Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Tilobling til eksternt skrivebord på flere pcer


Anbefalte innlegg

Mulig her er en tråd om dette allerede, men fant ikke noe. Har to pcer hjemme som jeg skal kunne koble til via eksternt skrivebord. På den ene pcen er det greit.. Da bruker jo jeg port 3389 som er standard port. Men hva skal jeg gjøre med den andre pcn?

 

Jeg tenkte jeg bare kunne bruke en random port f.eks 3390.. Så bare skrive inn f.eks 213.161.224.***:3390 men dette funker jo ikke har jeg funnet ut.

 

What to do?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Joda, det går fint det, bare sett opp f.eks 3390,3391,3392 osv.

Du må bare inn i registeret og endre RDP porten på maskinene.

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\TerminalServer\WinStations\RDP-Tcp og velg PortNumber.

Alternativt kobler du til en lokal PC og kobler deg videre derfra til de andre.

Endret av xoop
Lenke til kommentar
Joda, det går fint det, bare sett opp f.eks 3390,3391,3392 osv.

Du må bare inn i registeret og endre RDP porten på maskinene.

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\TerminalServer\WinStations\RDP-Tcp og velg PortNumber.

Alternativt kobler du til en lokal PC og kobler deg videre derfra til de andre.

7975731[/snapback]

 

Går det ikke an å forwarde port 3390/91/92 (ekstern) til port 3389 på hver sin interne IP-adresse? Altså at ekstern port 3389 forwardes til port 3389 på PC1, ekstern port 3390 til port 3389 på PC2, ekstern port 3391 til 3389 på PC3 og så videre? Det må da være enda enklere.. :innocent:

Lenke til kommentar
Hei

 

Du kan også sette opp et vpn da...

7975799[/snapback]

 

 

Støttes.

 

Lite kult at hvem som helst kan få opp log-in vindu på maskinene dine.

En boks med feks Astaro eller Smoothwall er veldig kjekt.

 

Orker du ikke stresset med å sette opp en boks, så får man routere med PPTP-server for rundt tusenlappen.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Kun en konto kan brukes samtidig i windows XP. Dersom noen logger seg på via remote desktop som en annen bruker når du sitter og bruker maskinen, vil du få spørsmål om å tillate påloggingen. Dersom du tillater det, blir din sesjon låst, og personen som har logget seg på får bruke maskinen.

Dette har med lisensen på Windows å gjøre. Det har vel noe med maks 1 samtidig bruker å gjøre.

Dersom du vil ha flere samtidige brukere, må du opp med en terminal server, tynne klienter, eller lignende.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...