Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei.

For de av dere som driver på med utviklingsprosjekter / skoleprosjekter, så kan Maven være et fint alternativ til f.eks Ant. For de av dere som ikke vet hva noen av delene er så er dette et verktøy for å bygge et java prosjekt (samt en god del andre nyttige ting). Står fint forklar på siden deres.

Maven 2

Og release notes

Happy building :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei.

For de av dere som driver på med utviklingsprosjekter / skoleprosjekter, så kan Maven være et fint alternativ til f.eks Ant. For de av dere som ikke vet hva noen av delene er så er dette et verktøy for å bygge et java prosjekt (samt en god del andre nyttige ting). Står fint forklar på siden deres.

Maven 2

Og release notes

7975335[/snapback]

Stressa med Maven 2.0.4 et halvt år før jeg kasta det over bord. Det suger i forbindelse med deploy / undeploy / redeploy av web-applikasjoner på windows-plattformen. Det har fremdeles ikke blitt bedre.

Werner

Lenke til kommentar
Hei.

Maven 2

Og release notes

7975335[/snapback]

Stressa med Maven 2.0.4 et halvt år før jeg kasta det over bord. Det suger i forbindelse med deploy / undeploy / redeploy av web-applikasjoner på windows-plattformen. Det har fremdeles ikke blitt bedre.

Werner

7978116[/snapback]

hm..kjennte meg ikke helt igjen i det du sa. Har brukt Maven 2 + Cargo til deploy/undeploy/redeploy på JBOSS 4.x / Tomcat 5.4 og det fungerer helt ypperlig. Og Cargo støtter jo en del containers også.

Kan jeg spørre hvilket byggeverktøy du bruker nå ?

Jeg holdt nettopp en presentasjon for en gruppe om Maven2 vs Ant, der jeg bla tok opp transitive dependencies noe som er Ant ikke har støtte for. Også at Ant script fort blir veldig stor og komplekse, og svært lite gjennbrukbar.

Samt at i Maven så definerer man jo hva som skal bygges, ikke hvordan.

Lenke til kommentar

Kort fortalt bestod problemet vårt i at en redeploy av Tomcat ikke lot seg gjennomføre, fordi enkelte jar-filer inne i webapp-katalogen til applikasjonen hadde en lock. Det finnes en attributt til context-elementet for å løse dette under 5.5.x, men vårt miljø krever 5.0.x (da dette fortsatt benyttes i produksjon). Dessuten er dette en issue som kun eksisterer på Windows-plattformen.

Jeg kritiserer ikke Maven som sådan. Maven er et fortreffelig verktøy særlig med tanke på transitive dependencies og pakking. Benytter Maven i egne prosjekter, men i vårt utviklingsmiljø på jobben kunne jeg ikke forsvare å bruke mer tid på å få opp en perfekt løsning, så det ble lagt på hylla.

Hilsen Werner

Lenke til kommentar
Kort fortalt bestod problemet vårt i at en redeploy av Tomcat ikke lot seg gjennomføre, fordi enkelte jar-filer inne i webapp-katalogen til applikasjonen hadde en lock.  Det finnes en attributt til context-elementet for å løse dette under 5.5.x, men vårt miljø krever 5.0.x (da dette fortsatt benyttes i produksjon).  Dessuten er dette en issue som kun eksisterer på Windows-plattformen.

Jeg kritiserer ikke Maven som sådan.  Maven er et fortreffelig verktøy særlig med tanke på transitive dependencies og pakking.  Benytter Maven i egne prosjekter, men i vårt utviklingsmiljø på jobben kunne jeg ikke forsvare å bruke mer tid på å få opp en perfekt løsning, så det ble lagt på hylla.

Hilsen Werner

7982114[/snapback]

Okei. Jeg har faktisk vært borti det problemet, men det var på Sun Application Server, men den bytta vi heldigvis fort ut.

Hvilket byggeverktøy bruker dere på det prosjektet dere ikke fikk til maven på ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...