jeg vet ikke.. har installert flere programmer uten problem.

Lenke til kommentar

De ser gode ut på bildene iallefall. Ikke for tette og små. Får ta meg en tur ned på ex. Telehuset og få kikket på den en dag.

Bruker egentlig heller ikke spill noe særlig, men det er jo litt kult å prøve på telefonen.. :)

En ting til, er menyene veldig trege?

Hvordan er MP3 spilleren?

Lenke til kommentar
De ser gode ut på bildene iallefall. Ikke for tette og små. Får ta meg en tur ned på ex. Telehuset og få kikket på den en dag.

Bruker egentlig heller ikke spill noe særlig, men det er jo litt kult å prøve på telefonen.. :)

En ting til, er menyene veldig trege?

Hvordan er MP3 spilleren?

8010982[/snapback]

 

menyene er raske. har ikke prøvd mp3 ennå.. (2GB minnekort ligger på posten og venter på meg)

Lenke til kommentar

Dette ser meget lovende ut!

 

Den mangler radio og har den dritt-Pop-porten, men ellers virker den å være helt topp. Nåja, radio er ikke noe kjempesavn på en Nokia. Den har jo ikke RDS, og alt må stilles inn manuelt likevel. Og Visuell radio-konseptet funker vel bare i Finland. Ikke så greit for oss som hører til utenfor Finlands grenser.

 

Ellers har E65 det meste Bare tenk på alle mulighetene med WLAN!

 

Jeg er i kjøpe-modus, og sjansen for at det ender på E65 er rimelig stor.

 

Flere bruker-tilbakemeldinger mottas med takk, og leses med stor iver!

Lenke til kommentar
Oversiktelig test trehesten. Legger merke til at du sier den ikke har Office, men quickOffice, hva er forskjellene? Kan Office installeres i etterkant?

8011629[/snapback]

 

Quick Office tillater kun lesing av Word-, Excel- og Power Point-filer. Muligens også Adobe Reader (.pdf).

 

Programmet finnes i fullversjon, som tillater redigering av office-filene. Den koster penger. Men uansett kan man jo stille spørsmål ved hvor behagelig det er å lese/redigere slike filer på en mobiltelefon.

Endret av CellularDude
Lenke til kommentar
Ellers så lastet jeg ned "mail for exchange" (via programnedlasning) og putty (ssh klient), så nå er alt bare stas. Det fine med "mail for exchange" er at den synkroniserer både kalender, kontakter og epost direkte mot exchange servere. Alle kontaktene mine på telefonen dukket opp på min exchange konto (og motsatt), og alle kalender-tagger dukket opp på kalenderen på telefonen.. kjekt! :)

 

 

7986865[/snapback]

 

Fikk lastet ned både exchange og putty...men får det ikke helt til slik du skriver her...så håpte du kanskje kunne gi litt råd...?

hva trengs på pcen for at kontoen skal bli synkronisert med mobilen, både programm og/eller "utstyr", da nett eller blåtann/ir?

 

Hvordan setter du opp putty (og hva er funksjonen til dette programmet)...?

Hva skriver jeg, eller hva er Host?

 

Håper du kan gi meg noen råd her...hadde vært moro å hatt en bra mail funksjon på mobilen i tillegg til pcen!

Lenke til kommentar

putty: hvis du ikke får til denne så trenger du den sannsynligvis ikke... Dette er en SSH/telnet klient (har ingenting med mail å gjøre)

 

exchange: du trenger en exchange server satt opp med støtte for exchange activesync.. den synkroniserer ikke mot din PC, men mot exchange serveren.

 

se her:

http://europe.nokia.com/A4275026

Endret av lohelle
Lenke til kommentar

Leste nettopp Amobils test av E65. Testen bød ikke på særlige overraskelser, unntatt kameraet. Bildene var ikke særlig tess, dessverre. Testen brakte ingen opplysninger om videokvaliteten, annet enn rene tekniske data.

 

Bruker mobilkamera en del, så dermed er ikke E65 like sikker i mitt mobilvalg lengre.

 

Men den har jo WLAN, da, noe de andre kandidatene ved neste mobilkjøp, ikke har. Vil nok strekke meg en del for denne funksjonen.

Endret av CellularDude
Lenke til kommentar
Vil det være mulig å forbedre kameraet noe senere med en FW oppgradering (er jo ikke sikkert selve optikken er dårlig men heller behandlingen i FW)?

8013368[/snapback]

 

 

Jeg har ikke selv erfaringer med at FW-oppgraderinger har gitt bedre bilder på mobiler jeg har fått oppgradert, men tilbakeviser heller ikke at så kan være tilfelle. Det går i alle fall an å håpe :)

Lenke til kommentar

Virker ut som en knallbra telefon dette her.

Jeg er en ungdom som har lyst på en litt avansert telefon, men kommer jo ikke til å bruke den i business sammenheng. Liker godt at den har wi-fi, og mange av programmene er jo greie å bruke selv om jeg ikke er toppsjefen i Aker Kværner.. Hva synes dere? Anbefales den til meg også?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...